Toon posts:

Nu een intel G5 iMac of wachten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een apple omdat ik die dingen veel mooier vindt dan normale pc's maar ik weet niet of ik de intel G5 iMac moet halen of moet wachten op een nieuwere iMac. Bijvoorbeeld een Core 2 Duo versie ofzo.
Maar ik heb geen zin om een jaar te wachten eigenlijk en ik denk dat de G5 versie wel goed genoeg is voor mij.

Wat vinden jullie?

ps: weet iemand misschien toevallig wanneer ongeveer de nieuwe iMac (G6) komt?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Je zult het wel weten, maar het enige verschil tussen een Apple en een 'normale' PC is niet alleen dat ie mooier is hé? Dat je het weet :p

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:44:
Maar ik heb geen zin om een jaar te wachten eigenlijk en ik denk dat de G5 versie wel goed genoeg is voor mij.

Wat vinden jullie?

In de huidige iMacs zit geen G5 meer hoor, maar een Core Duo 1.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:44:
Ik wil een apple omdat ik die dingen veel mooier vindt dan normale pc's maar ik weet niet of ik de intel G5 iMac moet halen of moet wachten op een nieuwere iMac. Bijvoorbeeld een Core 2 Duo versie ofzo.

Wat vinden jullie?

Een G5 iMac is alleen nog tweedehands te krijgen (of uit oude voorraad bij dealers). De intel versie is op zich snel genoeg, maar aangezien we nu nog een week ofzo voor WWDC zitten zou ik nu even wachten. Meteen na WWDC kun je er een bestellen, of 'ie geüpdatet is of niet. De kans dat 'ie daarna geüpdatet wordt is vrij klein (doch altijd aanwezig).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik maar ik noem em gewoon zo omdat het de 5g is (volgens mij :P )

En ik kan zeker wel wennen aan Tiger OS X.
Ik heb nu zelfs al een OS X Theme voor m'n windows omdat ik het mooier vindt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 16:00 ]

Verwijderd

Ik kan je aanraden je eerst eens wat meer te verdiepen.
Aan je verhaal te horen heb je nog niet zo veel kennis van zaken.

Lees eerst hier eens wat:
http://www.apple.com/nl/imac/

"G5" sloeg op het type processor in de vorige versie van de iMac. Tegenwoordig zitten er intel processoren in de iMac. Je kunt dus niet spreken van een intel G5.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 16:03 ]

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
iMacs:

iMac G3
iMac G4
iMac G5
iMac Core Duo

en straks waarschijnlijk Core 2 Duo.

De Core Duo is de huidige variant, de G5 de oude.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:01:
"G5" sloeg op het type processor in de vorige versie van de iMac. Tegenwoordig zitten er intel processoren in de iMac. Je kunt dus niet spreken van een intel G5.
Dat weet ik maar ik noem em zo voor zijn design. En anders week ik ook niet hoe ik de toekomstige versie moet noemen, snap je? Hij zoet er namelijk anders uit dan de imac met G4 maar de intel imac ziet er gewoon het zelfde uit als de eerste G5, behalve de camera dan.

ik ga ook niet een apple winkel binnen lopen en een G5 vragen...ik vraag dan natuurlijk wel de iMac Core Duo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 16:16 ]

• Sijmen
Okee, da's duidelijk, maar je snapt nu in ieder geval wel dat het nogal verwarrend kan zijn dat je de iMac Core Duo de G5 noemt ;)

De twee grote momenten waarop een nieuwe iMac geïntroduceerd zou kunnen worden zijn de WWDC over 9 dagen en die ene expo in januari. Ik gok dat pas er bij de expo in januari er een nieuwe iMac komt, maar die 9 dagen zou ik als ik jou was absoluut afwachten.

Verder is de huidige iMac gewoon een hele mooie machine, snel en voor niet al te veel geld!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke,
thanks for the tip!!! :*)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zag dat je in een andere post uit juni ook aangaf een nieuwe pc te willen, waarbij je zeker ook de nieuwste games wilde draaien.

Zet dat maar uit je hoofd met een mac. Ook bootcamp is hier voor geen oplossing.

• Sijmen
Q schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:07:
Ik zag dat je in een andere post uit juni ook aangaf een nieuwe pc te willen, waarbij je zeker ook de nieuwste games wilde draaien.

Zet dat maar uit je hoofd met een mac. Ook bootcamp is hier voor geen oplossing.
Ook Bootcamp is geen oplossing? Eh?

• Q

Q

Sijmen schreef op zondag 30 juli 2006 @ 08:46:
[...]

Ook Bootcamp is geen oplossing? Eh?
Voor het zelfde geld als een iMac zet je een pc in elkaar die qua games een stuk beter zal presteren. Zeker met nieuwere spellen. Aangezien games tegenwoordig voornamelijk gpu-bound zijn zou ik, als ik een 'gamer' was, een pc nemen waarbij je de videokaart zou kunnen upgraden.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Een Powermac dus?

