Gebruikers ervaringen LG 32LB1R

Pagina: 1
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om niet onnodig het topic van "LG 32lx2r vs. LG 32lc2r vs. Samsung LE32S71" ( [rml][ Keuze] LG 32lx2r vs. LG 32lc2r vs. Samsung LE32S71[/rml] ) te vervuilen, heb ik een nieuw topic aangemaakt voor de LG 32LB1R.

LG 32LB1R
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/ETC/42-37-32LB1R/42_37_32LB1R_l_lge.jpg

Het schijnt dat dit toestel in het begin behoorlijk last had van een irritante brom. Maar je hoort er steeds minder over. Is het nu weg ? Heb al wat internetshops gemaild en die melden dat in het begin wel een enkeling een brom had, maar die nu niet meer bij nieuwe bestellingen voorkomen.

Omdat deze LCD twee analoge tv-tuners heeft, geniet deze LCD mijn voorkeur. Verder ben ik gewoon gecharmeerd van de vormgeving van LG.

Omdat ik dit toestel nog steeds niet in de winkels tegen ben gekomen, wel de LG 32LC2R, wil ik graag jullie meningen horen over dit (in mijn ogen) top toestel.

- Hoe is de zwarte rand om het beeld, is die hoogglans ?
- Hoe is de zap snelheid ?
- Werkt PiP (Picture in Picture) goed ?
- Hoe is het analoge beeld op dit toestel ? (i know, slechter dan CRT, maar toch, vertel)

etc etc. .... ik wil eigenlijk alles weten.

Heeft iemand trouwens zelf gemaakt foto's van deze LCD ? Ik zoek nog steeds een winkel waar ik hem kan bewonderen, maar nog niet gevonden ... Althans, niet in de buurt.

Hopelijk hebben meer mensen wat aan jullie meningen/gebruikers ervaringen.

(waarom niet op kieskeurig? Ik mis daar de interactie en de kwaliteit van de meningen, vandaar dat ik het jullie vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook geintreseert in dit model.
zeker qua vormgeving vind ik de LB1R mooi strak (smaken verschillen)
faroudja chip is niet onbelangrijk
ga morgen kijken in naarden, hopelijk bevalt ie en neem ik hem mee.
mijn pluspunten zijn..
contrast 1600 op 1
2 tuners
faroudja chip

mijn vragen zijn dan....
hoe gaat ie om met 1080i
en moet ntsc via component kunnen ivm xbox1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
@ denhuff

Laat ajb even wat foto's zien als je hem hebt :)
Ik kan deze tv ook wel waarderen namelijk en heb nog steeds mijn keus niet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke overstag gegaan en gekocht.
thuis aangezet, zelfs met analoog sign ben ik al tervreden, upc kastje is zover ik zie top
service menu, in een keer gelukt. nog niks gedaan, later als ik eerst de instellingen heb opgeschreven.
geluid is niet slecht, ben ik blij om, omdat ik niet altijd mijn home-set aan heb willen.
zover zo goed, ben blij met mijn keuze, zeker de aansluitmogelijkheden.waarbij je de hdmi en pc ingang nog extra kunt configureren wat je erop zet.nog uitzoeken dus.
heb de handleiding nog niet gelezen en alles werkt, zelfs ff laptop erop gezet. zit gewoon sub stekker op dus niet met verloop hoeven te slepen. zelfs hdmi ingang kun je op pc zetten.

pip, werkt perfect. zelfs 4 kanalen/inputs tegelijk. en easy te swappen

later uns kijken of ik de xbox op 720p krijg

zelf blij met dit design, mooi strak.
hier ff wat fotoos als eerste indruk

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.hasist.nl/7.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik zie nergens een prijs staan, of ben ik stekeblind ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
C00P schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:16:
Ik zie nergens een prijs staan, of ben ik stekeblind ?
In de Pricewatch misschien??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@denhuff, super die foto's. Ik vind hem erg mooi.

