d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
En doe anders even een koptelefoon op de geluids uitgang van de moederbord want daar kan ook een error voorbij komen.
Verwijderd
- Heb je de X1900XTX al in een andere PC getest?
- Zit je geheugen in de juiste sloten?
[ Voor 18% gewijzigd door Kozz op 29-07-2006 14:11 ]
ik heb gisteren mijn computer in elkaar gezet, en heb precies het zelfde probleem...
dan heb ik:
Enermax Liberty voeding 620w
asus p5w dh deluxe
asus x1900xt pcie
celeron D326
[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 30-07-2006 00:19 ]
Je hebt totaal andere hardware (behalve de videokaart) en er is grote kans dat je een ander probleem hebt. Bovendien geldt voor jou ook precies hetzelfde wat Lizm zegt: er is een prachtige lijst waar je stap voor stap kan controleren en uitsluiten wat er precies aan de hand is.edgarf28 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:13:
humm...
ik heb gisteren mijn computer in elkaar gezet, en heb precies het zelfde probleem...
dan heb ik:
Enermax Liberty voeding 620w
asus p5w dh deluxe
asus x1900xt pcie
celeron D326
Er zijn maar weinig mensen op het forum hier met een glazen bol die aan de hand van de door jouw gegeven informatie meteen kunnen zeggen wat jouw probleem is. Je zal zelf het moeten uitzoeken...
[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 29-07-2006 14:18 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
tuurlijk heb ik bios reset geprobeerd. Lijkt te liggen aan dual channel config ofzo van het geheugen. of één brak reepje. Heb het nu draaien met één reepje. met het andere reepje los kreeg ik allemaal geblokte kleurtjes.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:09:
Jouw vraag is heel vaak gesteld en daarom kan je ook eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Faq lezen. Probeer eerst eens een bios reset voordat je verder gaat.
Verwijderd
En daarom is die Hangen & opstart faq nu, om dingen uit te sluitenkevinp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:21:
[...]
tuurlijk heb ik bios reset geprobeerd. Lijkt te liggen aan dual channel config ofzo van het geheugen. of één brak reepje. Heb het nu draaien met één reepje. met het andere reepje los kreeg ik allemaal geblokte kleurtjes.
Maar die info geef je niet hier op het forum... Dus nu werkt het wel, maar je hebt ipv 2 reepjes geheugen 1 reepje geheugen? En werken beide reepjes enkel wel goed? En je hebt bij de faq ook de rest gelezen over het geheugen?kevinp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:21:
[...]
tuurlijk heb ik bios reset geprobeerd. Lijkt te liggen aan dual channel config ofzo van het geheugen. of één brak reepje. Heb het nu draaien met één reepje. met het andere reepje los kreeg ik allemaal geblokte kleurtjes.
En dan voornamelijk het deel van Memtest86+...Slechte reepjes?
Zijn de reepjes echt goed aangedrukt? Vooral bij DDR en RDR reepjes heb je meer kracht nodig dan je zou verwachten.
Draai memtest86+. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien.
Test de reepjes één voor één en daarna combinaties.
Probeer andere volgorde/slotjes.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
^ Wat hij zegt.
Maar ik krijg het idee dat je bord helemaal niet boot en dat je daarom geen beeld krijgt. Het lijkt wel of de stap om de videokaart aan te spreken nog helemaal niet gehaald wordt. Als een bord niet piept of een foutmelding geeft zit het probleem dikwijls in een vitaal onderdeel van het systeem. Denk dan moederbord, processor, geheugen. En eigenlijk ook wat dat hele geheel van stroom voorziet, de voeding. Als dat zo is kan dit topic beter in PMG. Loopt dan ook die troubleshooter door waar veel mensen al naar wijzen.
Om je te controleren of het misschien toch aan de videokaart ligt raad ik je aan de videokaart in een ander systeem uit te proberen EN om in je eigen systeem een simpel PCI videokaartje te proberen.
Sluit ook zeker een koptelefoon of speakers aan op je systeem want sommige borden geven daar de foutmelding over, zo ook hier een Asus A8N-SLI als je die feature inschakeld.
Zet die extra stappen, wees duidelijk en probeer ook zelf actief op zoek te gaan om je probleem te verhelpen. Als jij dat doet dan zijn vast wel mensen bereid dat hier ook te doen. En doe je dat niet dan zie ik het nut van dit topic niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 30-07-2006 00:28 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het probleem van OCZ geheugen met M2N32 SLI borden heb ik vaker gehoord. Bij de een werkt het wel bij de ander weer niet. Kan niet zo zeggen welke chippies van OCZ. Probeer in ieder geval zo kaal mogelijk te beginnen. Mainboard, CPU, geheugen en een oud videokaartje (PCI).
[ Voor 18% gewijzigd door Oxize op 30-07-2006 01:53 ]
[b] Asus Rog X16 Notebook / Asus Rog Strix RTX4070 / i9-13900H | Oxize Photography: www.Oxize.nl
qua voeding heb ik een coolermaster 550w voeding.
zal vandaag nog eens proberen alles anders gaat het geheugen terug
Verwijderd
Verwijderd
nu heb ik wel beeld maar loopt de windows installatie halverwege vast(niet op een vast punt).
lijkt gewoon of het geheugen echt brak is(het is nl nog met het laden van al die drivers).
Toon eens wat meer eigen inzet, dit staat letterlijk in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daar kun je ook Memtest86 vinden, onder het kopje "Geheugen - Slechte reepjes".
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
De link volgen gegeven in de faq:
http://www.memtest.org/
Uitzoeken welke je moet downloaden, ik kies voor Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip):
http://www.memtest.org/download/1.65/memtest86+-1.65.iso.zip
Ik unzip en fik de image op een dvd.
Mik het in de pc die gaar doet, boot vanaf cd-rom en memtest draait automatisch in de standaard mode. Ongeveer een half uurtje later zijn de test klaar.
Dat je over floppies begint, dat kan, maar dat is een andere download link.
☻/
/▌
ja heb ik gedaanMotrax schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:14:
De stappen, de faq lezen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
De link volgen gegeven in de faq:
http://www.memtest.org/
Uitzoeken welke je moet downloaden, ik kies voor Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip):
http://www.memtest.org/download/1.65/memtest86+-1.65.iso.zip
Ik unzip en fik de image op een dvd.
Mik het in de pc die gaar doet, boot vanaf cd-rom en memtest draait automatisch in de standaard mode. Ongeveer een half uurtje later zijn de test klaar.
Dat je over floppies begint, dat kan, maar dat is een andere download link.