[layout] variabel midden deel zonder frames te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Thuurke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:00
Hallo,

Ik wil een site maken met aan de boven kant een banner. Deze plakt aan de bovenkant van het browservenster.

Onder aan het browservenster komt het menu. Tussen deze twee <div>'s moet een derde <div > komen met als hoogte de hoogte van het browser scherm - hoogte van banner - hoogte van menu.

Met frames werd dit dan iets met height="*" maar hoe moet dit met <div>'s en CSS?

• remcotolsma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
De pagina die Sandra gaf wordt bij mij niet helemaal lekker weergegeven in Firefox 1.5.0.5. Eén van de scrollbars valt een beetje raar weg onder een vlak. Misscchien dat je nog wat met deze link(s) kunt:

http://www.fu2k.org/alex/css/frames/
http://www.fu2k.org/alex/css/frames/scalable

Verwijderd

remcotolsma schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:51:
De pagina die Sandra gaf wordt bij mij niet helemaal lekker weergegeven in Firefox 1.5.0.5. Eén van de scrollbars valt een beetje raar weg onder een vlak.
Ik bekeek 'm in Opera 9 en daar ziet ie er wel normaal uit :). Maar er staan ook nog een aantal links naar andere voorbeelden op die pagina.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:44 ]

• Thuurke
Ik heb eens gekeken. Ziet er leuk uit, maar het is niet echt heel compatible voor alle browsers. Er staat ook dat IE met XP SP2 en beveiliging hoog het niet meer goed toont. Ik wacht toch nog maar even met het omzetten van frames naar non-frames :) Even goed bedankt.!

Verwijderd

A.Koolen schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:58:
Ik heb eens gekeken. Ziet er leuk uit, maar het is niet echt heel compatible voor alle browsers. Er staat ook dat IE met XP SP2 en beveiliging hoog het niet meer goed toont. Ik wacht toch nog maar even met het omzetten van frames naar non-frames :) Even goed bedankt.!
Maar waarom wil je per se dat bepaalde onderdelen blijven staan tijdens het scrollen? Behalve dat frames in bijna alle opzichten niet praktisch zijn, vind ik (en volgens mij heel veel mensen) het ook meestal niet mooi en overzichtelijk. Ik vind het mooier en overzichtelijker als een webpagina er gewoon uitziet als één document waarbij alles aan elkaar vast zit.

• Thuurke
Ben ik het helemaal mee eens! Maar ja een aantal kennissen niet. En de pagina (3 frames) is nu gemaakt met bovenin een banner (frame 1) en onderin het menu (frame 3). Het tussenstuk is een frame met variabele hoogte (het bekende *). Ik snap het wel men wil het menu continue in beeld hebben, maar je houd erg weining plaats over voor de rest. Het is voor een evenement wat ieder jaar in september is. Ik had gedacht een nieuw ontwerp te krijgen, maar men wil dit dus behouden. Na september maak ik gewoon een normale site :)
Pagina: 1