Toon posts:

Externe Geluids"kaarten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er net achter kwam dat de interne geluidskaart van m'n Macbook niet echt soepel draait met Reason onder Windows XP (veel last van overslaande samples) denk ik er over om een externe geluidskaart te kopen. Heeft iemand ervaring met deze bakjes? Zou het een oplossing voor dit probleem zijn? Van m'n oude soundblaster wist ik dat deze totaal geen problemen had, perfecte MIDI timing en nooit last van overslaande samples.

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000095IMS.01._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb een Audigy2 extern en ik heb er momenteel nog geen problemen mee gehad. Of 'ie het op de Macbook gaat doen weet ik niet, want dat is een Mac. Onder WinXP zou het dus wel redelijk goed kunnen draaien, maar drivers voor MacOS zal je bij creative niet vinden.
Sowieso dat creative vrij zwakke driverondersteuning heeft. Maar het geluid is comform de verwachtingen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:03:
Ik heb een Audigy2 extern en ik heb er momenteel nog geen problemen mee gehad. Of 'ie het op de Macbook gaat doen weet ik niet, want dat is een Mac. Onder WinXP zou het dus wel redelijk goed kunnen draaien, maar drivers voor MacOS zal je bij creative niet vinden.
Sowieso dat creative vrij zwakke driverondersteuning heeft. Maar het geluid is comform de verwachtingen. :)
Ah, de Audigy lijkt me ook wel een vooruitgang als daar verder geen verschil in zit in vergelijking met een interne kaart. Waar gebruik je het zoal voor? :)

Ik draai het onder XP op de Macbook, dus dat moet wel goed komen. Ik denk niet dat ik het onder OS X nodig zal hebben. De geluidskaart die nu in de Macbook zit wordt gezien als een 'sigmatel' kaartje. Op zich aardig voor Mp3's, Aac's e.d. maar voor het renderen van muziek is het dus behoorlijk crap.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Probleem van dat externe gedoe is de latency, maar als je reason "stand-alone" gebruikt, zou je daarnniks van mogen merken, maar als je met een keyboard of bijv cubase aan de gang gaat...
Overigens moet je ook eens op zoek naar andere drivers voor je macbook kaartje, en eens wat met de latency-settings binnen reason spelen. Veel kans heb je dan geen nieuwe "kaart" nodig ;)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer eerst eens ASIO4all, voordat je een nieuwe kaart koop. Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Op sommige kaarten krijg ik zelfs een lagere latency dan met de originele asio driver van de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:37:
Probeer eerst eens ASIO4all, voordat je een nieuwe kaart koop. Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Op sommige kaarten krijg ik zelfs een lagere latency dan met de originele asio driver van de kaart.
Goede tip, ik zal 'm vandeweek eens proberen :)
het is niet zozeer de latency / vertraging, maar wel het aantal instrumenten of aantal noten wat een instrument tegelijk kan spelen. Ik had b.v. een piano partij waarbij van bepaalde akkoorden gewoon maar 1 noot gespeeld werd omdat hij het op een of 't andere manier niet goed kon trekken. Heb ik daarna wel wat met de settings zitten schuiven en dacht ik dat het wat minder geworden was of helemaal weg was, maar ben er nog niet helemaal zeker van dat het goed zit :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 22:37 ]

Pagina: 1