Toon posts:

Asus P5WDG2-WS en Marvell Yukon probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van Windows XP x64 en het installeren van de Marvell Yukon LAN driver of het inschakelen van de Marvell Yukon onboard LAN loopt mijn systeem vast/bevriest.

Het vreemde is dat dit gebeurt sinds ik een extra SCSI harde schijf heb geinstalleerd. Een voedingsprobleem lijkt me sterk met een Seasonic 600 Watt PSU. Voor de zekerheid ook alle andere harde schijven losgekoppeld van de voeding, zonder succes.

Als de NIC disabled is in Windows Devices dan installeert de driver normaal. Als de NIC enabled is en de driver (laatste van Marvell, yk51x64.sys) wordt geinstalleerd dan bevriest het systeem. Dit gebeurt ook met oudere drivers.

Voor de installatie van de nieuwe harde schijf was er geen probleem met de LAN verbinding.

Systeem: Asus P5WDG2-WS, ATI Radeon X1900XT, 1 GB Kingston DDR2 RAM, Soundblaster Audigy 4

Harde schijf setup:
1x Adaptec 29160 met 1x Maxtor Atlas V 7200 en 1x Maxtor Atlas 10kII
1x Adaptec 29320 met 1x Fujitsu MAX 3036 15k en 1x Fujitsu MAW3073 10x en 1x Maxtor Atlas 10kIII

Na het installeren van de Fujitsu MAW begonnen de problemen. Is dit een hardware probleem of een driver probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Op het Asus forum stonden wat berichten met hetzelfde probleem. Blijkt dat als je een PCI-X slot op de P5DDG2-WS bezet (in dit geval met een SCSI kaart) de onboard LAN chip wordt uitgeschakeld. Redelijk brak voor een semi-server board maar goed. Ook vreemd dat dit probleem pas optrad NAdat een extra SCSI schijf werd geinstalleerd. Daarvoor draaide het systeem met 4 SCSI schijven op het PCI-X slot zonder problemen. Nu een "oud" 10/100 8139 Realtek kaartje geinstalleerd en het LAN loopt nu zelfs sneller dan met de onboard 10/100/1000 chip van Marvell.