Toon posts:

XE 102 Ethernet Bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello

Ik heb sinds enkele dagen 2 zo een XE 102 Ethernet Bridges (zodat je ook van internet kan genieten via je stopcontact).

Voor het moment heb ik nog geen router/switch.
In de handleiding (1 klein papiertje) staat er dat je de ene bridge moet verbinden met je modem en de andere bridge verbind je dan gewoon met de pc waar je internet wilt. En normaal zou dan alles direct moeten werken. Euh jah, niet dus!

Op de pc waar ik internet wil komt er op geen of beperkte verbindingsmogelijkheden.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Bij TCP/IP specificaties , staat IP en DNS op automatsich te laten toewijzen, dit werkt niet.
Ik heb ook alles al eens handmatig proberen te configureren, met het IP, subnetmasker en gateway, etc... van de pc waar het internet wel werkt, ook geen resulaat. (Ik trek de kabel dan wel uit van deze pc hier, anders op hetzelfde IP-adres zou het natuurlijk niet lukken).

Iemand suggesties ?

grtz

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Router kopen :)

Je provider (welke?) ziet nu waarschijnlijk je Powerline adapter als aangesloten apparaat, en die mag geen internet hebben, omdat ze je pc geregistreerd hebben.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Mac adres klonen lijkt me een beter antwoord?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:34:
Router kopen :)

Je provider (welke?) ziet nu waarschijnlijk je Powerline adapter als aangesloten apparaat, en die mag geen internet hebben, omdat ze je pc geregistreerd hebben.
Telenet is de provider.
En hij ziet idd de adapter als aangesloten apparaat.
Wat kan ik hier aan doen? Zonder router zou het toch ook moeten lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:37:
En hoe pak je dat aan ?

• Romke

Romke

Dieselhead

Breepee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:37:
Ja, en dat is iets wat een router kan.
Dit ding is slechts een domme mediaconvertor, maar hij heeft wel een mac adres.
Je mac adres kun je met een router klonen, met een router heb je ook geen limitat in aantal pc's/apparaten die je aan kunt sluiten, dus kunnen al die dingen gewoon een IP krijgen.

Gebruik overigens de Edit knop eens om iets toe te voegen ipv. een nieuwe post te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 29-07-2006 17:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:02:
[...]

Ja, en dat is iets wat een router kan.
Dit ding is slechts een domme mediaconvertor, maar hij heeft wel een mac adres.
Je mac adres kun je met een router klonen, met een router heb je ook geen limitat in aantal pc's/apparaten die je aan kunt sluiten, dus kunnen al die dingen gewoon een IP krijgen.
Het is me net gelukt om verbinding te krijgen met het net met de andere pc :) . Op de andere pc heb ik everest staan en daar kon ik de DNS adressen aflezen. Ik heb dus IP en heel de cirque handmatig ingevuld, en nu werkt het :). Wel niet zo een handige oplossing, zou ik dat nog op een andere manier kunnen regelen zonder dat ik een router gebruik?

Maar binnenkort zal ik zo ie zo een routerke aanschaffen.

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:07:
[...]

Het is me net gelukt om verbinding te krijgen met het net met de andere pc :) . Op de andere pc heb ik everest staan en daar kon ik de DNS adressen aflezen. Ik heb dus IP en heel de cirque handmatig ingevuld, en nu werkt het :). Wel niet zo een handige oplossing, zou ik dat nog op een andere manier kunnen regelen zonder dat ik een router gebruik?

Maar binnenkort zal ik zo ie zo een routerke aanschaffen.
Het ip handmatig invoeren zou je provider dus wel eens niet zo blij mee kunnen zijn!

Een router eraan is ook nog eens veiliger vanwege de NAT functie (wat een soort firewall is, een ingebouwde firewall in een router is dus niet heel erg nodig)

Pagina: 1