systeem op zwart

Pagina: 1
Acties:

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
Sinds kort heb ik een ander systeem. Alles werkt perfect tot dat ik een spel ga doen. De pc gaat na verloop van tijd helemaal op zwart. Het systeem reageert dan ook niet meer op sneltoetsen om terug te komen in windows.

De enige mogelijkheid om het systeem weer draaiende te krijge is door gebruik te maken vd resetknop of de aan-/uitknop

In de logboeken van windows is geen foutmelding hierover te vinden.

Moederbord: Asrock 939 Dual Sata 2
Processor: AMD 64 3200+
Videokaart: 6600GT

Zelf denk ik dat het probleem met de temperatuur te maken heeft (na enkele malen proberen valt ie nl sneller uit), maar ik kan nergens (ook niet via google) een uitleesprogrammaatje voor de temperatuursensoren vinden.

Herkend iemand dit probleem? Wie helpt?

Alvast bedankt!

Edit: Kan het misschien aan de voeding liggen? Het is een Antec typenr sl350sp with pfc (350 watt output)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zie hier:http://tweakers.net/meukt...peedFan-4.29-beta-13.html voor een progje waarmee je temps kan uitlezen

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 10:55
Speedfan is een goed programma'tje om de temperaturen uit te lezen.

Al geprobeerd om alle nieuwe drivers te downloaden? Je zou ook eens in minimized kunnen draaien om te zien of echt heel windows vastloopt of het alleen een spel is. Anders je computer eens openmaken en de ventilator erop zetten, maar dat is alleen als de temperaturen heel hoog zijn. Mijn processor tikt nu tegen de 62 aan, maar het is hier binnen ook 32 graden.

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
het zou inderdaad heel goed aan de voeding kunnen liggen
echter de temps van de afgelopen dagen zou het ook kunnen zijn, met smartguardian kan je je temps uitlezen even zoeken op google en je hebt het, post daarna ook even je temps

• eric123123
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09-2022
Hey,

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn amd 3000. Deze werdt namelijk veel te heet. Veel geprobeerd maar niets leek te helpen, toen besloten om mijn kast open te draaien. Wat bleek nu mijn koeler van de mijn processor stond uit! Dit kwam door de AMD Cool and Quite functie van Amd. Deze moet er voor zorgen dat mijn koeler langzamer draait indien het systeem idle was. Maar als ik aan het gamen was stond mijn koeler als nog uit.

Hoe het komt weet ik niet maar het is misschien voor jouw ook een tip om deze functie eens in het bios uit te zetten.