Asus A7N8X-X compabiliteit met WD 80GB

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Nou ik heb weer een leuke casus :+, op deze prachtige zatermiddag...

Het betreft de volgende pc :
Noname kast , 300 Watt voeding
A7N8X-X
AMD XP 2400+ op 166 Mhz
512 MB noname geheugen (memtest86, 0 errors)
WD Caviar SE 80 GB, ATA 100 (maakt rare tikken bij opstarten, maar WD software zegt foutcode 0000; geen problemen)
Liteon cd-brander
LG DVD brander
Floppy Drive :P

WD ATA Primary Master
LG ATA Secondary Master
Lite-on ATA Secondary Slave

Dat was de inhoud en zoals je ziet denk je alle hardware doet het goed :+. Maar dan installeer ik windows, alles gaat goed en pc start opnieuw op. Harddisk laad windows (laadbalk), en reset daarna opeens. Ik zie geen BSOD's.
Dus dan denk je test de Harddisk en Geheugen, beiden zijn prima in orde. Maar ik heb zelf me bedenkingen bij de HD, deze maakt rare tikken bij het opstarten. Klinkt het zelfde als bij Maxtor met een losse kop. De WD DLG (diagnostic), geeft 0 errors.

Dus nu blijft het laatste over, de plank is deze nog goed vraag ik me dus af...

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 17:03
een tikkende hardeschijf wil ook wel eens liggen aan de stroomconnector..

wat ik dan vaak doe is even de 4 pooltjes iets aanknijpen met een tangetje

suc6

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
afaik bestaat de 2400+ niet op 166 Mhz, dus is dit een overclock. Misshcien kan je alvast proberen je overclock ongedaan te maken ;)
Je 300W voedign zou ook krap kunnen zijn, dus maak ff je cd-apparaatjes los en probeer nog 'ns.
Staat je BSOD geval wel aan? harde reset zónder BSOD doet me anders zwaar richting voeing denken.
Het tikken van de hdd zou btw ook kunnen liggen aan een te krappe voeding ;)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Mmm.. het lijkt mij meer een voedingsprobleem, omdat windows wel probeert op te starten.
probeer het eens zonder brander en dvd zou ik zeggen.

Spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door mikenl op 29-07-2006 14:31 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Termi
The_Stickie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:30:
afaik bestaat de 2400+ niet op 166 Mhz, dus is dit een overclock. Misshcien kan je alvast proberen je overclock ongedaan te maken ;)
Je 300W voedign zou ook krap kunnen zijn, dus maak ff je cd-apparaatjes los en probeer nog 'ns.
Staat je BSOD geval wel aan? harde reset zónder BSOD doet me anders zwaar richting voeing denken.
Het tikken van de hdd zou btw ook kunnen liggen aan een te krappe voeding ;)
Wel knap als je BSOD aan kan krijgen als windows voor het eerst opstart voor de installatie nog :P.
Maar ik probeer nu met een andere voeding...

• the_stickie
Termi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:34:
[...]

Wel knap als je BSOD aan kan krijgen als windows voor het eerst opstart voor de installatie nog :P.
Maar ik probeer nu met een andere voeding...
is het SP2 integrated? dan kan je't alleszins aanzetten door f8 bij het booten (als ie zover komt natuurlijk ;) )
En als het echt moet kan het zelf bij een offline windows: is een registry seting, en die kan je ook op een andere pc wijzigen ;)

edit: ik begrijp toch goed uit de TS dat Windows wel degelijk volledig is geïnstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 29-07-2006 14:39 ]

• Termi
The_Stickie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:38:
[...]

is het SP2 integrated? dan kan je't alleszins aanzetten door f8 bij het booten (als ie zover komt natuurlijk ;) )
En als het echt moet kan het zelf bij een offline windows: is een registry seting, en die kan je ook op een andere pc wijzigen ;)

edit: ik begrijp toch goed uit de TS dat Windows wel degelijk volledig is geïnstalleerd?
Bedankt heren, 8000 Posts op T.net en niet dit probleem zien 8)7 ...
Heb het gevoel dat het nu goed gaat, ding maakt geen rare tikken meer...

• the_stickie
nu maak je me nieuwsgierig; wat was het probleem :p

• Termi
The_Stickie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:42:
nu maak je me nieuwsgierig; wat was het probleem :p
Het lag toch aan de voeding, waarschijnlijk zijn die pinnen in de molex connector te breed. Andere voeding in geeplaatst en draait perfect.
Pagina: 1