Switch kan niet veel connecties aan?

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Hey,

Ik heb sinds kort nieuwsgroepen waar ik heel tevreden over ben. Waar minder over ben is mijn oude hub en mijn nieuwe switch.
Ik had eerst een oude HUB van max 10Mb/s, daar kon ik maar 300kb/s halen terwijl mijn max 1MB/s.
Ik dacht misschien ligt het aan de HUB dat ie niet teveel connecties aan kan oid., dus heb ik een switch gekocht, wel de: Linksys EZXS55W (5x 100Mbps).

Alleen mijn probleem is er nog steeds. Ik haal maar max 300kb/s en gaat om de minuut valt de connectie even weg(1 sec), dan gaat ie weer naar 300kb/s en dan valt ie weer uit.
Internetten met firefox etc lukt wel gewoon goed.

De computer van mijn vader zit direct naast de router dus wou het daar eens even proberen, en daar haal ik gewoon 950 tot 1000kb/s. Het ligt dus aan de switch denk ik.

Nu is mijn vraag, wat is de oplossing(andere switch oid)??

Mijn opstelling van onze netwerk is nu zo:

Modem > router > pc1(vader)
van de router > switch > mijn pc, broer pc(die uitstaat wanneer ik download ;))

Ik hoop dat dit snel word opgelost _/-\o_
Alvast bedankt

PS als ik met het netwerk gewoon iets kopieer gaat het wel gewoon goed met de volle snelheid(van LAN)

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-07-2006 12:02 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

verbinding tussen router en switch 10mbit half duplex? check dat even...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

En als je het zo aansluit modem->router->switch->pa'pc ? kun je dan nog zo snel downloaden bij je vader ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:03 ]

• Perzikvrucht
_DH schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:02:
verbinding tussen router en switch 10mbit half duplex? check dat even...
Ik weet een beetje van netwerk af, maar dit niet.. uitleg? :D

@Blackspot: ff proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-07-2006 12:04 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:03:
[...]

Ik weet een beetje van netwerk af, maar dit niet.. uitleg? :D

@Blackspot: ff proberen
half duplex betekend dat je alleen kan verzenden of alleen ontvangen en niet tegelijk (eenrichtingsverkeer dus).. De andere vorm heet full duplex waarbij je gelijk kan verzenden en ontvangen.

• Perzikvrucht
maxjuh schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:08:
[...]

half duplex betekend dat je alleen kan verzenden of alleen ontvangen en niet tegelijk (eenrichtingsverkeer dus).. De andere vorm heet full duplex waarbij je gelijk kan verzenden en ontvangen.
Ok thnx, en hoe kan ik dit checken?
En ik heb even gedaan wat blackspot zei, en dan heb ik wel gewoon volle snelheid.
Dus het ligt aan de kabels??

Verwijderd

Niet aan je kabels.

Controleren bij de instellingen van je netwerkkaart.
Daar kan je instellen welke snelheid hij moet gebruiken en of dit op full- of half-duplex moet gebeuren.

• maxjuh
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:10:
[...]

Ok thnx, en hoe kan ik dit checken?
En ik heb even gedaan wat blackspot zei, en dan heb ik wel gewoon volle snelheid.
Dus het ligt aan de kabels??
Ik denk inderdaat dat je utp half duplex is...
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:14:
Niet aan je kabels.

Controleren bij de instellingen van je netwerkkaart.
Daar kan je instellen welke snelheid hij moet gebruiken en of dit op full- of half-duplex moet gebeuren.
volgens mij kan een utp kabel ook gewoon half of full duplex zijn hoor...

[ Voor 38% gewijzigd door maxjuh op 29-07-2006 12:15 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Begin eens met dit stukje van het troubleshooten van je probleem : klik

Daar staat een aantal testen duidelijk uitgelegd.

note to self : beter lezen, is hier niet van toepassing

[ Voor 15% gewijzigd door aZuL2001 op 29-07-2006 12:17 . Reden: beter lezen ]

Abort, Retry, Quake ???

• Perzikvrucht
hmm ik neem aan gewoon bij netwerkverbindingen..??
Ik zie daar iig niks staan over snelheid of full duplex..

Verwijderd

Start -> Config -> Netwerkverbindingen -> Lan Verbinding -> Eigenschappen -> (tab: algemeen)Configureren ->Geavanceerd

Eigenschappen van de netwerkkaart dus.

Daar kun je dat vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:24 ]

• maxjuh
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:16:
hmm ik neem aan gewoon bij netwerkverbindingen..??
Ik zie daar iig niks staan over snelheid of full duplex..
edit: to late

jap gewoon bij je netwerkverbinding.

- ga naar je eigenschapppen van je netwerkverbinding
- druk dan hier op de knop configureren
- ga naar het tap blad geavanceerd
- zoek daar ff naar verbindingssnelheid en zet deze op 100 full modus...

