Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 17:50
Ik heb sinds december een nieuwe postbankpas,"'Design je eigen Postbankpas"
maar deze heeft het sinds vandaag begeven. terwijl mijn andere pasjes in mijn "portomoney" het wel gewoon doen :S
heb even gebelt met de postbank maar die wouden niet gratis een nieuwe pas opsturen.
of ik ff €10.- voor een nieuwe wil gaan betalen! daar ben ik het niet mee eens! als er wat geweest moet zijn, dan moeten de andere 2 ook stuk zijn lijkt mij. (kaart geeft leesfout)

mijn vraag is: hebben hier meer mensen last van dat hun nieuwe zelf ontworpen pinpas van de postbank het niet meer doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Ghosty J op 29-07-2006 14:33 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

Ghosty J schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:32:
Als er wat geweest moet zijn, dan moeten de andere 2 ook stuk zijn lijkt mij. (kaart geeft leesfout)
Huh, jij gebruikt al je passen tegelijk bij het pinnen? Dat een pas 'kapot' gaat wil niet gelijk zeggen dat de andere dan ook kapot zouden moeten zijn aangezien je ze nooit precies hetzelfde gebruikt. Daarnaast lijkt het me logisch dat de Postbank geld vraagt voor een nieuwe pas aangezien zij daarvoor kosten moeten maken en zij niet verantwoordelijk zijn voor het kapot gaan van een pas.
Het feit dat het een pas is met een eigen design maakt volgens mij niet zo heel veel uit.

Overigens heb ik zelf ook Postbank passen die ik ook wel eens heb moeten vervangen (zelfs in kortere periode dan 6 maanden), maar dan geen eigen design ofzo. De passen gaan meestal kapot door ondeugelijk pin apparaten (zoals die oude NS automaten).

[ Voor 17% gewijzigd door Just_I op 29-07-2006 14:38 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Just_I schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:36:
[...]
Daarnaast lijkt het me logisch dat de Postbank geld vraagt voor een nieuwe pas aangezien zij daarvoor kosten moeten maken en zij niet verantwoordelijk zijn voor het kapot gaan van een pas.
Het feit dat het een pas is met een eigen design maakt volgens mij niet zo heel veel uit.
Bij de Rabobank zijn er geen kosten verbonden aan een nieuwe pas, vorig jaar iig nog niet. Dus zo normaal is het niet dat de bank daarvoor geld vraagt.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:39:
[...]

Bij de Rabobank zijn er geen kosten verbonden aan een nieuwe pas, vorig jaar iig nog niet. Dus zo normaal is het niet dat de bank daarvoor geld vraagt.
Bij de rabo betaal je per jaar voor je bankpakket met daarbij een pin pas. als deze kapot gaat krijg je volgens mij maar 1x gratis een nieuwe. Maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Bij ABN betaal ik ook voor een nieuwe pas als de oude kapot gaat (de mijne brak :/ ), alhoewel dit geloof ik maar €2,95 was. 10 euro's bij de Postbank vind ik wel wat veel dan, maar dat zal dan wel weer iets te maken hebben met het custom-design :P

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
-ET- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:45:
[...]

Bij de rabo betaal je per jaar voor je bankpakket met daarbij een pin pas. als deze kapot gaat krijg je volgens mij maar 1x gratis een nieuwe. Maar dat weet ik niet zeker.
Zit een soort van fair use policy op geloof ik, zodra je maandelijks een kaart nodig hebt, gaan ze moeilijk doen ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mijn postbank passen gan zowat om de maand kapot. Ik werk veel met mobieltjes, maar ik hou ze altijd goed uit de buurt. Ik word er echt ziek van! Heb net 2 nieuwe pasjes een maand geleden gekregen, en ze beginnen al kuren te krijgen. Voor de albert hijn heeft iets tegen postbank lijkt het net :(

Verwijderd

Bij mij hebben ze laatst 10 euro van de rekening geschreven, en ik heb na 2 maanden nog geen nieuw pasje. Wat een flutbank is dat zeg, niet eens een seconde nadat m'n geld werd gestort, hebben ze er al een smak geld vanaf gehaald (30 euro) om mij reclame toe te sturen :(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:51:
Bij ABN betaal ik ook voor een nieuwe pas als de oude kapot gaat (de mijne brak :/ ), alhoewel dit geloof ik maar €2,95 was. 10 euro's bij de Postbank vind ik wel wat veel dan, maar dat zal dan wel weer iets te maken hebben met het custom-design :P
10 euro was volgens mij als je weer een design pas wilt.

Trouwens, m'n pas heeft het niet begeven. Zit altijd in m'n portemonnee

Edit:
Voor de nieuwe Giropas of Giropasbasis wordt u € 7,50 in rekening gebracht
€ 2,25 voor de afbeelding.

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 29-07-2006 15:10 ]

☻/
/▌
/ \

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik heb de titel wat duidelijker gemaakt.