Een vraagje over foto 5, de foto met het nieuws (rode titelbalk, blauw achtergrond bericht). Dit beeld zie je vaak in winkels als ze hem op de gewone tv-signaal hebben staan. Wat mij bij eigenlijk alle modellen opvalt, is dat er dan een soort 'waas' om de witte letters heen zit. De Philips 32PF9830 heeft dat nauwelijks, maar is ook een factor 2 duurder. Hoe erg is dit bij jou LB1R ?

Vraag 2: Hoe is de zapsnelheid ? Traag ?

Vraag 3: De zwarte rand tussen beeld en boxen, is die hoogglans ? Zie je jezelf 's avonds zitten als je TV LCD kijkt ?

Ik hoor je gelukkig niet over een irritante brom. Ben ik blij om. Ik ga hem daarom iig na mijn vakantie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/...C57B2C125713B004636BC.htm

Staat hij nu zelfs voor 789 euro bij best-sellers.nl , maar zal wel een foutje zijn

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/1601/lgnr6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...C57B2C125713B004636BC.htm

Staat hij nu zelfs voor 789 euro bij best-sellers.nl , maar zal wel een foutje zijn

[afbeelding]
ik denk dat dat een foutje is jah. Met die prijs zit je zelfs onder de inkoopprijs. Ik heb de tv zelf ook in bezit(gekocht bij de plasma-discounter) en ik vind het ook een perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ik heb even een mailtje naar ze gestuurd, toch even checken! Ik laat het weten als ik wat terughoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eqjim schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:18:
Ik heb even een mailtje naar ze gestuurd, toch even checken! Ik laat het weten als ik wat terughoor.
had ze ook gebelt,hahah schrok wel die man, ze hadden gisteren de prijzen geupdate.
hun site is al weer aangepast 1095,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:08:
[...]

had ze ook gebelt,hahah schrok wel die man, ze hadden gisteren de prijzen geupdate.
hun site is al weer aangepast 1095,-
gelukkig anders had ik gek geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:47:
@denhuff, super die foto's. Ik vind hem erg mooi.

Een vraagje over foto 5, de foto met het nieuws (rode titelbalk, blauw achtergrond bericht). Dit beeld zie je vaak in winkels als ze hem op de gewone tv-signaal hebben staan. Wat mij bij eigenlijk alle modellen opvalt, is dat er dan een soort 'waas' om de witte letters heen zit. De Philips 32PF9830 heeft dat nauwelijks, maar is ook een factor 2 duurder. Hoe erg is dit bij jou LB1R ?

Vraag 2: Hoe is de zapsnelheid ? Traag ?

Vraag 3: De zwarte rand tussen beeld en boxen, is die hoogglans ? Zie je jezelf 's avonds zitten als je TV LCD kijkt ?

Ik hoor je gelukkig niet over een irritante brom. Ben ik blij om. Ik ga hem daarom iig na mijn vakantie kopen.
wat die waas betreft, moet ik vanavond laat ff checken, heb net gekeken met gewone zender met ondertitels en kon niks van dichtbij ontdekken

ik heb hem mestal op upc kastje staan, dit kastje doet er 1,5sec over
op analoog zender ook zon 1 a 1,5 sec, vind het niet lastig overkomen.

zwarte rand is hoogglans, maar dit spiegelt niet echt .als je erop let kun je wel wat tekeningen herkennen,maar zou kunnen als er een lamplangs je staat het meer is.

gisteravond op mute gehad en heel in de verte een zeer lichte brom als je erop gaat letten, maar niet zo als ik in forums had gelezen.

als je txt selecteert kun je geen pip doen, mij niet gelukt
code van upc kastje niet aanwezig voor afstbediening lg, wel lastig met volume omdat ik het meeste met upc kastje kijk.
hij zou moeten omscakelen bij inschakellen extrne aansluiting,maar nog niet gelukt bij mij.wel een makelijke input knop op afstandbediening.
helft van de zenders handmatig een naam moeten geven, ff pielen maar het gaat.
als het goed is krijg ik morgen componentkabel voor xbox1 binnen, kijken of ik dan films en games kan upscalen naar 720/1080
ben nog steeds zeer tevreden over dit model,zeker als ik xbmc op xbox in hd krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@denhuff: hartelijk dank voor je duidelijke uitleg.
De lichte brom baart me wel een beetje zorgen. Maar na de vakantie ga ik toch de gok wagen.