[ Voor 6% gewijzigd door maxjuh op 29-07-2006 12:24 ]

• Perzikvrucht
maxjuh schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:23:
[...]

edit: to late

jap gewoon bij je netwerkverbinding.

- ga naar je eigenschapppen van je netwerkverbinding
- druk dan hier op de knop configureren
- ga naar het tap blad geavanceerd
- zoek daar ff naar verbindingssnelheid en zet deze op 100 full modus...
Ik heb hem nu gezet op Force 100Mb/s full, maar werkt nog steeds niet naar behoren

• maxjuh
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb hem nu gezet op Force 100Mb/s full, maar werkt nog steeds niet naar behoren
Ik zou toch een andere kabel tussen zetten die van je pa bijv.. (omdat je daarvan weet dat die ok is)

• Perzikvrucht
maxjuh schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:29:
[...]

Ik zou toch een andere kabel tussen zetten die van je pa bijv.. (omdat je daarvan weet dat die ok is)
Het is dat deze kabel ong 15m lang is en die van mijn pa maar 1m :p..
Dus ik kan die niet gebruiken, maar als ik weet dat het aan de kabel is koop ik wel een nieuwe bij de computer zaak hiero

Edit: Ik heb een 15m kabel van de router naar de switch, maar ook een 1m kabel van de switch naar mijn pc. Dus ik heb de 1m kabel van mijn pa gepakt en tussen mij en de switch gedaan, maar zonder succes. Kan ik hierui opmaken dat het aan de lange kabel ligt?(stuk, of te lang?)

op de kabel van mijn pa staat wel CAT 5e, en op de 15m kabel ook..

[ Voor 31% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-07-2006 12:51 ]

Verwijderd

Misschien een beetje open deur, maar staat je connectie snelheid wel luist in je Usenet client ingesteld?
Als je bij Newsleecher bijvoorbeeld aangeeft, dat je een 300KB/s verbinding hebt, dan trekt deze ook maar 300KB/s aan bandbreedte weg.

Verder zou je wellicht je NIC even kunnen vervangen door een andere, kun je dat ook al weer uitsluiten.

Wat betreft bekabeling, voor zover ik weet kun je met een 4-aderige (2 paartjes) CAT5 kabel gewoon een full duplex verbinding tot stand brengen. Correct me if I'm wrong :)

Ook zou je nog even kunnen checken of je geen software hebt draaien die mogelijk de netwerk performance beinvloeden.

Success!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:54:
Misschien een beetje open deur, maar staat je connectie snelheid wel luist in je Usenet client ingesteld?
Als je bij Newsleecher bijvoorbeeld aangeeft, dat je een 300KB/s verbinding hebt, dan trekt deze ook maar 300KB/s aan bandbreedte weg.

Verder zou je wellicht je NIC even kunnen vervangen door een andere, kun je dat ook al weer uitsluiten.

Wat betreft bekabeling, voor zover ik weet kun je met een 4-aderige (2 paartjes) CAT5 kabel gewoon een full duplex verbinding tot stand brengen. Correct me if I'm wrong :)

Ook zou je nog even kunnen checken of je geen software hebt draaien die mogelijk de netwerk performance beinvloeden.

De kabels zijn wel anders(pa en die van mij).
De kabel van mijn vader is ten eerst blauw, maar dat zegt mij verder niks.
maar als ik dan naar de adertjes kijk zitten die van mijn pa op een andere volgorde en zijn die volgens mij ietsjes dikker. Die van mij is gewoon grijs.
De 2 kabels(lange van 15m, en mijn 1m) zijn allebei hetzelfde.
Success!
Wat houd dat precies in?
En ik gebruik GrabIt, en daar kan je volgens mij niet eens max snelheid instellen.
Software is het niet, want heb 3dagen geleden nog met bittorrent 900kb/s gehaald, en heb nou niks meer geinstalleerd. Ook heb ik alleen een virusscanner draaien en msn, en 1 firefox venster. Niks zwaars voor internet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-07-2006 13:01 ]

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
Het moet wel aan iets met het leech programma liggen, want kopiëren over het LAN gaat wel snel zegt hij. Dat is wel een belangrijk zinnetje in de eerste post lijkt mij.

Of misschien kan je netwerkkaart/pc niet zo goed tegen meerdere connecties tegelijkertijd (wat je hebt met leechen van nieuwsgroepen).

Controleer even de instellingen van het leechprogramma op de pc van je vader met die van jou, zoals eerder gezegd kan je wat verkeerd in hebben gesteld.
Probeer eens te leechen, vanaf je broers pc (kun je aantal dingen uitsluiten die jij ook gebruikt). Wissel de netwerkkaarten eens om als die hem wel ok is, etc, etc.

