Toon posts:

Samsung 940BF verticale weergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort beschik ik over een samsung 940bf. Ik ervaar in de hoogte een ietwat uigerekt beeld
vierkat wordt rechthoek rond wordt ovaal. De resolutie heb ik op native 1280x1024 staan.
Geprobeert om dit op te lossen heb ik alle nieuwste video drivers van de video kaart en monitor opnieuw geinstalleert. DVI of VGA kabel zelfde probleem.
Ook heb ik geprobeerd met een Geforce2 kaart, maar blijft hetzelfde.
Win98 geprobeert (dual boot op zelfde systeem) helpt ook niet.
Bij alle toepassingen en programma's. Weet iemand raad ?

specs:

Windows XP SP2
Hercules ATI 9700 PRO
AMD 1800XP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 10:58 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al gekeken of je met de Menu Settings op de monitor iets kan doen?
Veel TFTs hebben de mogelijkheid om het beeld automatisch af te laten stellen, grote kans dat deze dat ook heeft.
Maar handmatig moet er ook wel vanalles in te stellen zijn lijkt me. Snuffel eens in de handleiden en/of ga eens op zoek in het Menu van de monitor.
Daarmee zou je moeten kunnen corrigeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 30-07-2006 00:39 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Met het volgende programmaatje heb ik eens mijn Samsung 940BF TFT getest

http://tireal.com/tfttest.zip

Mijn screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.kocken/test.JPG

De circkel ziet er bij mij ovaal uit en de vierkanten zijn rechthoekig (16 vierkanten x 12= 4:3), ik ben van mening dat alles wat in het formaat 4:3 is in formaat 5:4 = (1280 x1024, native resolution)
als het ware in de breedte wordt samengedrukt zodat alles smaller lijkt, is dit normaal ?

Met de menu settings van de monitor kan ik hier ook niets aan veranderd krijgen.

Verwijderd

Als jij je de nieuwste ATi drivers download. Dan krijg rechts onderin een ATi logo daarmee kun je verschillende dingen instellen zoals horizontaal en verticaal.
Je hebt een 19'' monitor dus 1280*1024 is een goede resulutie. Met DVI kabel moet hij hem zelf instellen zoals het moet zijn. Werkt het niet, zou ik eens met de pc en monitor naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt. Heb je hem online gekocht dan zou ik hem eerst nog even testen op een andere computer. En dan met deze klacht terug sturen.