Toon posts:

Vraag over de "MODE" knop - Sony STR-DA50ES

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sindskort een Sony receiver, type STR-DA50ES. Nu zit ik met een functie welke is ingesteld en ik krijg hem er niet uit. Het zit zo:

Het is mogelijk om beeld en geluid via verschillende kanalen te krijgen. Bijvoorbeeld het beeld van de DVD en het geluid van het tape deck. Hiervoor moet je de mode button gebruiken. Eerst vraagt het welke videobron, vervolgens welke audiobron. Elke combinatie tussen audio en video is mogelijk.

Wanneer deze functie is ingesteld gaat het videobron ledje groen branden, het audiobron ledje oranje.
Oranje is de hoofdkleur (behoort het dus te zijn :) ) en eigenlijk wil ik dus alleen dat lampje zien. Dus geen gecombineerde functie geactiveerd.

Ik heb als eerste alle videosources nagelopen en ingesteld dat audio en video van dezelfde bron komen.
Voor video kan dit dus wel (video 1, video 2, video 3, DVD, TV/LD) maar voor de audio niet. Ik moet bij het instellen een andere videobron kiezen. Dat is natuurlijk onzin. Als ik niks doe dan gebeurd er ook helemaal niks. Met als gevolg dat je alsnog een videosource hebt waardoor je 2 brandende ledjes hebt.

Vervolgens heb ik de receiver geresetted, zoals beschreven in de handleiding. Maar dan staat deze weer zo ingesteld dat er 2 ledjes branden.

Daaropvolgend heb ik de receiver in demonstrationmode gezet, uit de demonstration mode gehaald, en opnieuw aangezet. Weer branden beide ledjes.

Het lijkt me niet standaard aangezien je bij het spelen van een audiobron niet altijd video wilt hebben.

Op de website van Sony, http://esupport.sony.com/...el-faq.pl?mdl=STRDA50ES#, staat niks. Ik heb alle mogelijk trefwoorden gebruikt.

Citaat uit de handleiding (blz.22) over deze functie:

MODE button

Press to select and play another video/audio source in
combination with the selected component.
Each time you press the button, the display changes as
follows:

V(ideobron)--->A(udiobron)---> selected component

Function indicators

Normally, the indicator above the selected function lights orange.
However, when MODE is used to select a different video
or audio source, the function lights green and the
audio function lights orange, This als occurs when you select
audio components

Ik neem aan dat jullie deze tekst begrijpen, anders vertaal ik het.

Hier staat de handleiding:
http://esupport.sony.com/...ocuments.pl?mdl=STRDA50ES

Ik hoop dat jullie enig idee hebben aangezien ik alle instellingen in orde heb behalve dit :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 22:21 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
"Ik heb als eerste alle videosources nagelopen en ingesteld dat audio en video van dezelfde bron komen.
Voor video kan dit dus wel (video 1, video 2, video 3, DVD, TV/LD) maar voor de audio niet. Ik moet bij het instellen een andere videobron kiezen. Dat is natuurlijk onzin. Als ik niks doe dan gebeurd er ook helemaal niks. Met als gevolg dat je alsnog een videosource hebt waardoor je 2 brandende ledjes hebt."

Kun je dit anders verwoorden/toelichten? Je kunt bij een video-bron (video 1, video 2, video 3, DVD, TV/LD) elke willekeurige audio-bron kiezen? Maar bij elke willekeurige audio-bron niet elke video-bron? Als je niets doet, hoe niets?

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 13:17

Pieroman

/me

Is die mode functie wel persee nodig, kan je hem niet gewoon op video1 zetten, en dat de receiver logischerwijze ook hetzelfde audiokanaal pakt?

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:25:
"Ik heb als eerste alle videosources nagelopen en ingesteld dat audio en video van dezelfde bron komen.
Voor video kan dit dus wel (video 1, video 2, video 3, DVD, TV/LD) maar voor de audio niet. Ik moet bij het instellen een andere videobron kiezen. Dat is natuurlijk onzin. Als ik niks doe dan gebeurd er ook helemaal niks. Met als gevolg dat je alsnog een videosource hebt waardoor je 2 brandende ledjes hebt."

Kun je dit anders verwoorden/toelichten? Je kunt bij een video-bron (video 1, video 2, video 3, DVD, TV/LD) elke willekeurige audio-bron kiezen? Maar bij elke willekeurige audio-bron niet elke video-bron? Als je niets doet, hoe niets?
Bij een videokanaal heb je 2 dingen die belangrijk zijn. beeld en geluid (video en audio) en deze wil je vanaf dezelfde bron. Dat kun je dus instellen enkel bij de videokanalen. Bij een audiokanaal wil je enkel audio. Dus geen video. Dit kun je dus niet instellen omdat hij dan nog vraagt naar een videokanaal. Met niks doen bedoel ik dat je tijdens de keuze van een videokanaal bij audio niks doet. Zodat hij dan aanneemt dat je niks instelt en dan ook geen videokanaal instelt. Dus enkel audio. Dit werkt dus (helaas) niet zo. Maar ik hoef uiteraard geen video als ik muziek afspeel vanaf mijn computer of cd-speler of phono.

• ParkOverall
Wat gebeurt er als je een audio-bron hebt gekozen en op 'MODE' drukt?

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:48:
Wat gebeurt er als je een audio-bron hebt gekozen en op 'MODE' drukt?
Dan gaat ie terug naar de voorgaande instelling. Dus niet de goeie. Daar reageert hij dus niet op, ke kunt eigenlijk niet "niks" kiezen. Je moet altijd een videobron aanwijzen anders gaat hij terug naar de gekozen (voorafingestelde) bron. Had ik trouwens al geprobeerd. Vergeten te melden.

@Pieroman,
Heb geprobeerd wat je zei maar het probleem blijft hetzelfde...

De rest van de antwoorden zet ik in de startpost. i.v.m. kicken binnen 24 uur

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand jongens? Ik neem aan dat er meer mensen zijn met een soortgelijke set?

• ParkOverall
Is zeker al een paar jaar oud (heb zelf een TA-AV 790ES-D). Ik zou nog eens flink wat (combinaties en volgordes van toetsen) proberen, met wat tussenpozen, ineens lukt het vaak. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja joh :) laat ik dat maar doen dan. Ongeveer hetzelfde als op je toestenbord alles indrukken om te vinden welke control het was ;) Ik ga er even mee aan de gang dan. Wish me luck!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan niet. Deze receiver geeft altijd beeld door. Als je van TV/LD naar een audioapparaat 'scrolled' blijft het beeld ook bij TV/LD hangen (bij mij iig). Audiosources hebben geen video, dus neemt 'ie de video van een andere source. Kun je afaik niet uitzetten (en ik moet ook zeggen dat ik me er nu al jaren niet aan stoor.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1