Toon posts:

Digiconnect Router instellen voor DC++

Pagina: 1
Acties:
  • 2.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Digiconnect 11G router (draadloos) met een laptop. Ik gebruik af en toe DC++ en haal dan snelheden van ca 1 mb/s. Dat is via de router. Als ik de internetkabel echter direct in de laptop steek, haal ik snelheden van ca. 4 mb/s. Groot verschil dus. Maar nu wil ik wel graag via de router internetten (praktische voordelen). Ik heb de ballen verstand van routers, daarom mijn vraag:

Hoe kan ik de router, Digiconnect 11G dus, instellen zodat ik gewoon dezelfde snelheid hou als bij een directe verbinding. Iets met NAT of zo? Kan iemand precies uitleggen wat ik waar moet invullen en zo?
Ik heb al regelmatig gezocht, maar dat gedoe met port forwarding, NAT en al die andere termen gaat gewoon boven m'n pet.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:55:
Hallo,

Ik heb een Digiconnect 11G router (draadloos) met een laptop. Ik gebruik af en toe DC++ en haal dan snelheden van ca 1 mb/s. Dat is via de router. Als ik de internetkabel echter direct in de laptop steek, haal ik snelheden van ca. 4 mb/s. Groot verschil dus. Maar nu wil ik wel graag via de router internetten (praktische voordelen). Ik heb de ballen verstand van routers, daarom mijn vraag:

Hoe kan ik de router, Digiconnect 11G dus, instellen zodat ik gewoon dezelfde snelheid hou als bij een directe verbinding. Iets met NAT of zo? Kan iemand precies uitleggen wat ik waar moet invullen en zo?
Ik heb al regelmatig gezocht, maar dat gedoe met port forwarding, NAT en al die andere termen gaat gewoon boven m'n pet.
www.portforwarding.com

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Het Grote Poortmappingsverhaal

Als je iets in dat verhaal niet begrijpt moet je het gewoon zeggen, genoeg mensen die 't met plezier uitleggen! Maar wees wel specifiek en probeer 't eerst zelf! Suc6.

[ Voor 61% gewijzigd door Bergen op 29-07-2006 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf proberen heb ik vaak genoeg gedaan zonder succes. Die forwarding-verhalen ken ik ook, al snap ik het nog steeds niet helemaal. Het probleem is eigenlijk dat ik nergens een manual van die router kan vinden en niet weet hoe ik het nou moet instellen bij dat ding. Dus als iemand ervaring heeft met die Digiconnect dan zou dat fijn zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand ervaring mee???

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:24:
Zelf proberen heb ik vaak genoeg gedaan zonder succes. Die forwarding-verhalen ken ik ook, al snap ik het nog steeds niet helemaal.
Nou, stel je hebt 3 pc's via je router aangesloten. Een DC++ gebruiker wil van buitenaf verbinding maken met jouw DC++ client ofzo. De verbinding komt dus binnen op de router op een bepaalde poort en moet worden doorgestuurd naar de pc waar DC++ op draait. Hoe weet de router welke pc dat is? Dat weet hij niet uit zichzelf, dus moet je hem dat even vertellen. Je zegt dus tegen de router: "Mocht iemand verbinding maken op poort nummer 10000 (ik noem maar wat), dan moet dat worden doorgestuurd naar die pc." Dat noemt men portforwarden. Als je het niet snapt, wat snap je dan precies niet? Je moet goed begrijpen wat het inhoudt, van dom cijfertjes invullen in je router leer je niets.
En dat Het probleem is eigenlijk dat ik nergens een manual van die router kan vinden en niet weet hoe ik het nou moet instellen bij dat ding. Dus als iemand ervaring heeft met die Digiconnect dan zou dat fijn zijn.
Idd, ik zie ze ook niet, op www.digiconnect.nl dus. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ze zijn.

Maar kun je niet verbinding maken met een webinterface in de router? Indien dat we lukt, staat daar een pagina tussen waarvan je vermoedt dat het over portforwarden gaat? Zo ja, wat staat er allemaal? Post eventueel een screenshot...

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 30-07-2006 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:51:
[...]
Nou, stel je hebt 3 pc's via je router aangesloten. Een DC++ gebruiker wil van buitenaf verbinding maken met jouw DC++ client ofzo. De verbinding komt dus binnen op de router op een bepaalde poort en moet worden doorgestuurd naar de pc waar DC++ op draait. Hoe weet de router welke pc dat is? Dat weet hij niet uit zichzelf, dus moet je hem dat even vertellen. Je zegt dus tegen de router: "Mocht iemand verbinding maken op poort nummer 10000 (ik noem maar wat), dan moet dat worden doorgestuurd naar die pc." Dat noemt men portforwarden. Als je het niet snapt, wat snap je dan precies niet? Je moet goed begrijpen wat het inhoudt, van dom cijfertjes invullen in je router leer je niets.
[...]
Idd, ik zie ze ook niet, op www.digiconnect.nl dus. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ze zijn.

Maar kun je niet verbinding maken met een webinterface in de router? Indien dat we lukt, staat daar een pagina tussen waarvan je vermoedt dat het over portforwarden gaat? Zo ja, wat staat er allemaal? Post eventueel een screenshot...
Oke bedankt. Ik snap het principe nu beter. Wel irritant dat er zoveel termen worden gebruikt voor hetzelfde principe. Relaxed dat je Digiconnect hebt gemaild! _/-\o_ Ik zal dat binnenkort ook eens doen. Ik heb wel een vermoeden dat er geen reactie komt, ik weet niet waarom...

