Toon posts:

[Server 2003] Evaluatieversie van de Standard Edition ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een evaluatie versie van Windows Server 2003 Standard. Het blijkt zo te zijn dat alleen de Enterprise versie ter evaluatie verkrijgbaar is, dat is ook de enige die ik op de website van Microsoft kan downloaden.

Het probleem zit hem hier in: Ik wil een testomgeving maken, mocht die testomgeving nu zo goed werken dan zou ik met een Standard Evaluatie versie direct kunnen activeren voor een betaalde licensie waarbij ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen.

Het probleem is dat downgraden van Enterprise naar Standard niet mogelijk is, en het prijsverschil tussen beide is TE groot vind ik.

Ik denk dat ik Microsoft hier maandag pas over kan bellen, dus ik waag er een topic aan.

edit:

Ik heb al gereport dat ik het verkeerde sub-forum heb. Mijn exuus, het is laat... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 02:21 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
evaluatieversies moet je ook herinstallen als je wilt upgraden (weliswaar stop je de cdrom erin en klik je op 'upgrade'. het is niet simpel als een code veranderen.

sowieso zou ik een testomgeving niet willen upgrade naar een productieomgeving. (allemaal rommel welke blijft hangen etc,etc)

dat zal ook wel de reden zijn dat ms hem niet voor download aanbiedt. waarbij ik overigens kan melden dat er wel cdroms zijn met de evaluatieversie van 2003 standard edition (heb ze hier voor me liggen...)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:37:
evaluatieversies moet je ook herinstallen als je wilt upgraden (weliswaar stop je de cdrom erin en klik je op 'upgrade'. het is niet simpel als een code veranderen.

sowieso zou ik een testomgeving niet willen upgrade naar een productieomgeving. (allemaal rommel welke blijft hangen etc,etc)

dat zal ook wel de reden zijn dat ms hem niet voor download aanbiedt. waarbij ik overigens kan melden dat er wel cdroms zijn met de evaluatieversie van 2003 standard edition (heb ze hier voor me liggen...)
De vraag is wat er mist in een evaluatie versie ten opzichte van een een license versie.

Ze zijn dus aan te vragen bij Microsoft ? Of hoe kom jij er aan ?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:52:
[...]

De vraag is wat er mist in een evaluatie versie ten opzichte van een een license versie.

Ze zijn dus aan te vragen bij Microsoft ? Of hoe kom jij er aan ?
niks ze zijn identiek alleen sommige dll's zijn timebombed

ik heb ze via microsoft ja (handig als je gold partner bent :P ) maar ze zitten ook vaak bij boeken die je besteld in de training kits

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:21:
[...]

niks ze zijn identiek alleen sommige dll's zijn timebombed

ik heb ze via microsoft ja (handig als je gold partner bent :P ) maar ze zitten ook vaak bij boeken die je besteld in de training kits
Ow dan vraag ik ze wel ff aan :)

Dank !

Verwijderd

Ik heb hier zo'n CD liggen van 2k3 waar ik bij de setup kan kiezen of ik de Standard of Enterprise versie wil installeren (komt uit een MS action pack).

Weet niet of dat nog altijd zo is.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:04:
Ik heb hier zo'n CD liggen van 2k3 waar ik bij de setup kan kiezen of ik de Standard of Enterprise versie wil installeren (komt uit een MS action pack).

Weet niet of dat nog altijd zo is.
ik heb ook zon actionpack maar die heb ik niet gezien.

ik weet wel dat er van die illegale versie's zijn met een bootmenu waarin je kan kiezen (winbeta iemand ;) )

mensen, dat is geen legale cdrom.... ms maakt GEEN cdrom's met bootmenu's om je os te kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 29-07-2006 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje; Volgens Blackspot komt hij uit een actionpack.... misschien daarom ?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:12:
Zwelgje; Volgens Blackspot komt hij uit een actionpack.... misschien daarom ?
neem maar van mij aan die cd zit niet in het actionpack

Verwijderd

Zwelgje schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:47:
[...]

neem maar van mij aan die cd zit niet in het actionpack
Het is zeker geen illegale cd-rom (ook niet erg leuk van je om dat te beweren).

Ik heb hier bakken Actionpack CDtjes, MCSE training CDs en CDs voor studenten die allemaal legaal zijn met licentie. Waarvan ik zeker weet dat er 1 is waar je de versie van 2003 kunt kiezen bij de setup.

Lang geleden een keer geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 19:00 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:59:
[...]

Het is zeker geen illegale cd-rom (ook niet erg leuk van je om dat te beweren).