Vriend van me kon ook maar met een bot/connectie tegelijkertijd leechen van eweka e.d. anders viel zijn connectie steeds weg (niet op te lossen helaas).

[edit[
Haal je nog steeds met Bittorrent 900kb/s? Dat levert nog meer connecties op. Zo ja, is het het leech programma dat stom is. Gebruik eens newsleecher voor de grap
[/edit]

[ Voor 11% gewijzigd door TH0R op 29-07-2006 13:05 . Reden: Post van first poster ]

Trotse vader!

Verwijderd

Je hebt inderdaad gelijk, bij GrabIt kun je de connectiesnelheid niet aanpassen.

Ik heb zelf ook een tijdje grabit gebruikt, grabit eet aardig wat resources weg. Probeer anders Newsleecher een keertje. Je kunt een 30-dagen versie op www.newsleecher.com downloaden.

Mocht dit ook niet werken, dan moet het haast wel aan je kabel liggen

Succes!

Edit:

@Thor: thanks for the tip ;) Dat had ik niet gelezen. In dat geval is de kabel natuurlijk uitgesloten. B)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 13:09 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Switches hebben niets te maken met connecties. Die schuffelen gewoon packets heen en weer. Ik heb hier al een paar jaar dezelfde switch liggen en die heb ik zelfs nog nooit hoeven resetten ofzo. Ideaal ding, samen met m'n procurves.

That said kan er wel altijd een probleem zijn tussen specifieke combinaties netwerkkaarten en switches. Soms loopt de autonegotiation niet lekker. Stel je netwerkaart eens in op 100mbit half duplex. Bij het ontbreken van duplex negotiation horen switches terug te gaan naar half duplex namelijk. Bij sommige kaarten betekent 'forceren' naar full-duplex dat 'ie alleen maar adverteert dat 'ie full-duplex aankan, maar bij andere kaarten betekent dat dat autonegotiation uitgezet wordt. In dat eerste geval kun je dus rustig full-duplex forceren maar in dat tweede geval heb je ook een switch nodig waarop je dat in kunt stellen.

(Oh, maar als bittorrent wel werkt kun je rustig kijken naar je usenet leech software ja :P)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2006 13:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Perzikvrucht
TH0R schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:04:
Het moet wel aan iets met het leech programma liggen, want kopiëren over het LAN gaat wel snel zegt hij. Dat is wel een belangrijk zinnetje in de eerste post lijkt mij.

Of misschien kan je netwerkkaart/pc niet zo goed tegen meerdere connecties tegelijkertijd (wat je hebt met leechen van nieuwsgroepen).

Controleer even de instellingen van het leechprogramma op de pc van je vader met die van jou, zoals eerder gezegd kan je wat verkeerd in hebben gesteld.
Probeer eens te leechen, vanaf je broers pc (kun je aantal dingen uitsluiten die jij ook gebruikt). Wissel de netwerkkaarten eens om als die hem wel ok is, etc, etc.

Vriend van me kon ook maar met een bot/connectie tegelijkertijd leechen van eweka e.d. anders viel zijn connectie steeds weg (niet op te lossen helaas).

edit:

Haal je nog steeds met Bittorrent 900kb/s? Dat levert nog meer connecties op. Zo ja, is het het leech programma dat stom is. Gebruik eens newsleecher voor de grap
was 1malig dat(was ook mijn record met bittorrent.
Mijn netwerkkaart is een onboard van een Asus A8n-sli
En bij mijn vader is het precies dezelfde progamma(GrabIt), met de standaard instellingen.

• TH0R
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:08:
[...]

was 1malig dat(was ook mijn record met bittorrent.
Mijn netwerkkaart is een onboard van een Asus A8n-sli
En bij mijn vader is het precies dezelfde progamma(GrabIt), met de standaard instellingen.
Probeer gewoon maar even bittorrent op te starten met een torrent met veel completes/uploaders. Zit je zo weer op hoge snelheid. (zolang je maar upload).

En probeer newsleecher eens, 30 dagen trial. Of kijk in de meuktracker naar andere leechers.

edit:

Oh ja, nieuwsgroepenproviders staan een max aantal connecties toe. Als je vader 3 van de 4 connecties (eweka bijvoorbeeld) in gebruik hebt, haalt jouw enkele connectie misschien maar 300kb/s.

[ Voor 16% gewijzigd door TH0R op 29-07-2006 13:15 . Reden: Betere inzichten ]

Trotse vader!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

maxjuh schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:14:
[...]

Ik denk inderdaat dat je utp half duplex is...
You made my day, thank you :D

Anyway, kan opzich ook een brak kabeltje zijn dat je zo'n lage snelheid haalt. Heb je al andere fatsoenlijk geknepen kabels geprobeerd?

• Perzikvrucht
Yapser schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:09:
[...]

