Toon posts:

Ik kan mijn draadloos internet niet vinden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn HP Pavilion 4000 laptop opnieuw geinstalleerd. Ik gebruik airport extreme (kabel). Voor de installatie (door fabriek) werkte alles probleemloos met Airport.

Nu heb ik het probleem dat ik de draadloze internetverbindingen niet kan vinden. Normaalgesproken kon ik zelfs iets openen waarin ook het draadlozde internet van de buren in stonden. Dan kon je nog wel eens aftappen als er geen beveiliging op zat

Nu kan ik dit dus nergens vinden... ik heb alle drivers van de betreffende laptop gedownload op de site van HP maar zonder resultaat. Het lijkt wel of mijn netwerkkaart voor draadloos internet niet is geinstalleerd. Als ik bij systeembeheer kijk dan zijn er 3 onderdelen waarvan de drivers nog niet van zijn geinstalleerd. Het gaat om de netwerkcontroller, PCI-modem en de controller voor massaopslag.

Bij netwerkverbindingen staat ook geen draadloze netwerkkaart.
Verder heb ik geen CD met software of iets dergelijks.

Wie weet de oplossing of software die ik moet installeren...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Drivers downloaden van de hp site voor je laptop zou toch wel een goede zijn... in ieder geval de documentatie van de site over je laptop eens nagaan :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:28:
Drivers downloaden van de hp site voor je laptop zou toch wel een goede zijn... in ieder geval de documentatie van de site over je laptop eens nagaan :)
Heb ik al gedaan maar zonder resultaat.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

http://www.hp.nl

Ingevuld bij zoeken: 'HP Pavilion 4000'

Gaf het volgende resultaat:
http://search.hp.com/gwnl...Pavilion+4000&la=nl&cc=nl

Ik zie direct 3 resultaten bij de notebooks voor een 4000 serie, afgezien van het feit dat er genoeg andere nummeringen zijn met 4xxx.

Ik volg 1 van de resultaten en zie daar de link 'Software & Driver downloads' ik kies Windows XP (aanname) en zie een lange lijst van drivers voor de laptop. En ja, ook een apart kopje met 'Driver - Network' waaronder ook drivers en utilities voor draadloos te vinden zijn.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Bij apparaatbeheer staat een draadloze netwerkkaart niet als 'draadloze netwerkkaart' in de lijst, maar als 'netwerkcontroller', welke bij jou dus idd nog bij niet geinstalleerde appareten staat. Je moet gewoon even de juiste driver zoeken. Mocht dit niet lukken dan hebben laptops ook vaak een recover functie waarmee je de laptop weer in de staat terug kan brengen zoals hij uit de fabriek kwam rollen. Check je manual.

Verwijderd

Check je laptop voor een klein schakelaartje waarmee mogelijk je WLAN hardwarematig staat uitgeschakeld.

Sommige laptops hebben dit namenlijk

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:03:
Check je laptop voor een klein schakelaartje waarmee mogelijk je WLAN hardwarematig staat uitgeschakeld.

Sommige laptops hebben dit namenlijk
Als bij apparaatbeheer aangegeven wordt dat er een nog onbekende Ethernet Controller in zijn laptop zit, zal hij eerst de driver voor zijn ethernet controller moeten installeren.

Schakelaartjes doen alleen radio on/off als de kaart al geinstalleerd is en werkt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:25:
[...]
Schakelaartjes doen alleen radio on/off als de kaart al geinstalleerd is en werkt.
neehoor, mijn HP laptop WLAN aan/uit knopje is hardware gebaseerd.....

staat ie uit? WLAN kaart foetsie. staat ie aan? verrek een WLAN kaart!.
Pagina: 1