Het schijnt dat je de zapsneldheid van de LCD kan aanpassen in het servicemenu.

Jammer de dat prijsdaling niet klopte. Maar was ook te mooi voor woorden. Overigens er recentelijk bij de Philips 32PF9966 wel een prijsdaling geweest van 300 euro die wel klopte. Helaas dus niet bij de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 09:57
Ik heb hem sinds gisteren..wat een beauty.

Ik hoor alleen een zacht gebrom als ik er 15 cm vanaf sta en dan is die nog steeds nauwelijks hoorbaar. Niet storend.
Gelijk even die grijze balken uitgezet.

Xbox 1( naar NTSC omgezet) via de officiele Microsoft xbox advanced HD Component kabel aangesloten werkt super!

Ben nu aan het wachten op mijn Hirschmann kabels en splitters en mijn vergulde aansluitingen zodat ik beter beeld krijg ..tv staat op zolder met brakke karwei/gamma coax en splitters.

Hirschmann spul is ( redelijk goedkoop) te vinden op www.electronica-online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
hirschmann verkopen ze ook bij handyman en bcc. heb inmiddels alles vervangen door hirschmann spul. Versterker weggegooid, perfect beeld. Niet te geloven hoeveel verlies je op die goedkope kabels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Is er iemand die ervaring heeft met het grotere broertje? de LG 37lc2r? Ben erg benieuwd wat men van dit toestel vindt. hij is nu voor €1260 in de aanbieding bij pick2pay.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 09:57
pianoman schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:24:
hirschmann verkopen ze ook bij handyman en bcc. heb inmiddels alles vervangen door hirschmann spul. Versterker weggegooid, perfect beeld. Niet te geloven hoeveel verlies je op die goedkope kabels hebt.
ik zit te twijfelen of ik er nog een versterker bij moet bestellen.kabel die naar de zolder gaat is een meter of 20, word 1x gesplit maar daar komt een hirschman splitter tussen en de rest vande coax heeft vergulde aansluitingen ...

Wat denken jullie ...en anders probeer ik het eerst zonder ..ik heb nu echt HEEL erg slecht beeld rtl 4 is nu echt alleen maar sneeuw met een klein beetje geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
eerst zonder proberen, versterker kan altijd nog.

Gebruik beneden een multitap, die kun je indien nodig op de uitgang van een versterker zetten.maar het hoeft niet nodig te zijn. Ik heb mijn kabel verdeeld naar 3 kamers, gemiddeld 10 m naar elke kamer toe. En in de huiskamer waar de grote tv staat, wordt de kabel nog eens gesplitst (naar de pc)

Ik heb geen versterker, die hing er eerst wel tussen. Beeld is nu veel mooier. Alleen bbc1 en 2 vertonen lichte ruis (maar niet hinderlijk), de rest is superscherp. Dus ik zou zeggen probeer het eens met nette kabels en besteed heel veel aandacht aan de connectoren (dus de goede kopen, en correct op de kabel zetten). Daar is echt veel winst te halen.

We raken trouwens off topic, maar volgens mij krijgt iedereen met een grote tv wel snel te maken met de kwaliteit van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag toch de 32LB1R aangeschaft.
Echt een plaatje. Geen andere kabels nodig, de gamma/karwei kabels geven een perfect beeld. UPC Digitaal komt er bij mij niet in, niet nodig.

Zeer tevreden over deze LCD.

