Wanadoo->Orange - emaildres veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
De adressen hieronder heb ik even als voorbeeld bedacht, zijn niet m'n echte adressen.

Ik heb op mijn huidige Wanadoo 2 mailadressen, even simpel gesteld (2 fictieve adressen)
jvdl @ wanadoo.nl (het hoofd-emailadres), waarbij jvdl in het echt de afkorting is van mijn 1e voornaam, tussenvoegsels en achternaam (bijvoorbeeld jan hendrik van de leur = jvdl)
en ik heb janhendrikvandeleur @ wanadoo.nl

(de eigenlijke vraag staat onderaan, komt telefoonverhaaltje tussen)

Nu gaat de zwik dus over naar Orange en krijg ik de brief dat

janvandeleur @ orange.nl al bezet is en dat ze
er maar even janhendrik.vandeleur @ orange.nl van hebben gemaakt (aan de tel bleek ook dat jvdl @ orange.nl niet gemaakt is).
Die laatste vind ik dus ECHT niks. Ik hoef niet altijd mijn volledige voornamen en achternaam aan iemand te geven vind ik, en die PUNT ertussen vind ik ook niks. Die met voorenachternaam bij Casema gebruik ik alleen voor zakelijke dingen, die afkorting voor anderen.
Dus ik bellen met Orange, nummer stond op de brief.
Krijg ik Casema.
Ja meneer dat is een tijdelijk emailadres (dat stond er niet bij). Ik NOG een keer uitgelegd dat het adres NIET BESCHIKBAAR was.
Meneer, dan moet u Orange bellen.
Ik zeg dat heb ik gedaan.
Nee hoor u spreekt nu met Casema.
Meneer ik heb het nummer uit de brief gebeld.
Ik verbind u even door met de technische dienst van Orange.
Met Orange goedemorgen.
Probleem uitgelegd.
Ja meneer, dat is een tijdelijk emailadres.
NOG een keer gezegd dat het adres al in gebruik was.
O ja ik zie het, iemand is u voorgeweest.
Dus ik vraag hoelang Orange dan al als provider bestaat aangezien iemand me voor is geweest en ik al heel lang janvandeleur @ wanadoo.nl heb.
Ja, een paar maanden pas.
Maar het is bij jullie toch al veel langer bekend dat Wanadoo Orange zou worden, dus dat ik het recht heb op dat adres?
Nee hoor meneer, dat weten wij ook nog maar net.... (broek zakt af, bij mij)
En jvdl @ orange.nl (jvdl @ wanadoo.nl is dus mijn hoofdemailadres), is dat nog beschikbaar?
Ja hoor, dat kan ik voor u aanpassen, dus Orange-adres laten veranderen in jvdl @ orange.nl

O ja en nog iets meneer, het nummer van Wanadoo was altijd lokaal tarief, waarom is dat nu 10 cent per minuut?
Dat is altijd zo geweest meneer.
Dat was dus niet zo want ik krijg de laatste tijd te horen: u belt tegen lokaal tarief.

Eikels daar.

De vraag dus:
Mijn nieuwe Orange-adres is nu dus hetzelfde als het oude Wanadoo-adres, MAAR op het oude Wanadoo-adres krijg ik best veel spam (minstens 40 per dag) binnen. Is het nu wel verstandig het nieuwe adres op orange.nl na hetzelfde te maken, want ik kan me voorstellen dat de spammers bv alle Wanadoo-adressen even kopieren naar allemaal Orange-adressen en dan ben ik weer het haasje...

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-07-2006 23:33 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
MAAR op het oude Wanadoo-adres krijg ik best veel spam (minstens 40 per dag) binnen.
Daarom lijkt het me ook erg handig om hier niet al die email adressen te posten en ze asap weg te halen. Mochten ze echt zijn.