Eigenlijk past het topic beter in SG, maar aangezien TS daar geen toegang heeft zal ik hem niet moven.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Kan je bij de Postbank meerdere passen tegelijk gebruiken dan? Ik was laatst mijn Rabopas kwijt, nieuwe aangevraagd, 2 dagen later opgehaald en een dag later mijn oude pas teruggevonden. Die deed het echter niet meer, omdat ze hem op nonactief hebben gezet.

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 21:34
mijn persoonlijke pas kreeg ook kuren, ben daarna naar het postkantoor gegaan om wat te versturen en daar deed mijn pas het bijna niet meer. Toen heeft de medewerkster de postbank opgebeld en heb 3 dagen later een gloednieuwe pas met dezelfde print thuis gekregen en hoefde NIETS te betalen.

dat was het dan weer voor deze post

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 06:07

Brazza

Byte me!

Had ook na 1 maand problemen met me postbankpas. De magneetstrip is echt van hele slechte kwaliteit. Gelukkig kreeg ik een gratis vervangende vanwege de korte levensduur.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

descon schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:53:
[...]
Zit een soort van fair use policy op geloof ik, zodra je maandelijks een kaart nodig hebt, gaan ze moeilijk doen ;)
Onze rabopas was een paar maanden geleden ook "defect". Telefonisch een nieuwe aangevraagd bij de Rabobank. Deze zou per post opgestuurd worden.

Vervelende was echter dat ik aan het werk was, mijn vriendin boodschappen aan het doen was, en onze Rottweiler van 40 kg wel thuis was met een verkeerde bui. :X Kon mijn vriendin dezelfde middag weer naar de Rabobank. Was overigens geen enkel probleem, tweede pas in één week tijd was ook kosteloos.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik ben om precies dezelfde reden bij de postbank weg gegaan. Ik deed niets raars met die pas en hij ging constand kapot. Terwijl er mijn mijn andere passen niets aan de hand is. (Ongeveer even veel gebruik) Nu zit ik lekker bij de rabo en daar is het geen enkel probleem. Er word je gewoon kosteloos een nieuwe toegestuurd. (Ben hem 1x verloren en 1x is hij gestolen) De passen van de rabo blijven itt die van de postbank wel gewoon werken...

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:52:
Ik ben om precies dezelfde reden bij de postbank weg gegaan. Ik deed niets raars met die pas en hij ging constand kapot. Terwijl er mijn mijn andere passen niets aan de hand is. (Ongeveer even veel gebruik) Nu zit ik lekker bij de rabo en daar is het geen enkel probleem. Er word je gewoon kosteloos een nieuwe toegestuurd. (Ben hem 1x verloren en 1x is hij gestolen) De passen van de rabo blijven itt die van de postbank wel gewoon werken...
De mijne is nog nooit kapot gegaan... ik denk dat je je portemonnee bij iets magnetisch hebt gelegd.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

-ET- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:45:
[...]

IK heb al 3x een nieuwe pas gekregen dit jaar :Y)
Vraag niet wat ik er mee doen 8)7

Maar heb je geen ouders die eventueel je pas willen vergoeden??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Zerora schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 04:08:
[...]

IK heb al 3x een nieuwe pas gekregen dit jaar :Y)
Vraag niet wat ik er mee doen 8)7

Maar heb je geen ouders die eventueel je pas willen vergoeden??
Lol ouders die je pas willen vergoeden, me pa ziet me aankomen. Maarre ik heb dit jaar ook een nieuwe gekregen omdat me oude "nieuwe" pas het ook na 2 maanden genoeg vond. Daarvoor hoefde ik niet te betalen (voor die daarvoor ook niet trouwens maar de waarom niet weet ik ff niet meer) die vrouw vond namelijk ook wel dat een pas langer dan 2 maanden mee moet gaan.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ach postbankpassen, ze gaan bij bosjes stuk bij mij, al mijn andere pasjes blijven het gewoon doen, mijn 2 zelfontworpen pasjes en 2 andere allemaal onleesbaar, echter mijn oude pasje (oudere generatie) had ik nooit problemen mee, tot ie werd geblokkeerd omdat ik een plaatjespas had aangevraagd.
Ben blij als die nieuwe passen met chip er eindelijk eens komen.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-08-2006 04:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Bij mij is er nog nooit een bankpas kapot gegaan. Normaal mee omgaan is misschien het beste ?
Verder is het heel normaal dat je moet betalen voor een nieuwe pas. Zie ook [google=pinpas eigendom], de pas blijft eigendom van de bank, logisch dus dat je moet dokken voor een nieuwe....

