Toon posts:

NTFS partitie naast ext3 partititie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb een probleem.

Het feit is dat wij hier in huis een fileserver hebben waar een nieuwe 250gb hardeschijf inzit die van mij is. Ook heb ik zelf een bedrijfje waarvoor ik een werkpc hier heb staan.

De hardeschijf van de werkpc is kapot, dus ik heb zo snel mogelijk die 250gb nodig om weer aan de bak te kunnen.

Maar omdat mijn huisgenoten op vakantie zijn kan ik ze niet vragen hun bestanden te backuppen.

Nu wil ik dus een 40gb NTFS partitie naast die linux partitie knallen, zodat ik daarop mijn programma´s kan installeren.

Is het mogelijk die linuxpartitie een stuk op te schuiven en daarnaast een NTFS primary partitie te zetten zodat ik en weer aan het werk kan en toch de bestanden bewaard blijven?

Voor de duidelijkheid, ik heb geen toegang tot windows of iets dergelijks. Bestaat er een bootable partition programma?

Verwijderd

Je kan parted/gparted gebruiken.
Maar ik denk niet dat het mogelijk is om vanuit Linux een NTFS partitie te resizen (ben niet erg zeker).
Vanuit windows is het wel mogelijk, dmv partition magic of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:04:
Je kan parted/gparted gebruiken.
Maar ik denk niet dat het mogelijk is om vanuit Linux een NTFS partitie te resizen (ben niet erg zeker).
Vanuit windows is het wel mogelijk, dmv partition magic of iets dergelijks.
Nou ben ik bezig Windows op de half brakke HD te installeren, vanuit daar wil ik partition magic gebruiken om de partitie om te zetten naar een windows partitie. En daarnaast een NTFS 40GB te bouwen.

Is het mogelijk om de partitie-volgorde te veranderen? Zodat die NTFS toch als eerste partitie wordt gezien?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Met acronis true image kan het zkr en vindt ik ook een veel betrouwbaarder programma dan
partition magic.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:39
Je bedoelt Acronis Disk Director?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Jup en dan de acronis parition expert in dat pakket wat jij noemt

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1