abit kt7a + thunderbird 1200, fans gaan even aan

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Beste mensen,

Tijdje terug heb ik een pc gekregen, die was zodanig smerig dat ik deze volledig uit elkaar heb gehaald.
Terug in elkaar heb gezet en een nieuwe cpu cooler en harde schijf erin heb gezet.

1-Tijdens de eerste keer opstarten zag de pc de harde schijf en de cd rom drive niet, terwijl ze op andere kabels zitten.
2-IDE kabels losgemaakt en ging de pc wel aan, maar hij gaf een error dat de cpu onbruikbaar was.
3-Na nieuwe start gaf de pc geen beeld meer.
4-De bios batterij verwijderd, half uur gewacht en toen weer terug gedaan.
5-Pc aanzetten gaat nu niet meer aan, want de fans gaan even aan en gaan dan weer uit?

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, want alle kabels zitten prima...

Ik heb inmiddels de volgende hangelingen verricht.

1-Ander geheugen in de pc, geen effect.. (werkt zeker, kwam uit andere pc)
2-Andere videokaart, geen effect... (komt uit oud systeem)
3-CPU in ander systeem gehad en werkte daar prima, zonder enige problemen...
4-Andere voeding in het systeem, dit werkte helaas ook niet.. (uit mijn dagelijkse systeem)
5-Ik gok erop dat het moederbord het loodje heeft gelegd, of is er nog een mogelijkheid? Ik heb namelijk wel de bios batterij verwijderd en terug gezet.
6-Andere CPU Cooler op het systeem gehad, echter geen effect...

p.s. alle fans gaan dus even draaien, maar gaan na een 3 tal seconden weer uit, geen piepjes uit het systeem, speaker is goed aangesloten... Wat nu?

Specificaties;

AMD Thunderbird 1200+
Zalman Cu7000 CPU cooler
Abit KT7A
Hercules Geforce 2, 32 mb
256mb ram intern
80gb maxtor
52speed cd drive

Bedankt alvast ;)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:05
een nieuwe cpu cooler
Hier gaat het om, moederbord sprint automatisch uit als het onvoldoende toerental meet van de CPU fan als termische beveiliging. Wat je moet doen is de oude aansluiten, in de bios deze beveiliging uitzetten en dan de nieuwe terug zetten (had zelf precies hetzelfde probleem, op hetzelfde bordje).

[edit]
heb er in eerste instantie erg snel overheen gelezen.Misschien is er meer aan de hand, maar ik denk ook wat ik hierboven heb vermeld. bios default is dat de beveiliging aanstaat en je hebt de batt. eruit gehad...

[edit2]
ik ben een beetje te snel vandaag... maar goed, die cpu cooler heeft idd een telangzaam toerental om door het moederbord geregistreerd te worden.

[edit3]
Voor het cpu-is-onbruikbaar probleem (als je de pc weer aankrijgt)... heb je al geprobeerd in de bios de CPU-settings opnieuw in te stellen (evt. handmatig?)

[ Voor 55% gewijzigd door The Collector op 29-07-2006 12:11 ]

• Arion Rufus
  • Laatst online: 04-04-2025
bedankt voor je snelle reactie
Maar aangezien de pc ook niet meer aan gaat heb ik geen toegang tot de bios, wat te doen?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 12:14
Arion Rufus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:18:
bedankt voor je snelle reactie
Maar aangezien de pc ook niet meer aan gaat heb ik geen toegang tot de bios, wat te doen?
Ventilator(sensor) aansluiten op je moederbord?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je het moederbord ook al gecontroleerd op bolle elco's? Dit omdat veel moederbord uit de tijd van de Athlon Thunderbirds daar last van hebben.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

anton121 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:23:
Heb je het moederbord ook al gecontroleerd op bolle elco's? Dit omdat veel moederbord uit de tijd van de Athlon Thunderbirds daar last van hebben.
Specifieker: vrijwel iedere KT7(A) die ik ooit heb gezien barstte (letterlijk) van de brakke elco's :o

Maar deze tip evenals nog een sloot anderen vind je ook hier:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Er zijn genoeg zaken daaruit waar je in je TS niet over rept (voeding!) - neem die eens door, allicht kom je er dan uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.