Jawel, dat kan. Of het in de handleiding staat weet ik niet, want ik heb gewoon zelf wat geprobeerd.
Je selecteert de te monteren video uit de overzichtlijst (knop CONTENTS), of laat hem afspelen. Dan druk je de knop EDIT in. Je krijgt dan een venster, waarin de video in verkleind formaat wordt afgespeeld. Met de knoppen REW , FWD en PLAY kun je de plaats waar je wilt knippen bepalen, zet deze even vast met de knop PAUZE. Door de knop PAUZE meerder malen in te drukken kun je zelfs op het beeldje nauwkeurig werken. Kies rechts in het venster de optie SPLITSEN. De video wordt dan in 2 stukken geknipt. Deze krijgen automatisch elk een eigen titelnummer. Waarschijnlijk wil je het eerste stuk (meestal reclame) weggooien. Kies dit weg te gooien stuk uit via de overzichtlijst of laat het afspelen. Druk weer de knop EDIT in, en kies vervolgens aan de rechterkant van het venster de optie WISSEN en weg is het reclameblok. Op dezelfde wijze als hierboven kun je natuurlijk ook de staart van de video weghalen.
Deze handeling is zowel met de HDD als de DVD uit te voeren (mits je een DVD+RW gebruikt). Er is echter wel een verschil: bij de HDD is na wissen daadwerkelijk het stukje gewist en komt er dus weer een stukje HDD vrij om iets nieuws over op te nemen. Bij de DVD wis je wel het stukje, echter er komt een leeg stuk voor in de plaats. De overzichtslijst toont nog steeds een thumbnail, maar nu als grijs vlak. Ik heb het niet geprobeerd, maar heb het vermoeden dat dit "lege stukje" niet te overschrijven is. Succes!