Anyway, kan opzich ook een brak kabeltje zijn dat je zo'n lage snelheid haalt. Heb je al andere fatsoenlijk geknepen kabels geprobeerd?
Nope
Edit: ik probeer net ff newsleecher, maar er staat onder(als ik alles al heb ingevuld): Offline Connect on demand. Wat moet ik nou doen?
Bij GrabIt doet ie het wel gewoon
Heb het al, en newsleecher gaat idd sneller, ik download nu van 800 tot 1000kb/s(soms gewoon terug naar 400) wat klopt.
Alleen boven heb ik een veel stabielere verbinding van 990 ong.. nu schommelt die een beetje.

Maar ik vind opzich GrabIt wel lekkerder werken ook omdat die 3 parts tegelijk kan downloaden en deze maar 1. Dus alsnog mijn vraag waarom GrabIt het dan niet doet.(ook omdat je voor newsleecher moet betalen). Ook schommelt de snelheid niet zo erg met GrabIt.
Maar het ligt dus niet aan mijn kabel.

En wat heb je aan 4 connecties tegelijk? :o

PS. Bij mijn broer werkt GrabIt ook niet naar behoren.
En newsbin pro werkt ook gewoon op full speed, alleen vind ik die niet overzichtelijk..
Ik love grabit _/-\o_

Ik heb nog even alle versie's getest en 1.5.3. en eronder werken wel normaal van grabit, alleen die interface is weer minder.. maar denk dat ik deze tijdelijk gebruik totdat iemanf of met een oplossing komt of er een nieuwere versie komt.

[ Voor 84% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-07-2006 18:02 ]

• maxjuh
Yapser schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:09:
[...]

Dacht toch echt dat dat mogelijk was maargoed.... weer wat geleerd :)

• TH0R
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:35:
[...]

Nope
Edit: ik probeer net ff newsleecher, maar er staat onder(als ik alles al heb ingevuld): Offline Connect on demand. Wat moet ik nou doen?
Bij GrabIt doet ie het wel gewoon
Heb het al, en newsleecher gaat idd sneller, ik download nu van 800 tot 1000kb/s(soms gewoon terug naar 400) wat klopt.
Alleen boven heb ik een veel stabielere verbinding van 990 ong.. nu schommelt die een beetje.

Maar ik vind opzich GrabIt wel lekkerder werken ook omdat die 3 parts tegelijk kan downloaden en deze maar 1. Dus alsnog mijn vraag waarom GrabIt het dan niet doet.(ook omdat je voor newsleecher moet betalen). Ook schommelt de snelheid niet zo erg met GrabIt.
Maar het ligt dus niet aan mijn kabel.

En wat heb je aan 4 connecties tegelijk? :o

PS. Bij mijn broer werkt GrabIt ook niet naar behoren.
En newsbin pro werkt ook gewoon op full speed, alleen vind ik die niet overzichtelijk..
Ik love grabit _/-\o_

Ik heb nog even alle versie's getest en 1.5.3. en eronder werken wel normaal van grabit, alleen die interface is weer minder.. maar denk dat ik deze tijdelijk gebruik totdat iemanf of met een oplossing komt of er een nieuwere versie komt.
newsleecher doet alle connecties op hetzelfde bestand, grabit doet elke connectie een bestand (dus beide gebruiken alle connecties)
Ik heb met newsleecher meestal 3 connecties open staan, die trekken de connectie wel vol.

Trotse vader!

• Perzikvrucht
oh zo, maar opzich werkt 1.5.3 wel lekker dus hou het daar bij :Y) .
Ik wacht wel tot de volgende release en dan post ik het zeker hier of het beter gaat.

Voor de modjes, topic kan op slot, heb een oplossing dus gevonden, tenzij jullie hem open willen houden oid

Verwijderd

matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:44:
oh zo, maar opzich werkt 1.5.3 wel lekker dus hou het daar bij :Y) .
Ik wacht wel tot de volgende release en dan post ik het zeker hier of het beter gaat.

Voor de modjes, topic kan op slot, heb een oplossing dus gevonden, tenzij jullie hem open willen houden oid
Mischien dat je oplossing wilt delen zodat andere mensen met een dergelijk probleem hier wat van kunnen leren.

• Perzikvrucht
Als je het topic hebt doorgelezen zag je ook dat de oplossing is om terug te gaan naar oudere versie's (in mijn gevaal de 1.5.x series), ik heb nu dus ook de 1.5.3 ;)

Verwijderd

matsume schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:34:
Als je het topic hebt doorgelezen zag je ook dat de oplossing is om terug te gaan naar oudere versie's (in mijn gevaal de 1.5.x series), ik heb nu dus ook de 1.5.3 ;)
Je hebt gelijk, mijn fout.
Pagina: 1