Verwijderd

Volgens de mythbusters is het onzin dat mobieltjes en magneten een (bank)pas om zeep kunnen helpen (alhoewel met magneten was het wel gelukt maar de kracht ervan was way hoger dan jij kunt krijgen in een winkel), http://imdb.com/title/tt0383126/episodes werd dacht ik in s1e5 gedemonstreert.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:02:
Bij mij is er nog nooit een bankpas kapot gegaan. Normaal mee omgaan is misschien het beste ?
Verder is het heel normaal dat je moet betalen voor een nieuwe pas. Zie ook [google=pinpas eigendom], de pas blijft eigendom van de bank, logisch dus dat je moet dokken voor een nieuwe....
Ik ga er normaal mee om, alle pasjes zitten bij mijn rijbewijs en de enige die het steeds niet meer doen zijn de nieuwe postbank pasjes, de oude had ik nooit problemen mee (op dezelfde manier vervoerd en gebruikt).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heel strikt genomen (consumentenbond is met onderzoek bezig) kun je, omdat je betaald voor je pas, garantie claimen. Waarna dus de bank moet bewijzen het eerste half jaar dat het aan jou ligt dat je pas niet meer werkt.

Wellicht iets om te proberen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Een andere optie is om een brief naar de postbank te sturen. Over het algemeen gaan ze vrij redelijk om met het vergoeden van dit soort kleine kosten is mijn ervaring. Vaak is het toch zo dat mensen die de brieven in ontvangen en in behandeling nemen meer bevoegdheden hebben dan de gemiddelde callcenter- of baliemedewerker. Daarnaast zijn bepaalde zaken prima 'onderhandelbaar' (maar dat ligt aan je klantprofiel :+).

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rukapul schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:32:
Een andere optie is om een brief naar de postbank te sturen. Over het algemeen gaan ze vrij redelijk om met het vergoeden van dit soort kleine kosten is mijn ervaring. Vaak is het toch zo dat mensen die de brieven in ontvangen en in behandeling nemen meer bevoegdheden hebben dan de gemiddelde callcenter- of baliemedewerker. Daarnaast zijn bepaalde zaken prima 'onderhandelbaar' (maar dat ligt aan je klantprofiel :+).
Mijn ervaring is dat je heel lang niets hoort en dan na een paar maanden een vage afwijzingsbrief krijgt. Waarbij je de link naar de pas pas legt als je heel goed nadenkt. (Ik had inmiddels al een nieuwe pas aangevraagd en werden de kosten niet vergoed.)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn Rabopas was na een halfjaar naar de ratsmadee..
Hoezo zo snel. Nou. Ik heb een portomonee met een geldvakje zoals de meeste portemonee's, maar doorvoor zit een vakje waar ik mijn twee pinpassen (ABO, Rabo) in het zitten, en als ik mijn portemonee dicht doe en in mijn broekzak, of binnekant van mijn jas bewaar dan drukt dat geld tegen met pas waardoor hij gaat buigen en op een gegeven moment **krak** zegt...

2 passen bijna tegelijkertijd het loodje gelegd. Dan voel je je eventjes echt kut...

Komt ook nog omdat ik alle treinkaartjes bewaar |:(...

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2006 14:42 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat frappant dat de een bij bosjes onleesbare kaarten heeft en de ander nooit. Er moet dus wel een verschil in pasjes, of gebruik zijn. Anders is dat toch niet te verklaren? Wanneer een mobiele telefoon niet sterk genoeg is lijkt het me eerder mechanische slijtage. Zelf heb ik nog nooit een pas gehad die het niet meer deed.

offtopic:
Die zelfontworpen pas was ook nog iets. Op de site van de Postbank stond de pas van 'Jan Mulder' afgebeeld, met daarop 'zijn' mobiele nummer. Staat er in de voorwaarden dat het niet is toegestaan om een telefoonnummer op je kaart te zetten. |:(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
pEeDy16 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:28:
Kan je bij de Postbank meerdere passen tegelijk gebruiken dan? Ik was laatst mijn Rabopas kwijt, nieuwe aangevraagd, 2 dagen later opgehaald en een dag later mijn oude pas teruggevonden. Die deed het echter niet meer, omdat ze hem op nonactief hebben gezet.
Volgens mij kun je maar 1 pas tegelijk gebruiken bij de Postbank.
De oude heb ik iig weggemikt, nadat ik een Designpasje heb ontvangen.

Verder merk ik met dit ontworpen pasje wel iets meer moeilijkheden bij winkels en pompstations, dat ie hem niet altijd lekker pakt de eerst keer.

Verder heb ik geen last van kapotte passen oid, nog nooit gehad in al die jaren.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 05-08-2006 20:06 ]

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 20:40
descon schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Daar stond ik dus: "
kieltju, dit is je 6e pas in een jaar, dit is de laatste die je krijgt! :( "
Ik: "Ik zal het noooit meer doen, eerlijk waar" O-)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

offtopic:
Het ligt er helemaal aan waar je pint of je pasje nog 'geslikt' wordt of niet.
Bij de lokale Tango (benzinepomp) kan ik bij de 'middelste' pomp niet tanken omdat daar de pas 'onbruikbaar' is, terwijl bij de andere pompen de pas wel prima werkt.
Andere passen werken bij die pomp wel prima.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1