[PHP/FC3]

Pagina: 1
Acties:

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Van de week heb ik "per ongeluk" tijdens het updaten van mijn webserver ook PHP geupgrade naar versie 5. Na wat kleine verwijzigingen goed gezet te hebben bleken de meeste websites gelukkig weer te werken.

Echter nu blijken een aantal zaken nog niet 100% werkend meer te zijn.
GD moet nog gecompiled worden bij m'n PHP heb ik ontdekt tijdens het zoeken de afgelopen dagen.

Echter middels de command ./configure --with-gd krijg ik de melding: No such file or directory.
Doe ik "locate configure" dan vind hij deze shell-scripts (of hoe heet dat ook alweer) niet.

Momenteel zit ik dan ook vast met hoe verder te handelen. Mijn kennis in Linux is nog zeer beperkt en kon me vaak nog behelpen met de handleidingen die ik kon vinden. Maar helaas heb ik hierover nog weinig kunnen vinden.

Iemand een idee hoe nu verder, of een link die ik over het hoofd gezien heb die mijn probleem kan verhelpen?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Je hebt PHP5 hoogstwaarschijnlijk geinstalleerd mbv de FC pakketen. Als daar een bepaald onderdeel niet is meegecompileerd, moet je de broncode gaan compileren. Dat kan met behulp van het rpm systeem of met de hand. Het 2e is makkelijker, maar heeft als nadeel dat je softwaremanagement systeem (rpm) php5 daarna niet meer kent.
Voordat je zelf gaat compileren zou ik eerst checken of er geen php5 pakket met gd voor FC is. Bij debian kan je in ieder geval kiezen of je een php5 met of zonder gd installeerd. Mogelijk is dat bij FC ook zo.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bij fc zou dat inderdaad ook vast wel het geval zijn.
het zal mogelijk php5-gd ofzo heten (ben geen FC usert)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?