Toon posts:

@home aansluiten kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve mensen,

ik heb zo'n pakketje van @home bestelt om een ste testen, ik heb gewoon adsl maar wou dit eens proberen.
Alles aangesloten en he werkt allemaal na behoren.

Het probleem is dat ik alleen verbinding krijg als ik de utp kabel gebruik die bij het modem zat.
De lange utp kabel die meegeleverd is werkt niet. Ook de heb ik zelf verschillende kabels gemaakt.
4 aders en 8 aders, maar hij blijft zeggen dat er geen aansluiting is.

Ik word er echt helemaal leip van.
Heb nog een cross kabel gevonden maar die werkte ook niet.
Zodra ik het kabel van het modem insteek loopt alles als een tiet, vaag he?
het enigste wat erop staat is Xover op de connectors.

heeft iemand een zinninge verklaring voor meij?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan is de kabel die bij het modem zat een patch kabel en de rest niet :?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet.

ik weet niet wat het verschil is tussen een patch en een utp kabel.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
In principe moeten gewoon alle kabels werken. Want volgens mij zijn die nieuwe modems self sensing of hoe je dat ook noemt. Dus je moet een gewone UTP kabel kunnen gebruiken om hem aan te sluiten op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:38:
In principe moeten gewoon alle kabels werken. Want volgens mij zijn die nieuwe modems self sensing of hoe je dat ook noemt. Dus je moet een gewone UTP kabel kunnen gebruiken om hem aan te sluiten op je pc.
Precies, dat is ook het vage ervan, ik kan met niks indenken waarom die utp niet werkt en die nadere kabel wel.

Misschien is er wat mis met het modem?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MasterMike schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:38:
In principe moeten gewoon alle kabels werken. Want volgens mij zijn die nieuwe modems self sensing of hoe je dat ook noemt.
Auto-MDIX.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:36:
kweet niet.

ik weet niet wat het verschil is tussen een patch en een utp kabel.
Patch is het tegenovergestelde van crossover. Beide zijn UTP-kabels.
Maar goed, wat is nu werkelijk je probleem? Je wilt per se een langere kabel gebruiken?

[ Voor 51% gewijzigd door Rone op 28-07-2006 23:42 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:40:
[...]

Auto-MDIX.

[...]

Je wilt per se een langere kabel gebruiken?
Yep van mijn pc staat boven, dus ik red het niet met dat korte kabeltje. Hen een ;alptop van een maat geleend om onder te kunnen testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:44:
[...]

Yep van mijn pc staat boven, dus ik red het niet met dat korte kabeltje. Hen een ;alptop van een maat geleend om onder te kunnen testen.
Kan zijn dat het utp poortje van het modem een klein beetje brak is en als je dan bv connectoren gebruikt die wat goedkoper zijn op je kabel dat er dan niet helemaal goed verbinding gemaakt wordt. (Dat probleem had ik altijd met een oud realtek kaartje). Ik zou iets in die richting zoeken.
Pagina: 1