Ik heb hier bakken Actionpack CDtjes, MCSE training CDs en CDs voor studenten die allemaal legaal zijn met licentie. Waarvan ik zeker weet dat er 1 is waar je de versie van 2003 kunt kiezen bij de setup.

Lang geleden een keer geinstalleerd.
:> sorry dan was niet zo bedoeld

• Jaguar645
  • Laatst online: 17-02 20:02
Pak maar eens een willekeurige MSDN DVD erbij ;) je wilt niet weten hoe groot de keuze boot menu's dan kunnen worden :)

Om te testen zou ik gewoon die enterprise maar pakken als eval, het ombouwen van test -> productie is vrijwel niet mogelijk zonder een herinstallatie uit te voeren. Dus dan maakt het ook niet uit waarin je aan het testen bent.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-02 20:55

McMiGHtY

- burp -

Zwelgje schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:04:
[...]

ik heb ook zon actionpack maar die heb ik niet gezien.

ik weet wel dat er van die illegale versie's zijn met een bootmenu waarin je kan kiezen (winbeta iemand ;) )

mensen, dat is geen legale cdrom.... ms maakt GEEN cdrom's met bootmenu's om je os te kiezen.
Eeuhm.. heb hier een aantal MSDN Cd's/DVD's die wel degenlijk een bootmenu hebben.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:49:
[...]

Eeuhm.. heb hier een aantal MSDN Cd's/DVD's die wel degenlijk een bootmenu hebben.
De vraag blijft: Hoe komen we hieraan ? Ik bel ze maandag sowiezo even op.

Waarom zou upgraden zo moeilijk zijn van een trail naar een volledige versie ? Sorry, maar ik zie het probleem gewoon niet wanneer er verder geen verschil is. Ik mag aannemen dat Microsoft dat toch redelijk goed ontworpen heeft, aangezien ze het zelf ook aangeven als mogelijkheid.

• Zwelgje
McMiGHtY schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:49:
[...]

klopt, alleen hebben we het over het actionpack :P

• Jaguar645
  • Laatst online: 17-02 20:02
Je geeft zelf aan dat je eerst van alles wilt evalueren om daarna te bepalen of het over gaat naar een productie omgeving. Dat betekent voor mij dat jou productie omgeving te zwaar vervuilt al zal zijn als jij het omzet.

Daarnaast zijn de evaluatie versies er niet voor niks dit zijn volledig time bombed CD's die er na een tijdje mee ophouden, dit is hardcoded voor zover ik weet. Wat wel enigzins zou werken is een "download" van internet afplukken deze installeren en dan heb je 2 weken de tijd om activation te doen. Deze versies kun je met een simpele regedit af laten lopen om weer keys te kunnen wijzigen naar je legale key.

Desalniettemin blijf ik erbij als je een server na testing toch wilt uitrollen in productie dat je deze productie server geheel opnieuw inricht.

Verwijderd

Topicstarter
Jaguar645 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:47:
Je geeft zelf aan dat je eerst van alles wilt evalueren om daarna te bepalen of het over gaat naar een productie omgeving. Dat betekent voor mij dat jou productie omgeving te zwaar vervuilt al zal zijn als jij het omzet.
Nee dat zal het toch niet zijn. De machine wordt geinstalleerd, pakket dat erop moet draaien erop (kan maar volgens 1 manier) en dan kijken of men heeft wat er van verwacht werd.
Daarnaast zijn de evaluatie versies er niet voor niks dit zijn volledig time bombed CD's die er na een tijdje mee ophouden, dit is hardcoded voor zover ik weet.
Die timebomb maakt mij niets uit. Ik kan in 180 dagen wel beslissen of het wat is of niet, als het wat is... zou de "timebomb" er makkelijk af gehaald kunnen worden en heb je niet nog een keer het hele traject van installatie.
Wat wel enigzins zou werken is een "download" van internet afplukken deze installeren en dan heb je 2 weken de tijd om activation te doen. Deze versies kun je met een simpele regedit af laten lopen om weer keys te kunnen wijzigen naar je legale key.
Ik wil het graag netjes doen, vandaar. Opzich geen slecht idee, maar dan nog.
Desalniettemin blijf ik erbij als je een server na testing toch wilt uitrollen in productie dat je deze productie server geheel opnieuw inricht.
Het gaat alleen om te kijken of het pakket aan de verwachting voldoet, als dit het doet dan kan er gewoon doorgewerkt worden.. dat was het idee. Er wordt dus niet gemessed.
Pagina: 1