... echter, er zit toch een brom in. Te horen vanaf de bank tijdens het zappen (geluid dan tijdelijk uit) en tijdens nieuws uitzendingen. Wel een domper. Maar ik ga contact opnemen met LG, want deze LCD wil ik toch niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welke instelling ik in het servicemenu moet veranderen om de zapsnelheid te verhogen/versnellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is de monteur langs geweest en de brom is nu compleet weg.
Maandag gebeld, donderdags verholpen. Een pluim voor LG.

De fix die de monteur aangebracht heeft, wordt nu ook standaard vanuit de fabriek gedaan. Maar er gaat enkele tijd overheen, voordat die aangepaste, nieuwe modellen in de shops liggen.

Zo en nu op naar een Multi Media Center ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:58:
Weet iemand welke instelling ik in het servicemenu moet veranderen om de zapsnelheid te verhogen/versnellen ?
soort van kick. ik wil ook mijn zapsnelheid verkorten. het is me net al gelukt bij m'n Samsung en die zapt nu eindelijk normaal (snel). nu mijn LG nog. dat duurt me ook nog te lang. hoe kom ik uberhaupt in het servicemenu?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de kick. :)

Je komt in het service menu door gelijktijdig de menu-knop op je afstandsbediening en de menu-knop op je LCD in te drukken. Zodra het standaard menu verdwijnt en het servicemenu verschijnt DIRECT de menu-knoppen los laten. Houdt je het net even te lang in, dan moet je een wachtwoord invoeren. Ben je op tijd, dan vraag hij niet om het wachtwoord en zit je gewoon in het servicemenu.

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Ik zie in de foto's dat een splitscreen functie op dit toestel zit.

Is het mogelijk om links de PC desktop te hebben en rechts fullscreen videofile met de PC afgespeeld? Dat zijn dus twee PC signalen.

En als dit toestel dat niet kan, weet iemand of er uberhaupt een LCD TV is die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16
Ik ben op zoek naar een LCD TV en deze lijkt me wel wat. Bij vergelijkingen tussen TV's zie ik soms staan dat sommige TV's het PC signaal niet hoger kunnen weergeven dan 1024x768, ondanks de native resolutie van 1366x768. Weet iemand hoe dat bij deze TV zit? Ik wil namelijk graag mijn Media Centre aansluiten op de nieuwe TV.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet kan het niet om 2 pc signalen te tonen.
je moet per splitscreen kiezen welke input, en er zit maar 1 pc ingang op dus kun je volgens mij geen
2 pc inputs laten zien
ik neem aan dat je bedoelt dat je 2 pc's aan wil sluiten

of je moet de mogelijkheid hebben om een van de pc op S-video of Component uit te sturen

Ook offtopic plaatjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 103% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-09-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
Nee. Wat ik bedoel is wat ik nu met 1 media PC doe: Ik kijk op dit moment een film fullscreen op mijn TV, terwijl ik op een 17" monitor dit aan het typen ben. Dit is mogelijk dmv de welbekende clone display mode van nView.

Ik vroeg me af er iets dergelijks mogelijk is op een LCD TV met 'n splitscreen functie, een soort nview clone modus, met links de desktop en rechts fullscreen afgespeelde videofile, allebei vanaf dezelfde PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FR33L04D3R schreef op maandag 25 september 2006 @ 04:54:
Nee. Wat ik bedoel is wat ik nu met 1 media PC doe: Ik kijk op dit moment een film fullscreen op mijn TV, terwijl ik op een 17" monitor dit aan het typen ben. Dit is mogelijk dmv de welbekende clone display mode van nView.

Ik vroeg me af er iets dergelijks mogelijk is op een LCD TV met 'n splitscreen functie, een soort nview clone modus, met links de desktop en rechts fullscreen afgespeelde videofile, allebei vanaf dezelfde PC.
kun je niet een van je uitgangen van de pc uit laten sturen/omzetten/verloopkabel in S-video , dan zou het kunnen denk ik.

Ook offtopic plaatjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-09-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
@ DenHuff

offtopic:
dat plaatje, is dat wel de bedoeling? Lijkt mij een beetje 'fokkish'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de LCD icm PC op maximale resolutie van 1366x768 gebruiken. Superscherp.
Mijn laptop (Dell Latitude D800) ondersteund dat. Kan dan het scherm van de laptop gebruiken ( 1920x1200) en tegelijk die van de LCD.

