[google desktop] *.lnk onbekend

Pagina: 1
Acties:

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-07 10:34
Goedemiddag

Een tijdje geleden ben ik op zoek gegaan naar een tooltje met een snelle zoekfunktie aan boord. Ik ben toen uitgekomen bij "Google Desktop". Om snel bestanden te vinden werkt dit tooltje echt perfect, maar bij programma's te opennen krijg ik telkens de melding: "Windows kan het volgende bestand niet opennen: *******.lnk". (dit is bij alle links uit het startmenu, op het bureaublad,...). Als ik zoek naar naar de exe-file dan doet hij het wel, maar dit is toch vervelend. In de instellingen van Goole Desktop zelf kan ik niets vinden wat dit probleem verhelpt. Weten jullie misschien een oplossing??

Hier op GoT heb ik ben ik ook iemand tegen gekomen die geen *.lnk-bestanden kon lezen, maar dit is opgelost met een recovery. Bij mij echter zal dit niet helpen aangezien ik de links nog wel kan opstarten zonder Google Desktop (correct me if I'm wrong!!)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik begrijp dat je de lnk files wilt openen vanuit Google desktop zelf: snelkoppelingen die je dan uit een zoekopdracht hebt gevonden. Ik gebruik geen Google Desktop (vind dtSearch veel beter werken) maar hoort dat wel te kunnen? Google Desktop werkt via een webinterface en die "doet" normaliter (gelukkig) geen lnk's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-07 10:34
Maar als ze niet geopend kunnen worden, waarom worden ze dan geindexeerd (totaal geen verder nut, alleen de .exe-file is van belang!)? En waarom komen ze dan bovenaan de zoekopdrachten te staan? de bedoeling van de funktie is toch dat bestanden kan opennen.
Verder denk ik ook niet dat Google via een webinterface werkt, maar de resultaten kan weergeven via een browser.
Ik vind het allemaal maar vaag. Ik denk dat ik eens een mailtje naar google zelf ga sturen om wat duidelijkheid.