Laptop + desktop pc in cluster laten draaien (linux).

Pagina: 1
Acties:

• Zubzub
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik zoek een goede website/software/info/howto om op termein m'n laptop en desktop pc in cluster te laten draaien voor bepaalde aplicaties. Weet iemand een goede plek om te beginnen? (ja ik heb google al geprobeerd ;))
Tot zover ben ik beowulf (nogal outdated me dunkt) en (open)mosix tegengekomen. Zijn er nog alternatieven (voor totale cluster newbies)?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

als je een compiler cluster hebt: distcc?

en wat voor distro is het?
sowieso: is het een compileer cluster? render cluster? <etc>-cluster?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Zubzub schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:31:
Weet iemand een goede plek om te beginnen? (ja ik heb google al geprobeerd ;))
Zoek je in Google ook op 'laptop' en 'desktop'? Want het maakt natuurlijk geen donder uit of je nou 2 desktops of 1 desktop + 1 laptop wilt clusteren. Een computer is een computer. Just wondering. ;)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
op plaats 6 van de top 500 staat een beowulf cluster. Als die outdated is was hij zijn tijd ver voor uit toen hij dat nog niet was.

• Zubzub
Sir Isaac schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:10:
op plaats 6 van de top 500 staat een beowulf cluster. Als die outdated is was hij zijn tijd ver voor uit toen hij dat nog niet was.
http://www.phy.duke.edu/~...k/beowulf_book/index.html
Robert G. Brown 2004-05-24
daarom dat ik er van uit ging dat hij een beetje out dated zou zijn...
als je een compiler cluster hebt: distcc?

en wat voor distro is het?
sowieso: is het een compileer cluster? render cluster? <etc>-cluster?
Ik ben dus een totale cluster newbie dus ik weet niet eens waarover je het hebt daarom dat ik een plek zoek om me bij te scholen :) Ik draai gentoo btw.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23
Zubzub schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:17:
Ik ben dus een totale cluster newbie dus ik weet niet eens waarover je het hebt daarom dat ik een plek zoek om me bij te scholen :) Ik draai gentoo btw.
Waar wil je het cluster voor gaan in zetten, ik neem aan dat je een bepaald doel voor ogen hebt :?

Last.fm
Films!

• Zubzub
Sv3n schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:18:
[...]

Waar wil je het cluster voor gaan in zetten, ik neem aan dat je een bepaald doel voor ogen hebt :?
basicly in de toekomst voor het draaien van algoritmes en compilen van code maar vooral gewoon voor het leren hoe je een desktop cluster kan opzetten in lan in linux :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmmm maybe wil hij gewoon een cluster om mee te pimpen :+

tsja bij gentoo is een leuk begin een Distcc cluster... ik draai het zelf ook. Het heeft ook nog 'echt' nut; portage gaat er veeeeel beter van lopen (als je voldoende+snelle machines toevoegt dan).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• devzero642
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat voor type applicaties wil TS gebruiken (naast gedistribueerd compileren)? Als het om een paar simpele parallele programmaas gaat, dan zou ik gewoon lam-mpi installeren; dat zit in de portage. Een volledig job-scheduling systeem als condor lijkt me wat overdreven.
Pagina: 1