Iemand al een idee welke optie je in het servicemenu moet aanpassen om de zapsnelheid te verhogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:59:
Ik kan de LCD icm PC op maximale resolutie van 1366x768 gebruiken. Superscherp.
Mijn laptop (Dell Latitude D800) ondersteund dat. Kan dan het scherm van de laptop gebruiken ( 1920x1200) en tegelijk die van de LCD.
Okay, maar dat kan met elke TV. Wat mij gaaf lijkt, is dat je geen extra monitor nodig hebt om je desktop te zien, terwijl je een fullscreen videofile afspeelt, namelijk in splitscreen modus, desktop links, filmpje rechts.

De vanuit nView aangestuurde automatische fullscreen modus kan je niet zomaar even 'uitzetten' zoals de normale softwarematige fullscreen-optie in media-players, dus als je maar 1 scherm hebt is het nogal een probleem als je iets op de desktop wilt doen terwijl er fullscreen een filmpje draait.

• Hans C
Iemand al een idee welke optie je in het servicemenu moet aanpassen om de zapsnelheid te verhogen ?
Dat is ook nog een vraag die ik graag beantwoord zie. 1,5/2 sec is best lang namelijk.

Morgen gaan we even naar de Mediamarkt. Niet om te kopen, de Pricewatch geeft duidelijk aan dat ik dat beter elders doe. Wel om mijn vriendin het verschil tussen de 32 en de 37 te laten zien. We zitten zo 'n 4 a 5 meter van de TV vandaan. Waar ik normaal gesproken alles 'moet' hebben en dan het liefst zo groot, is het nu eens mijn vriendin die toch eerst de twee maten naast elkaar gezien weil hebben. Lucky me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
Je moet 's een kartonnen uitsnede maken ter grootte van een 32" scherm, en die ophangen aan je muur thuis. Dan zul je zien hoe klein dat eigenlijk is op een afstand van 4 meter.

In de winkel krijg je geen goede indruk van de afmeting van de beoogde tv vind ik, vanwege alle andere tv's eromheen.

[ Voor 36% gewijzigd door FR33L04D3R op 01-10-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Daar zijn we inmiddels van overtuigd. We hebben net de 37" versie besteld, die geleverd gaat worden tussen de 6 en 10 werkdagen. Besteld bij icomputers in Vlaardingen voor € 1366. Inmiddels wat prettige ervaringen met deze shop, dus wil ik er best iets langer op wachten.

Barfoo, als je tijd/zin hebt, zou je dan een foto willen maken van de achterkant van de TV? Die zie ik echt nergens en dan kan ik vast even voorgenieten.

[ Voor 23% gewijzigd door Hans C op 01-10-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Hans C,

ik kan best een foto voor je maken van de achterkant, maar in de handleiding kan je ook al een plaatje van de achterkant vinden.
De handleiding kan je gewoon al vast van de LG site downloaden:
http://nl.lge.com/product...cscId=IVL&paramModelCode=

Al vast leuk dat je het toestel van binnen en buiten kent, alvorens hij al in huis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
He! Fantastisch. Ik had er al naar gezocht, maar kon 'm niet vinden. Als je bij Producten kijkt, dan heb je ook de mogelijkheid om downloads te selecteren en vervolgens manuals. Dan vindt de site niets en dan kom jij met deze mooie rij aan!

