Toon posts:

Echte cooling geen warmte verplaatsing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat mijn gehele systeem te heet word. Sinds ik een nieuwe video kaart heb word de temperatuur in mijn pc veelste hoog.

De CPU blijft goed gekoeld maar voor de rest is alles veelste warm. Het geheugen + de video kaart in het algemeen (de core valt dan wel weer mee) + bepaalde componenten op mijn moederbord brand ik gewoon bijna mijn handen aan tijdens stress tests.

Ik heb al een nieuwe grote kast gekocht, extra ventilator erin gezet maar ik krijg die warmte (zeker met dit weer) niet uit mijn kast.

Probleem is dat mijn beeld gaat flikkeren en daarna freezed. Ik heb momenteel ook gewoon mijn kast open en op zijn zij en toch blijft de temperatuur te hoog.

Wat kan ik doen om echt tot cooling over te gaan?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zijn de temperaturen, welke hardware heb je en hoe is je airflow nu? Als je een extra ventilator erin hebt gezet om koele lucht in de kast te blazen maar je hebt er geen om de warme lucht er weer uit te halen heeft het niet zoveel nut. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
P4 2,66
1G Geheugen
6800GS 256 MB AGP kaart

Tekening kast

---------------------
fan die uitblaat (achterkant kast)
------- ---------- video kaart
------- HDs + DVD
------- Proc
Fan in (voorkant kast)
---------------------

Denk dus dat de airflow niet echt optimaal is maar er zijn ook niet meer gaten om fans op te hangen.
Had er een ter hoogte nog van de hds gehangen om de kast in te blazen maar die zoog alle warmte aan van de HDS en systeem kookte helemaal.

Temperaturen liggen tegen de 65 tot 75 graden aan van de componenten.
Core GPU 62 graden top
Processor rond de 45 graden ofzo

Maar het hoort toch niet dat zo'n relatief simpel systeem zoveel warmte genereert?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 17:01 ]

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:29
Als je kamertemperatuur >35graden is dan kan je beter stoppen, op dat punt kan het systeem z'n warmte toch niet meer afzetten aan de omgevingslucht.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:37

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Doe je aan overclocken?

Zoja dan moet je misschien overwegen om in deze warme periode maar terug te gaan naar standaardwaarden als je componenten het niet trekken.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je GPU 62 graden wordt tijdens een stresstest (spelletje spelen?) dan is dat volgens mij niet echt een problematische temperatuur hoor? CPU 45 graden stressed ook niet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:37

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Orion84 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:58:
Als je GPU 62 graden wordt tijdens een stresstest (spelletje spelen?) dan is dat volgens mij niet echt een problematische temperatuur hoor? CPU 45 graden stressed ook niet?
Probleem is dat mijn beeld gaat flikkeren en daarna freezed. Ik heb momenteel ook gewoon mijn kast open en op zijn zij en toch blijft de temperatuur te hoog.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
misschien een tafel ventilator erop richten? en op volle toeren laten blazen?
schijnt nogal wat te doen :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, die crashes liggen imho dus niet aan CPU/GPU temps. Wellicht dat de voeding instabiel wordt, of de northbridge of geheugen ofzo?
Of misschien dat je HD's te warm worden. Die hele hoge temps die je vermeld (75 graden) waar horen die bij? Want die specifieke temps die je noemt voor GPU en CPU zijn volgens mij prima in orde.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 30-07-2006 12:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik denk dat je toch meer moet kijken naar de Airflow.

Al heb je nog zo'n grote kast met een ventilatorlawaai als een vliegtuigmotor, zonder een logische airflow krijg je de hitte er nog niet uit..

Klik maar eens op de link en kijk of de airflow in jouw systeem klopt. Houdt rekening met 3 dingen:
  • Warme lucht stijgt op, koele lucht daalt.
  • Voorkom 'dode plekken' in de luchtstroom op cruciale plekken (onder/boven harde schijven, tussen de PCI-kaarten)
  • Overdruk is beter dan onderdruk, dus iets meer intake dan outtake fans is niet zo slecht.
Succes. :)

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 30-07-2006 15:53 ]

Goud is geen geld

Pagina: 1