Toon posts:

Ixus 400 afdrukformaat 2:3?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wilde mijn foto's afdrukken bij Media Markt,
echter het lijkt erop dat ik een probleempje krijg om alle foto's geheel af te drukken. Zie onderstaande text:

Verschil tussen traditionele en digitale fotografie:
Bij traditionele camera's wordt het beeld opgevangen op een film. Deze film heeft een verhouding van 2:3 en levert dus foto’s van 10x15 cm (=2:3). Bij de digitale camera is de film vervangen door een fotochip, de CCD. De CCD echter, heeft een verhouding van 3:4 en levert dus foto’s van 10x13,3 cm (=3:4). Om het fotoformaat 10x15 cm te krijgen die u bij de traditionele fotografie gewend bent, dient uw digitale fotobestand dus ook de verhouding 2:3 te hebben. Bij veel digitale camera’s kunt u de verhouding van de foto’s vooraf aanpassen naar de juiste verhouding 2:3. Lees hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw digitale camera.

Nu mijn vraag, hoe kan ik mijn ixus instellen op het formaat 2:3?

B.v.d. voor jullie hulp.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Zoek een afdruk centrale die 4:3 formaten ondersteund, 15x11.4 dus. Er zijn topics geweest over afdrukcentrales.

Je ixus instellen op 3:2, als het al kan, doet niets anders dan een randje van boven en onder je foto afsnijden. De chip is en blijft 4:3.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Tsja, je foto's worden iets korter, zodat ze in het oude mapje blijven passen. Niks mis mee toch?

[ Voor 91% gewijzigd door Garyu op 29-07-2006 10:48 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Kijk naar de resolutie van de platen uit je IXUS, deel breedte en hoogte door elkaar en je weet de verhoudingen van de foto's. Niet zo heel moeilijk he ;)

Als je dit doet zal je erachter komen dat de IXUS400 foto's maakt met een formaat van 2272 x 1704 pixels, oftewel 4:3. Sommige centrale's knippen zelf al een stukje van de foto af, maar ik zou zelf de foto's bijsnijden naar een 3:2 verhouding, omdat je op die manier wat meer controle hebt wát je precies van de foto afsnijd.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.