Ff lekker genieten nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 17:32

hke

Beste lb1r bezitters,

ik ben van plan zo'n tv te kopen.
heb nu een oude 3:4 philips matchline met 2 tuners en ben erg gehecht aan de dubbele tuner.
Verder vind ik het model erg mooi op plaatjes. ik heb de tv nl. nog nergens live kunnen bekijken. Vandaag nog bij mediamarkt in eindhoven geweest en daar staat alleen de lc2r. Dit is het enige 37" model dat ze leveren.
ik heb gezien dat de tv in naarden te bekijken is maar is niets dichter in de buurt van limburg.
Verder heb ik gelezen dat de lc2r geen echter aan-uit knop heeft.
Hoe zit precies?
Heeft de 37lb1r dit ook niet?

hoe sluit ik straks de volgende zaken aan:
- kiss dvd player
- @home digitaal signaal
- ps2
Hans

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
hke schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:17:
ik heb gezien dat de tv in naarden te bekijken is maar is niets dichter in de buurt van limburg.
Verder heb ik gelezen dat de lc2r geen echter aan-uit knop heeft.
Hoe zit precies?
Heeft de 37lb1r dit ook niet?
De 32lb1r heeft geen aan/uit knop, alleen een stand-by, dat zal dus bij de 37'' ook wel het geval zijn...
hke schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:17:
hoe sluit ik straks de volgende zaken aan:
- kiss dvd player
- @home digitaal signaal
- ps2
Bij de 32'' heb je beschikking over 2x scart, 1x component, 1x hdmi en 1x vga en 1x composiet

Lijkt me dat je daar je spullen wel op kwijt kunt.

edit:
Als je hem nergens kunt vinden kun je hem bij mij komen bekijken, regio Uden (N-Br)

[ Voor 5% gewijzigd door db I Delirium op 16-10-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Lees net effe handleiding door en zie dat componenteningang aan zijkant van het toestel zit.
Bij gebruikt van de componenteningang, is dan de kabel zichtbaar? of steekt de stekker naar achteren uit?
Zit te dubben tussen dit toestel en die van philips (pf5331), deze heeft goeie chip en 2 tuners
wat mij vermoedelijk over de streep trekt (meerprijs +- 150 euri.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
@justin2000: de componenteningang zit bij de LB1R gewoon aan de achterkant. Niks te zien van de kabels dus.
En de pf5331 heet maar 1 tuner ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide ( LB1R en LC1R ) thuis gehad. Ik vond de LB1R net iets scherper beeld hebben dan de LC1R. Verder is (lijkt) het exact hetzelfde toestel muv extra tuner. Qua uitstraling vind ik ze beide erg mooi. De LC1R vind ik net een klein tikkie mooier, maar qua beeld vind ik de LB1R net een tikkie mooier. Als ik geen extra tuner wilde, dan had ik de LC1R genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11
Ik heb thuis de lc2r hangen.
Hier zit de component ingang gewoon aan de achterkant.
(Heb laatst even de scartkabel van mij home cinema set vervangen door een component van profigold.
Wat een verschil! ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand welke wandbeugel je voor dit toestel kan gebruiken?
Alvast bedankt!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Apache4u schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:04:
Weet iemand welke wandbeugel je voor dit toestel kan gebruiken?
Alvast bedankt!
Ik heb zelf deze wandbeugel.
Afbeeldingslocatie: http://www.muurbeugeleurope.nl/images/vergrotingen/1516.jpg
Wou graag een beugel waarmee ik de tv nog wat kan draaien noog iets kan kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@RobbieT: Dit topic is bedoelt voor de LB1R serie. Jij hebt een LC2R.
En op de vraag welke wandbeugel je kan gebruiken, antwoord jij welke je voor je LC2R hebt.
Als die ook op de LB1R past, kan je dat er beter even bij vermelden. Anders dit topic niet vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Heb dit toestel zien presteren bij mediamarkt (slechte analoog signaal) en vergeleken met tv;s die ernaast stonden (wl66z, samsung r71, philips 5331,) Vond ik de kwaliteit van dit scherm nog het beste.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:40:
@RobbieT: Dit topic is bedoelt voor de LB1R serie. Jij hebt een LC2R.
En op de vraag welke wandbeugel je kan gebruiken, antwoord jij welke je voor je LC2R hebt.
Als die ook op de LB1R past, kan je dat er beter even bij vermelden. Anders dit topic niet vervuilen.
Ja, sorry..Was even vergeten dit erbij te melden.
Deze is ook geschikt voor de LB1R. Naar mijn weten hebben ze namelijk dezelfde VESA standaard.

