Toon posts:

Software om temperatuur van meer dan 4 HD's uit te lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel zegt denk ik wel genoeg. Ik heb momenteel 5 of 6 HD's in mijn pc zitten (de 6de voor backups te maken via een removable rack). D-temp en Speedfan starten automatisch op met de pc. Geen van die paketten kan meer dan 4 drives lezen. D-temp kan enkel de waarden van de eerste 4 drives vinden. Speedfan kan de waarden van alle drives lezen, maar niet de temp van de andere drives.

Bestaat er soft die dat wel kan, zo ja welke?

edit:

kan de topictitel van de zinsfout ontdaan worden? zou moeten "Software om temperatuur van meer dan 4 HD's uit te lezen" zijn (het zaterdagochtend voor iedereen).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 10:29 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-07 20:42
Ligt volgens mij aan de kontroller waar de hd aan vast zit, indien raid kan zijn dat deze geen info geeft. Usb hd in een losse rack geeft dit volgens mij ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
De info van de andere (1 of 2) schijven wordt wel perfect uitgelezen indien er tijdelijk een aantal schijven losgekopeld worden. Uiteraard vallen de 2 schijven waarvoor het vrij belangrijk is om ze uit te lezen weer te geven. Kabeltechnisch is het vrijwel niet mogelijk om die schijven op andere kabels te steken en dus de temperatuur weer te geven.

Ook de schijf in het rackje zit echt wel in de pc, en dus niet via usb

Schijfconfig is momenteel zo

IDE 0 M Samsung 250
IDE 0 S WD 320
SATA 1 Maxtor 200
SATA 2 WD Raptor 150 (bootdisk)
PROMISE 1 Maxtor 200 SATA
PROMISE 2 WD 320 SATA

Tot mijn vrij grote verbazing word indien de RAID functie van de promisecontroller uiteschakeld is (en die dus enkel als SATA werkt) de temperatuur van die schijven wel weergegeven. Maar dus niet meer als 4 schijven tegelijkertijd

Verwijderd

Topicstarter
Klein klein trapje :X

Heb namelijk met 1 van de schijven wat problemen gehad omdat ze te warm liep. Heb ze nu wel wat anders gestoken, maar toch zoek ik nog steeds een stuk software zoals in de titel staat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen hardware-kwestie.

Opslagmedia & I/O Controllers » Client Software Algemeen dus :)

Mijn inbreng: SpeedFan kan hier wel de temperatuur van alle de 8 schijven uitlezen :) Wel is het programmatje nogal brak ingedeeld :X De temps van de laatste 4 schijven vallen buiten het beeld in het non-resizeable en non-scrollable venstertje :/ Als ik op Configure klik dan zie ik de laatste 4 wel tussen zitten. Ook komen ze in de tooltip terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 22-08-2006 06:21 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik meen dat er eerst een vraag was over een programma dat 4 of meer harde schijven hoorde te kunnen uitlezen, maar dat ie dat niet deed. Dit was omdat de 4e schijf SATA was, waar geen support voor was ingebouwd. Zoek even in Client Software Algemeen naar zulke dingen, wellicht dat je nog meer bruikbaars vindt. :)

Signature

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb 2 s-ata schijven, hij vindt ze wel alletwee, maar alleen hd0 geeft die weer, hd1 kan ik nergens terugvinden?
Ook als ik de fansnelheid aanpas van mijn boxed intel cooler (3,0Ghz) dan gebeurt er niks...
Staat op automatic fan speed, maar ook dan niks, omgedraaid ook niet...
Pagina: 1