Toon posts:

Crosslink UTP + netwerkkaarten, raar probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Olaz,

IK met volle moed alle troep kopen om twee computers met een crosslink UTP kabel met elkaar te verbinden.

IK had nog liggen een 10 mtr UTP kabel liggen, heb gekocht een connectortje, om een tweede eraan te hangen, tweeede draad is een Crosslink kabel UTP. DUs dat leek mij een goeie oplossing.

NU het probleem, alles aangeslotenn, netwerk op 192.168.0.1 en .02 gezet met submask 255.255.255.0 Nu als ik de crosslink kabel in de ene comp doe dan zie ik de andere comp niet op het netwerk, doe ik het verlengde crosslijk kabeltje, in de andere kant erin, dan zie ik de andere computer niet meer.

Nu heb ik het gevoel dat het aan dat kabeltje ligt, want ik snap gewoon niet dat ik steeds 1 computer niet kan zien. Overigens kan ik op de andere computer waar ik wel de andere computer zie, niet exploren op zijn HD, ik zie enkel zijn presence via netwerkomgeving.

Hebben jullie een id?

Verwijderd

je hebt wel je sharing geinstalleerd op beide computers ?

probeer het anders met ipx....

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles wordt geshared, op alle manieren...

Dus das het probleem niet, IPX ben ik niet into... ik weet ook niet hoe dat moet fixen eigelijk, ik heb gewoon een TCP/IP netwerkje opgezet, maar kan dat wel met een crosslink kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken naar dat kabeltje, en er missen gewoon een hoop draden in, ik heb em gekocht alszijnde een corsslink kabel, en ik heb ff gechecked op het internet, en idd, de draden die omgedraait moeten zijn, zijn omgedraait, alleen de bruine mist, maar de rode en de groene zijn omgedraait, ik weet alleen nu ff niet hoe ik verder moet,
ik vat het ff niet :?

Kan iemand me ff verder helpen, en mogelijke problemen aangeven?

Verwijderd

Ok,eerst het kabel probleem houdt de connector met het lipje naar beneden voor je.
Het gaat om de draadjes 1,2,3,6 zijn die aangesloten en zo ja pak de andere connector
en kijk of 1 naar 3 en 3 naar 1 gaat,2 naar 6 en 6 naar2 gaat als dit het geval is heb je een goede crosskabel(mits er geen draadbreuk is)meer draden worden niet gebruikt.Installeer ook eens netbuie.

Verwijderd

Topicstarter
Okay nou alles is aangesloten en werkt wel, alleen kan de ander niet pingen trek ik de draad eruit dan zegt ie iig unplugged, doe ik em erin dan doet ie het weer,
ik kan de ander alleen niet zien pingen of wat dan ook ...

was nu het probleem? Ik stuur wel packages, kan alleen niks ontvangen = 0.

Moe tik alles op full duplex zetten of wat?
Wat zijn de instellingen qua netwerkkaarten om alles werkende te rkrijgen met een Crosslink kabel?

Verwijderd

Van de instellingen van je netwerkkaart kun je beter afblijven de meeste staan standaard goed ingesteld,als je niet kunt pingen heeft het vrijwel zeker te maken met of de kabel
de ipadressering of een van je netwerkkaartjes.
Begin eerst eens met het pingen van je interne ip-adres(127.0.0.1)dit is om te testen of je netwerkkaart goed is geconfig.
Doe dit op beide pc's als dit werkt ligt het niet aan je netwerkkaartjes.
Controleer je ip-adressering en als laatste raad ik je aan om gewoon een crosskabel in de winkel te kopen deze zijn niet zo heel duur (10m. fl25,-)en zo weet je zeker dat het niet aan je kabel ligt.
Suc6
Pagina: 1