Maar eigenlijk wordt al het internetverkeer door de router vertraagd. Als ik de kabel direct in de laptop steek gaat het een stuk sneller dan via de router, DC++ maar ook internet. Is dat omdat de router gewoon niet méér aankan of kan ik nog iets bij de instellingen veranderen? Die router moet toch 54 mb/s halen.

Dan nog een error bij DC++ wat volgens mij ligt aan beperkingen van de router:

Each time I start DC++ it says "Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself." What does that mean?

The message indicates that you have a UPnP mode selected in DC++, but your operating system, router, or firewall does not support it or is not configured properly.

Ik heb het al opgezocht en het heeft geloof ik iets te maken met of de router UPnP ondersteunt. En dat doet-ie wel alleen af en toe ook niet (en dan krijg ik dus die foutmelding). Omdat het een simpel ding is kan ik daar ook verder geen instellingen van veranderen....kan iig niets vinden. Nah, 't is ook maar een cheap ding, maar zou toch wel relaxed zijn als ik op de een of andere manier dezelfde snelheden kan halen als met een directe connectie.

Beetje lang verhaal geworden... :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 23:07 . Reden: info toevoegen ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:02:
[...]

Oke bedankt. Ik snap het principe nu beter. Wel irritant dat er zoveel termen worden gebruikt voor hetzelfde principe.
Nou, portforwarding is gewoon de algemene term. Sommige routers gebruiken echter wel eens andere benamingen, dan staat het bijvoorbeeld onder 'virtual servers' en dat is wel eens verwarrend. Als de hele wereld het nou gewoon portforwarding noemt... Binnen portforwarding moet je nog onderscheid tussen TCP en UDP maken, maar dat zie je terzijnertijd in de router wel.
Relaxed dat je Digiconnect hebt gemaild! _/-\o_ Ik zal dat binnenkort ook eens doen. Ik heb wel een vermoeden dat er geen reactie komt, ik weet niet waarom...
Ik weet 't ook niet... De site ziet er niet bijzonder professioneel uit, ik zou nooit Digiconnect-hardware kopen zolang ze geen fatsoenlijke site hebben. Manuals aanbieden is toch wel een van de basisonderdelen...
Maar eigenlijk wordt al het internetverkeer door de router vertraagd. Als ik de kabel direct in de laptop steek gaat het een stuk sneller dan via de router, DC++ maar ook internet. Is dat omdat de router gewoon niet méér aankan of kan ik nog iets bij de instellingen veranderen? Die router moet toch 54 mb/s halen.
DC++ zal wel een heleboel verbindingen tegelijk maken en ik kan me voorstellen dat dat via een draadloze verbinding dikke vertragingen met zich meebrengt. Verbaast me niets iig. Misschien is dat bij routers van fatsoenlijke merken zoals Linksys beter, maar dat moet je mij niet vragen. In mijn huisje is alles gewoon bedraad.
Dan nog een error bij DC++ wat volgens mij ligt aan beperkingen van de router: (blabla)
Portmapping en portforwarding is precies hetzelfde. NAT = Network Address Translation, onderdeel van de werking van je router. Hij meldt dus idd dat je je DC-poorten nog even moet forwarden in je router.

Je kunt het adres van de router gemakkelijk vinden door even te kijken welke gateway je toegewezen hebt gekregen. Even ipconfig /all in een DOS-prompt, of (als je XP draait) even configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> dubbelklikken op de LAN-verbinding -> tabblad ondersteuning -> details. Dat gateway-adres typ je gewoon in je browser in.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 30-07-2006 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het goed begrijp:

Als ik een poort open zet voor DC++ gaat dat misschien sneller. Internet zal dan nog steeds niet sneller gaan, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, er is mij het een en ander duidelijk geworden. Ik keek tot nu toe telkens onder het verkeerde kopje bij de router instellingen. Bij mijn router heet portforwarding 'virtual server'. Nooit geweten dat dat dus hetzelfde is. Nou kan ik verschillende poorten open zetten. 80 is voor internet. Wat moet ik nog meer open zetten voor bijv dc++ ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

http://www.portforward.com/cportsnotes/dc++/dc++setup.htm

Info over poortforwarden en DC++, ik ga het niet voor je vertalen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:30:
Hmmm, er is mij het een en ander duidelijk geworden. Ik keek tot nu toe telkens onder het verkeerde kopje bij de router instellingen. Bij mijn router heet portforwarding 'virtual server'. Nooit geweten dat dat dus hetzelfde is. Nou kan ik verschillende poorten open zetten. 80 is voor internet.
Ja, maar zo'n poort als 80 hoef je alleen open te zetten als je een webserver draait, zodat mensen van buitenaf op je website kunnen komen, snapez vous? :)
Wat moet ik nog meer open zetten voor bijv dc++ ?
Gewoon zowel TCP als UDP voor de poort die je bij de DC++ instellingen hebt ingesteld.

Poorten voor spellen en andere applicaties kun je gewoon op googlen... zoals 6881 tot 6889 voor BitTorrent, 20/21 voor FTP, nouja dat kun je zelf ook wel opzoeken.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Kijk nou, een reply!
Geachte Hr./Mevr,
Dank u voor uw e-mail.

De handleidingen staan nu nog niet direct op onze website, mocht u problemen hebben of informatie over een product willen dan kunnen wij u wellicht wel voorzien van een Nederlandse handleiding.

Graag horen wij even om welk product het gaat.

Hopende u hiermee voldoende geholpen te hebben,
Service Centre

E-mail. service@digiconnect.com
Pagina: 1