USB poorten tekort

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb op mijn moederbord 4 usb poorten zitten die ik allemaal in gebruik heb (printer, scanner, muis (moet op USB Logitech G5, fotocamera houder )

Mijn webcam kan ik dus niet meer op het moederbord aansluiten, ik heb aan de voorkant van mijn kast ook 2 usb aansluitingen alleen zijn de kabels niet lang genoeg om van de voorkant door naar achteren te laten lopen en vind ik het niet mooi uitzien.

Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is om je usb poorten uit te breiden, zover ik weet USB controller en USB hubs.

Wat kan ik het beste doen om zo min mogelijk "rommel" rondom mijn pc te krijgen, maar toch een extra usb poort?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon een extra PCI kaart met extra USB poorten in je PC zetten :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een extra PCI kaart met een aantal USB2.0 poorten er op misschien, zoveel zal deze niet kosten. Of kijken dat je langere kabels kunt krijgen om je front USB poorten als nog aan te kunnen sluiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 06:27
with ^^.

verdere mogelijkheden : usb kabel verlengen (verlengkabeltje) en je front usb gebruiken of een usb hub (met aparte voeding) op je een usb poort.

pci kaartje met usb poorten is imho de mooiste oplossing

Specs

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een USB-Hub is 15 euro of zo. En het voordeel is dat je al die vaste dingen daarop kan prikken zodat er in je PC maar 1 stekker zit. Dan hoef je niet bij gedoe steeds je printer en scanner op te zoeken enzo, maar slechts je hub te bedienen.
Of een PC-kaart binnen je PC. Maar als je over 3 jaar een nieuwe koopt heb je niets aan dat insteekkaartje... en wel aan de hub :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

klopt alleen je bandbreedte is wel minder bij een hub... alleen tsja als het allemaal tobo's enzo zijn boeit dat niet (USB-disks\cameras weer wel)

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik denk niet dat hij tegelijkertijd scan't, print en foto's van z'n camera haalt dus voor zover ik weet zal het niet veel schelen of die apparaten aan een hub hangen. Een beetje overhead zal er vast zijn maar mijn vermoeden is dat het geen schokkende performance drop zal geven. Zeker als het een usb hub is met een eigen voeding.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ecteinascidin schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:54:
Een USB-Hub is 15 euro of zo. En het voordeel is dat je al die vaste dingen daarop kan prikken zodat er in je PC maar 1 stekker zit. Dan hoef je niet bij gedoe steeds je printer en scanner op te zoeken enzo, maar slechts je hub te bedienen.
Of een PC-kaart binnen je PC. Maar als je over 3 jaar een nieuwe koopt heb je niets aan dat insteekkaartje... en wel aan de hub :)
Dat is leuk en wel maar let wel op als je b.v. een printer en een scanner en nog een stroom vretend apparaat eraan zet. Dat dit niet werkt.

• jordi.c
Okay ik ben eruit.

Ik wil een A-merk kopen, behoort Sitecom hiertoe?

Een tijdje geleden heb ik een Q-tec ( Trust ) voeding gekocht wat de grootste rotzooi bleek te zijn dus wat is nou kwa hubs een A-merk fabrikant?

Enkele fabrikanten
Sitecom
Conceptronic
Sweex
LinkSys
Eminent

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Boudewijn schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:57:
klopt alleen je bandbreedte is wel minder bij een hub... alleen tsja als het allemaal tobo's enzo zijn boeit dat niet (USB-disks\cameras weer wel)
En heb je ook daadwerkelijk gemerkt dat de bandbreedte beperkend was? Hoeveel bandbreedte opslurpende apparaten heb je meestal tegelijk aanstaan? Het ergste wat ik kan verzinnen is foto's overtanken van de kaartlezer naar een usb-harde schijf... en ik geloof niet dat 480 mbit / 2 = 240 mbit ook echt gehaald wordt ;)

Een usb hub met stroomvoorzienining is denk ik nog het handigst. Die kan je gewoon ergens plaatsen waar je makkelijk bij kan. De apparaten die je er standaard in laat zitten prik je je kan in de poorten die minder bereikbaar zijn.
jordi.c schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:06:
Okay ik ben eruit.

Een tijdje geleden heb ik een Q-tec ( Trust ) voeding gekocht wat de grootste rotzooi bleek te zijn dus wat is nou kwa hubs een A-merk fabrikant?

