lg rz 37lz55 korrelig

Pagina: 1
Acties:

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23
Hallo,
Sinds een weekje ben ik in het bezit van een lg rz 37lz55 LCD televisie. Nu zit ik echter met een probleem. De kwaliteit is echt niet goed, heel grote korreligheid enzo. Nu is het wel zo dat het beeld bij een DVD perfect zijn maar dat de beelden van een gewoon tv kanaal niet altijd even goed zijn. Volgens mij ligt het dus aan de kabel.De kabel vertrekt beneden en komt onderweg 2 splitters tegen. Zou het hiermee kunnen te maken hebben ? Of heeft iemand hier nog last van ? Of is er een beter oplossing ? Alvast bedankt !

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Sluit 'm dan eerst eens zo dicht mogenlijk aan op het punt waar je kabel binnenkomt.
Dan kan je zelf zien of het aan de kabel lig.

Zo ja, versterker er tussen gooien :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• silentkiller
momania schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:04:
Sluit 'm dan eerst eens zo dicht mogenlijk aan op het punt waar je kabel binnenkomt.
Dan kan je zelf zien of het aan de kabel lig.

Zo ja, versterker er tussen gooien :)
das net et probleem, dan moet dat geweld 2 verdiepen naar beneden :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

silentkiller schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:20:
[...]

das net et probleem, dan moet dat geweld 2 verdiepen naar beneden :)
Tja, je moet er wel wat moeite voor doen om dat ff te testen natuurlijk.
Niet alles gaat vanzelf ;)

• silentkiller
momania schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Tja, je moet er wel wat moeite voor doen om dat ff te testen natuurlijk.
Niet alles gaat vanzelf ;)
als ik er een versterker tussenzet, wat raad je me dan aan ? Is daar veel verschil in ?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nou, je moet gewoon even kijken hoeveel dB versterking je nodig hebt.
Als je bij een knappe electronica zaak langs gaat, kunnen ze dat zo voor je uitrekenen.

Je moet geloof ik voor strak beeld iets van 6-7 dB over houden. Wat er binnen komt weet ik niet meer, maar met de lengte van de kabel kan je de totale weerstand uitrekenen en weet je precies hoeveel versterking je nodig hebt om op die 6-7 dB uit te komen.

Qua versterker merk blijft volgens mij Hirshmann een van de betere.

• silentkiller
momania schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:27:
Nou, je moet gewoon even kijken hoeveel dB versterking je nodig hebt.
Als je bij een knappe electronica zaak langs gaat, kunnen ze dat zo voor je uitrekenen.

Je moet geloof ik voor strak beeld iets van 6-7 dB over houden. Wat er binnen komt weet ik niet meer, maar met de lengte van de kabel kan je de totale weerstand uitrekenen en weet je precies hoeveel versterking je nodig hebt om op die 6-7 dB uit te komen.

Qua versterker merk blijft volgens mij Hirshmann een van de betere.
oh alvast bedankt, nog 1 laatste vraagje voor ik nr de shop vertrek, waar moet die versterker dan komen ? Voor de TV of voor alle splitters (bij het binnenkomen dus)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

silentkiller schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:32:
[...]

oh alvast bedankt, nog 1 laatste vraagje voor ik nr de shop vertrek, waar moet die versterker dan komen ? Voor de TV of voor alle splitters (bij het binnenkomen dus)
Zo dicht mogenlijk bij het punt waar de kabel binnenkomt natuurlijk. Anders ben je alleen maar ruis aan het versterken ;)

• silentkiller
Ok,
Heb ik even bekeken waar de tv binnenkomt en waar de splitters zitten. Als ik de versterker wil steken waar de tv binnenkomt moet ik een stuk muur uitkappen en de andere plaatsen waar ik zou aankunnen zijn ingemetst, ook de splitters zijn blijkbaar ingemetst. Conclusie, ik kan wel een versterker steken, maar die komt dan voor mijn tv te zitten. Even de versterker van de buren geleend en inderdaad, nog meer ruis. Als ik nu digitale televisie neem, moet dat dan ook nog via die kabel ?Of zijn er andere oplossingen want ik ga geen muur uitkappen :(

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

digitale tv gaat ook via de kabel, maar aangezien het dan een digitaal signaal is (ipv het analoge nu) zul je dan waarschijnlijk ook geen versterker meer nodig hebben.

• silentkiller
dat ook even nagekeken, blijkt dat hier in belgie de digitale televisie (belgacom digital) via de telefoonlijn komt. Daar geraak ik echter ook niet mee aan men TV :s (zie http://www.digitale-televisie.be/modules/idtv/index.php?id=9)
Ik kan dan wel telenet nemen (wel over de kabel) maar dan moet ik mijn telefoonlijn omgooien en mijn internet ook. Aangezien ik zelfstandig ben wil ik dit niet omgooien (e-mail adressen enzo)
Iemand een ander id ?
Bestaan er geen versterkers die de signalen harder aantrekken ofzo ?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, dan zit er weinig anders op dan ff wat moeite te doen voor goed beeld.
Dus lekker de kabel netjes uit de muur zien te slopen en die versterker ertussen hangen.
Kan je daarna toch weer gewoon netjes afwerken lijkt mij?

En signalen harder aantrekken gaat niet werken nee :+

• silentkiller
momania schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:44:
Dus lekker de kabel netjes uit de muur zien te slopen en die versterker ertussen hangen.

is het normaal dat sommige kanalen minder korrelig zijn en sommige andere kanalen wel meer ? Of wordt dit niet veroorzaakt door een slecht ontvangst en moet ik het ergens anders gaan zoeken ?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
momania schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:44:

Versterker er tussen gaat absoluut niet de korreligheid verwijderen, en ik denk zelfs nog dat het signaal slechter wordt. Versterker versterkt het signaal, dus een slecht signaal wordt slechter. Als er eenmaal ruis in zit, gaat de versterker de ruis ook versterken. Versterker is alleen handig als het signaal zwak is, en nog geen ruis heeft.

• silentkiller
baquelappe schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:30:
[...]

Versterker er tussen gaat absoluut niet de korreligheid verwijderen, en ik denk zelfs nog dat het signaal slechter wordt. Versterker versterkt het signaal, dus een slecht signaal wordt slechter. Als er eenmaal ruis in zit, gaat de versterker de ruis ook versterken. Versterker is alleen handig als het signaal zwak is, en nog geen ruis heeft.
maar mss is die ruis er als het signaal aankomt en in het begin niet zwak is. Wat zou volgens jou dan de oorzaak zijn ? Aan de tv ligt het niet denk ik want DVD's spelen perfect af en sommige zenders zijn beter als andere
Pagina: 1