En dat ik reageerde komt omdat het hier soms ook gaat over LC2R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi beugeltje. Hoe ver hang de LCD nu nog van de muur ?

Overigens hoop ik dat iemand (ook de LC2R bezitters mogen mee doen) het antwoord weten op de volgende vraag:
"Iemand al een idee welke optie je in het servicemenu moet aanpassen om de zapsnelheid te verhogen ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:03:
Mooi beugeltje. Hoe ver hang de LCD nu nog van de muur ?

Overigens hoop ik dat iemand (ook de LC2R bezitters mogen mee doen) het antwoord weten op de volgende vraag:
"Iemand al een idee welke optie je in het servicemenu moet aanpassen om de zapsnelheid te verhogen ?"
De LCD hangt nu nog zo'n 9/10 cm van de muur af.

Ik ben al eens in het service menu geweest en heb er wat lopen kijken. Helaas heb ik niet kunnen ontdekken hoe de zapsnelheid te veranderen. (kijk zelf via digitale decoder dus heb er geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Wij hebben in middels al een tijdje de 37" in gebruik. Een heerlijke TV. Ik was bang voor het geluid, want over het geluid bij LCD TV's hoor je wisselende geluiden. Uiteraard kun je dan je home cinema set aanzetten, maar voor het Journaal vind ik dat wat overdreven. De angst bleek ongegrond, want er komt een vol geluid uit de TV zelf.

Ik heb erop aangesloten:
- analoge kabel (digitaal lijkt hier niet nodig, alleen nederland 1 geeft een storing, andere zenders staan als een huis)
- JVC TH5 home cinemaset. Geen HDMI maar SCART. Is al een oudje, maar geeft een prima beeld. Ga nog wel eens een hogere kwaliteitskabel kopen
- Mediacentre. Nu met ATI9800pro kaart. Is minder scherp dan de FX5200 (erg strak beeld), maar ik speel nog wel eens een game. Op 1360x768 trok de 5200 dat echt niet meer (oude TV stond op 800x600). Ben me aan het orienteren op een ander MCE.
- Xbox360 via component

We willen hier niet meer anders. Alleen nog maar sneller kunnen zappen, maar daar is nog niet iets op bedacht geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans C schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:03:

Ben me aan het orienteren op een ander MCE.
- Xbox360 via component
niet om dit topic te bevuilen, maar als je doelt op X360 als MCE. goed andere topics lezen dan is op dit moment xbox1 via component met XBMC het het ultieme. dit samen met de LG32LB1R goede combinatie.
dit was trouwens de reden waarom ik op dit model kwam

ben een lijstje aan het maken met de standaart instellingen in het serv. menu om daarna eens te spelen met die getallen. meschien kom ik uit op zap snelheid. mijn doel is om te kijken of ik de inputs een andere naam kan geven met wat er op aan gesloten is. en wie weet wat er nog meer te tweaken is.
maar nog steeds mega tevreden met deze aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Nee hoor, ik bedoelde alleen dat ik ook een Xbox360 heb aangesloten. Inmiddels heb ik het meeste voor een nieuwe MCE bak wel binnen (gisteren op de HCC). Mis alleen nog de kast en die heb ik online besteld.

Nog altijd erg tevreden over de televisie. Mis alleen nog de zapsnelheid, dus ik hou me aanbevolen.

En ondanks dat de xbox1 een prima oplossing is, neemt het ding geen tv op. En dat is toch wel het hoofddoel van mijn MCE bak.

[ Voor 17% gewijzigd door Hans C op 25-11-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:37
Beste mensen,
Ook ik ben me nu steeds meer aan het verdiepen in de wereld van de LCD-schermen 8)7

Er zijn nu echt legio modellen te vinden met allemaal hun eigen specs.

