Toon posts:

Thuisnetwerk werkt niet lekker...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds een maand of 2 een backup_server thuis staan.
Deze scant elke computer in huis op bepaalde mappen en als er iets gewijzigd is veranderd hij hetzelfde op de backup_server.
Nu werkt het sinds een paar dagen niet meer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem...
We hebben 4 gewone pc's in huis en 1 backup_server.
Pingen vanaf de backup_server kan naar elke pc zonder problemen alleen de backup_server kan NAAR 1 PC NIET naar de "Gedeelde Mappen". Ik maak gebruik van ($) zodat hij niet zichtbaar is voor andere gebruikers.
Vanaf die ene pc kan ik wel naar de "Gedeelde Mappen" van de Backup_Server.
Staat de beveiliging ergens te hoog op die ene pc die niet lekker werkt ??
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en mij kunnen uitleggen wat er aan de hand is.

Alavst bedankt.
Erik

EDIT: Elke pc (incl. backup_server staat in 1 werkgroep)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 14:09 ]

• hanneshoffie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:08:
Hey,

Ik heb sinds een maand of 2 een backup_server thuis staan.
Deze scant elke computer in huis op bepaalde mappen en als er iets gewijzigd is veranderd hij hetzelfde op de backup_server.
Nu werkt het sinds een paar dagen niet meer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem...
We hebben 4 gewone pc's in huis en 1 backup_server.
Pingen vanaf de backup_server kan naar elke pc zonder problemen alleen de backup_server kan NAAR 1 PC NIET naar de "Gedeelde Mappen". Ik maak gebruik van ($) zodat hij niet zichtbaar is voor andere gebruikers.
Vanaf die ene pc kan ik wel naar de "Gedeelde Mappen" van de Backup_Server.
Staat de beveiliging ergens te hoog op die ene pc die niet lekker werkt ??
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en mij kunnen uitleggen wat er aan de hand is.

Alavst bedankt.
Erik

EDIT: Elke pc (incl. backup_server staat in 1 werkgroep)
Probeer windows firewall is uit te zetten. Misschien dubbele firewalls die niet lekker werken.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall's staan op elke pc aan maar juist op die ene die het niet doet staat hij uit.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Op backup-server en PC1 (om de niet werkende pc maar even te noemen) staan de firewalls uit.
Verder zijn alle pc's en server verbonden via een switch en krijgen een ip-adres en dns van mijn modem-router van Speedxs die vóór de switch staat.
Ik heb het idee alsof de verbinding van PC1 te hoog staat maar...wáár ?

bedankt voor je snelle reactie.

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Heb je al geprobeerd om op die backup server zelf te 'surfen' naar de gedeelde mappen van die PC, het kan namelijk zijn dat hij wil dat je inlogt, anders zal hij niet weten welke gebruiker 'binnen komt' en een programmatje of wat dan ook zal je dat niet laten weten dat hij tegen een autenticatie probleem aanloopt....

Misschien kan dat het zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf de Backup_Server naar de PC1 surf (dus naar de gedeelde mappen ga) dan geeft hij de foutmelding:

Windows cannot find '\\computernaam\shared$'. Check the spelling and try again, or try searching for the item by clicking the Start button and then clicking search.

Als ik ga kijken naar mijn werktgroep (vanaf de Backup_server) dan zie ik alle pc's staan behalve die pc die niet lekker werkt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Werkt het wel als je op IP zoekt?

En ik zou voor het testen maar even wel de firewalls uitzetten :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik het ip-adres intyp krijg ik dezelfde melding als ik naar de gedeelde mappen ga.
De firewalls van alle andere pc's hebben er verder niks mee te maken want die staan buiten dit probleem.
Ik heb net PC1 in een andere werkgroep gezet (werkgroep: TEST)
Als ik naar "mijn netwerklocaties" ga en ga kijken naar alle werkgroepen dan ziet hij die werkgroep TEST wel maar als ik dubbelklik krijg ik de melding:

Test is not Accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
The network path was not found.

Ik moet er wel bijzeggen dat het de server een Windows 2003 server is en de rest allemaal Windows XP. Het heeft een paar weken geleden gewoon allemaal goed gewerkt maarja nu niet meer dus.
Ik zet PC1 nu weer gewoon terug is de normale werkgroep...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je een Windows 2003 server hebt staan, waarom maak je dan geen gebruik van een domein? En gebruik je DHCP, werkt je DNS goed, enz, enz...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Omdat als ik een domein aanmaak en een dhcp en dns server aanmaak hij langzamer gaat lopen.
Het is een pentium 3 600mhz dus vandaar.
Aangezien de router gewoon dns en dhcp ingebouwd heeft vind ik dit niet zo logisch.
Zijn er nog instellingen die ik kan nakijken op PC1 waar de server geen verbinding mee kan maken (die ik wel kan pingen...) ??

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer een idee ?

EDIT: hééééhéééé hij werkt. Bestand- en Printersharing op mijn netwerkkaart stond niet aangevinkt !!
Voor degene die ook het zelfde probleem hebben is dit het antwoord.

Toch iedereen bedankt voor de snelle reacties. Keep on the good work !!

-< CLOSE >-

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 15:38 ]

Pagina: 1