Verwijderd

Ook niet ;) Want daar kan je geen windows op dual booten. Eénmaal de mac pro's er zijn, dan wel, dan heb je een normale desktop computer. Mac en intel based, dus met de mogelijkheid windows te draaien, en de grafische kaart up te daten zoals je zelf wil.

Verwijderd

Slikt die tegenwoordig alle kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:07:

Ja goed gezien maar ik ben van gedache verandert en heb in plaats van een game pc een xbox 360 gekocht omdat ik toch meer met vrienden tegelijk tegen elkaar speel.

dus daarom wil ik nu een mac voor de normalere dingen op een pc.

Moest wel weer eff sparen

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:48:
[...]
Dan heb je weinig keuze he?
wachten dus,

• Q

Q

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:48:
[...]

Ja goed gezien maar ik ben van gedache verandert en heb in plaats van een game pc een xbox 360 gekocht omdat ik toch meer met vrienden tegelijk tegen elkaar speel.

dus daarom wil ik nu een mac voor de normalere dingen op een pc.

Ok. lijkt me slim. Maar, als ik vragen mag, wat ga je met het ding doen, behalve email + surfen. Nog speciale dingen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:57:
ja weet ik maar ik noem em gewoon zo omdat het de 5g is (volgens mij :P )

En ik kan zeker wel wennen aan Tiger OS X.
Ik heb nu zelfs al een OS X Theme voor m'n windows omdat ik het mooier vindt
Een OS is niet zomaar een skinnetje...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 14:30

The_DoubleU

Tweaker in München

Je kan ook gebruik maken van de Mac Buyer's Guide. Daar wordt advies gegeven of het verstandig is of niet om een nieuwe mac te kopen.
Volgende info is voor de iMac:
Product: iMac
Last Release: January 10, 2006
Days Since Update: 202 (Average = 183)
Recommendation: Don't Buy - Updates soon

Verwijderd

The_DoubleU schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:46:
Je kan ook gebruik maken van de Mac Buyer's Guide. Daar wordt advies gegeven of het verstandig is of niet om een nieuwe mac te kopen.
Volgende info is voor de iMac:
Product: iMac
Last Release: January 10, 2006
Days Since Update: 202 (Average = 183)
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Daar heb je niet heel veel aand - op de MacBook Pro na staat alles op Don't buy

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:06:
[...]

Ok. lijkt me slim. Maar, als ik vragen mag, wat ga je met het ding doen, behalve email + surfen. Nog speciale dingen?
Music, Films, Dreamweaver, Photoshop (ja ik weet dat dat nu langzaam werkt maar met de nieuwe OSX waarschijnlijk niet meer), messenger, downloaden.

Allemaal perfect voor een iMac.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:40:
[...]

Music, Films, Dreamweaver, Photoshop (ja ik weet dat dat nu langzaam werkt maar met de nieuwe OSX waarschijnlijk niet meer), messenger, downloaden.

Allemaal perfect voor een iMac.
Nieuwe OSX verandert er niks aan hoor ;) Die programma's zijn traag omdat ze gecompileerd zijn voor PPC processoren, en de huidige macs hebben x86 processoren. Overgens kan je nog wel even wachten op OSX 10.5 want die komt echt niet voordat t kerst is.

Eerder noemde je overgens de iMac Core Duo een G5 omdat *insert vage reden*. Maar waarom noem je m niet gewoon naar zn processor, Core Duo dus. als het nieuwe model een Core 2 Duo processor krijgt noem je m gewoon Core 2 Duo. Simpel toch?

Verwijderd

2Shae, ik denk dat het beter is als je je eerst is gaat verdiepen in wat een Mac / Mac OSX inhoudt, voordat je over gaat tot aanschaf.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is er precies ZO anders aan het OS dat ik het niet zou kunnen gebruiken.
Ik heb ook Linux gebruikt en dat leerde ik ook snel. De basis blijft gewoon hetzelfde.

En of ik het een G5 noem is toch geen groot probleem.
Is voor mij gewoon hetzelfde als de ipod met video mogelijkheid, de ipod Video te noemen i.p.v gewoon ipod.

• Sijmen
Als je aan Linux gewend bent zul je met OS X geen probleem hebben lijkt me. Nog sterker: in plaats van me beperkt te voelen door wat Windows wel had en OS X niet, had ik juist het idee dat ik alles met OS X kon vergeleken met Linux - de voordelen van beide werelden: een Unix shell/filesystem, maar toch al die programma's als Office en een boel games die niet voor Linux beschikbaar waren.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Hallo 2Shae,

Zoals je misschien al wel weet verwachten wij op GOT altijd een klein beetje eigen inzet van onze gebruikers om te voorkomen dat we dagelijks dezelfde vragen behandelen. In dit topic zie ik vrij weinig inzet van jou kant, en ik zou je dan ook willen verzoeken om onze faq: Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen.

En na het lezen van de faq even op zoek te gaan met de search, er zijn echt talloze topics in APL waar je deze info kunt vinden. Mocht je er dan nog niet uit komen dan ben je natuurlijk altijd welkom om een nieuw topic te starten :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.