Enkele fabrikanten
Sitecom
Conceptronic
Sweex
LinkSys
Eminent
Ik heb zelf gewacht tot er een leuke aanbieding voor bij kwam, niet al te duur. Q-tec overigens, maar niet echt problemen mee gehad. Wel een loodzware transformator, niet echt kwaliteit, maar daar was de prijs ook naar O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Motrax op 29-07-2006 15:11 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MasterMike
Okay ik ben eruit.

Enkele fabrikanten
Sitecom
Conceptronic
Sweex
LinkSys
Eminent
Nou kan je vertellen dat sweex net zo erg is al Q-Tec. Kies b.v. voor Sitecom
Conceptronic of LinkSys die ook een eigen powersupply heeft

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bandbreedte? Alsof ik ooit zowel de scanner als de printer als de Audigy als de fotokaartlezer als de TV-kaart enzovoort allemaal tegelijk aanzet. En dan nog, dat werkte allemaal ooit op USB1.0, dus zal dit ook wel gaan. Maar idd is een actieve USB-hun dan een aanrader boven een passieve, dan heeft het z'n eigen stroom.

En als je dan toch bezig bent is een stekkerdoos met AB nog handiger. Is je PC uit, kan al je USB-meuk met bijpassende trafo's ook uit s'nachts... dat scheelt pas stroom.

• jordi.c
Een usb hub met stroomvoorzienining is denk ik nog het handigst. Die kan je gewoon ergens plaatsen waar je makkelijk bij kan. De apparaten die je er standaard in laat zitten prik je je kan in de poorten die minder bereikbaar zijn.
Ik begrijp niet helemaal waarom een hub met stroomvoorziening het handigste is, en wat u verder bedoelt ook niet. :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

jordi.c schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:12:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom een hub met stroomvoorziening het handigste is, en wat u verder bedoelt ook niet. :?
Om wat eerder genoemd is. Dat je bijvoorbeeld geen scanner en printer en een kaartlezer in één poort kunt steken, omdat deze apparaten bij elkaar teveel stroom trekken. Door een hub met externe stroomvoorziening wordt dit probleem geminimaliseerd.

En als je de minder gebruikte apparaten (althans, de apparaten die je minder vaak verwisselt) achterin je PC steekt (denk aan toetsenbord, muis, printer, scanner) en de vaak verwisselde apparaten als externe kaartlezers, fotocamera's, en dergelijke kun je dan in de makkelijk bereikbare hub steken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MasterMike
[...]

Je kunt namelijk ook usb hubs kopen zonder stroomvoorziening. Als je b.v. scanners printers etc. eraan hangt kan het teveel stroom trekken waardoor je ineens rare foutmeldingen krijgt.

Bah alweer te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMike op 29-07-2006 15:16 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

Je hebt in principe 2 keuzes: een hub kopen die geen eigen stroom voorziening heeft of 1 die het wel heeft. De laatste kan apparaten aan die veel stroom vragen, zoals een usb harde schijf en een scanner. Als je een hub hebt zonder eigen stroomvoorziening dan heb je kans dat sommige apparaten niet voldoende stroom krijgen via de usb poort en het niet doen.

Met de plaatsing bedoel ik dat ik in de usb-poorten achter in de pc mijn toetsenbord en muis heb, de apparaten die ik niet vaak wissel. In de usb hub, die boven op mijn bureau staat, zitten de apparaten die ik wel vaak wissel: een pen tablet, een usb stick, een usb harde schijf enz enz. Ik kan veel makkelijker bij de usb hub, dan achter mijn pc.

edit:
Hoe kan het dan 2 mensen me voor zijn, ik tik echt niet langzaam :P

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 29-07-2006 15:16 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:19
[...]

Je gebruikt nooit de fotocamera en webcam en scanner tegelijk, dit zou je bijvoorbeeld op een USB Hub kunnen zetten. Alle apparaten beschikken over voldoende bandbreedte wanneer het moet.

Het ging over een hub met stroomvoorziening 8)7.

[ Voor 7% gewijzigd door Termi op 29-07-2006 15:16 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MasterMike schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Dat is leuk en wel maar let wel op als je b.v. een printer en een scanner en nog een stroom vretend apparaat eraan zet. Dat dit niet werkt.
Dat zijn voornamelijk apparaten die een eigen stekker hebben, dus trekt niets qua spanning uit de usb.
[...]