Ik kwam nu laatst de 37LC2RR tegen. Deze van LG heeft een ingebouwde HD van 80 GB. Verder moet ik zeggen dat ik de vormgeving ook best bijzonder vindt, alleen meer info / plaatjes en foto's kan ik helaas niet vinden. Heeft iemand deze in het echt gezien of heeft iemand deze al thuis ? Of weet men of die HDD beetje knap werkt ?

En in het algemeen, hoe zijn de schermen van LG ? Ik lees ook af en toe over 2 tuners, is dat nou echt een voordeel want het is natuurlijk ook mogelijk om via het AV kanaal PiP te krijgen (toch?). Dus is de meerprijs van ong 200 Euro dan wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De prijs van de 37LC2RR is best aantrekkelijk!!!

http://www.kieskeurig.nl/...CD820C12571F10048268E.htm

€1285 voor een 37", toch niet zo verkeerd lijkt me!

-HD-ready
-ingebouwde harddiskrecorder
-helaas maar 1 HDMI ingang, maar wel al harddiskrecorder (scheelt)
-Faroudja-chip
-Contrast 1600:1
-2TV tuners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat is best goedkoop....

Die harddisk recorder, kan die ook in HD opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
Dat servicemenu, daar wil ik ook meer van weten! Ik heb een 37LC3R, en het lijkt mij voor de hand dat de servicemenu van de huidige LG modellen gelijk zijn.
Is er iemand die dit menu kent, wat betekenen de diverse instellingsmogelijkheden?
Wat ik zou wensen is dat ik de zoomfunctie zou kunnen bijstellen. (minder grote 1e stap...)

Verder ben ik heel tevreden met mijn 37LC3R, behalve dat ie niet altijd automatisch inzoomd op breedbeeld tv-uitzendingen. (uitgezonderd Ned1,2,3) Dit deed mijn oude tv (Philips matchline 32pw9615) wel uit zichzelf...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tot op heden lijkt nog niemand te weten hoe je in het servicemenu de zapsnelheid kan aanpassen. :(

De LB1R heeft wel automatisch zoom bij breedbeeld. Wat me trouwens opvalt is dat het me NIET opvalt dat men uitgerekte hoofden heeft, dus dat het beeld helemaal uitgerekt wordt. Dat heeft LG dus netjes opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Al een hele tijd geen reactie's meer geweest in dit topic, maar ik stel toch maar mijn vraag:

Hebben de 32LB1R bezitters er ook soms last van dat als je een apparaat inschakeld die aangesloten is op AV1 dat de tv vastloopt en dat het dan even duurt totdat er weer een reactie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
mrc16 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:31:
Al een hele tijd geen reactie's meer geweest in dit topic, maar ik stel toch maar mijn vraag:

Hebben de 32LB1R bezitters er ook soms last van dat als je een apparaat inschakeld die aangesloten is op AV1 dat de tv vastloopt en dat het dan even duurt totdat er weer een reactie komt?
Ik had het ook. Digitale TV aangesloten op AV2 en het probleem was er niet meer. TV loopt bij mij dan helemaal vast en komt helemaal geen reactie meer.

Verwijderd

Hallo weet iemand de remotecontrol codes van deze lcd tv voor de remotecontrol van mijn dreambox 7025+ de codes in mijn handleiding werken niet .

Grtx Patrick

Verwijderd

Zou ik 2 jaar na aanschaf alsnog die brom uit mijn TV kunnen laten halen?
Ik lees hier nu nét pas dat dit mogelijk is/was.

Ik was 1 van de eerste die dit model heeft gekocht.

*Misschien toch maar is een belletje wagen richting LG... :/ De TV werkt voor de rest perfect.
Ik zie alleen wat nadeligheid voor de toekomst met 'maar' 1 HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Oud topic, waar ikzelf ook veelvuldig heb gereageerd zie ik. De laatste vraag intrigeert me. De brom. Heb ik nu ook last van, vooral bij donkere scenes. De tv staat nu in de slaapkamer, vandaar dat het geluid nu irriteert. Heeft iemand een handzame oplossing?

Pagina: 1