Een USB poort geeft niet veel ampere af. Dus als je een 4poort hubje hebt, zonder eigen spanningsvoorziening, moet het dus uit 1 usb-poort komen. Heb je er een met een eigen adapter, zal de adapter de stroom leveren voor de aparaten die er aan hangen. verstandigst is dus 1 met een eigenvoeding. Minder kans dat je usb-poort waar de hub aan hangt het niet trekt. Koop er 1 met eigen voeding, en probeer hem gewoon uit zonder de voeding, ga je er zwaardere apparaten aan hangen die meer stroom vreten, pak je de adapter er weer bij.

Ey!! Macarena \o/

• jordi.c
Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Voor jullie tips/advies.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

Enkele fabrikanten
Sitecom
Conceptronic
Sweex
LinkSys
Eminent
Allemaal baggermerken, alleen Linksys is nog redelijk als je zo kijkt.

Neem er een met externe voeding, verder boeit het qua USB hubs niet zo veel.

• jordi.c
En wat is dan volgens jouw wel een echt A-merk?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:19
Yapser schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:24:
[...]

Allemaal baggermerken, alleen Linksys is nog redelijk als je zo kijkt.

Neem er een met externe voeding, verder boeit het qua USB hubs niet zo veel.
Ach het is maar USB. Ik zie weinig problemen met een USB Hub, het zal me niks verbazen dat het prestatieverschil tussen de chips die Linksys en Sweex gebruikt nog geen 10 % is. Koop gewoon lekker wat je leuk vind :+.

• jordi.c
Termi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:30:
[...]

Ach het is maar USB. Ik zie weinig problemen met een USB Hub, het zal me niks verbazen dat het prestatieverschil tussen de chips die Linksys en Sweex gebruikt nog geen 10 % is. Koop gewoon lekker wat je leuk vind :+.
Als het alleen prestatievershil is dan maakt het niet zoveel uit.

Maar als je er ook randappartuur mee kapot krijgt zoals eerder genoemd de Q-tec voeding zijn we verkeerd bezig.

Edit is dit wat kan niet zien of een voedin inzit? http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 18% gewijzigd door jordi.c op 29-07-2006 15:39 ]

• MasterMike
jordi.c schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:32:
[...]

Als het alleen prestatievershil is dan maakt het niet zoveel uit.

Maar als je er ook randappartuur mee kapot krijgt zoals eerder genoemd de Q-tec voeding zijn we verkeerd bezig.

Edit is dit wat kan niet zien of een voedin inzit? http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper
Als je even de pdf had geopend had je geziend dat erbij stond:

Package Contents
USB 4-Port Hub
USB 2.0
• One USB 4-Port Hub USB 2.0
• One USB Cable
One Power Adapter
• One User Guide and Registration Card

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMike op 29-07-2006 16:20 ]

Verwijderd

Ik zweer het bij de 7poorts usb hub van D-Link, die heb ik hier thuis zelf, en nog nooit een probleem mee gehad.
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen met D-Link, uitstekende kwaliteit!

• jordi.c
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:20:
Ik zweer het bij de 7poorts usb hub van D-Link, die heb ik hier thuis zelf, en nog nooit een probleem mee gehad.
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen met D-Link, uitstekende kwaliteit!
Wat zijn de favorieten merken van andere tweakers m.b.t. USB HUBS?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
:? Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad met sitecom (Sitecom USB 2.0 PCI kaart), en nou heb ik 14 USB 2.0 aansluitingen (allemaal in gebruik) OK niet alle 14 tegelijk maar soms zeker wel een stuk of 8-10.

1. Toetsenbord
2. Muis
3. Printer
4. Scanner
5. Webcam
6. Fax
7. Digitale Foto Camera
8. Externe Harde Schijf
9. Data kabel voor mn Nokia telefoon
10. USB Memory Stick
11. Minidisc Recorder
12. USB notebook lampje :+ (beetje onzin maar erg handig)
13. Externe Harde Schijf No. 2
14. niks 8)7

Nou ben ik zelf niet zo'n fan van allemaal externe hubjes en dingen dus of Sitecom daar goed in is durf ik niet te zeggen, Waarom zou je het niet in je kast bouwen als je de ruimte hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door crack_en_hack op 29-07-2006 17:59 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1