Toon posts:

Wat in Shuttlebarebone:tv-tuner of videocard?(beidepastniet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vandaag mijn Shuttle SB83G5M met onderdelen binnengehad. hartstikke leuk en hartstikke mooi ding!

Probleem nu: mijn tv-tuner en videokaart passen er niet beiden in :S. Het gaat om de volgende 2:

Hauppauge Wintv Pvr-500mce 2 Tuners (Pci) en Asus Geforce 6600 256mb Ddr2 Pci-e Dvi En6600top Silent Td.

Nu is de Geforce zo dik dat er in het enige PCI-slot ernaast alleen iets kan wat op geen enkele manier 'uitsteekt' richting Geforce kaart.. (zie foto hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/1593/dsc005151fg0.jpg

En ik was nog wel zo blij met m'n stille videokaart (want: zonder fan). Nu mijn vraag aan jullie:

welke van de twee kaarten kan ik het beste terug brengen? ik wil beide functies houden!! maar wellicht zal er dus 1 via USB of Firewire extern moeten worden aangesloten (en hebben jullie nog tips voor wat ik dan wel zou moeten pakken?)?

Of bestaan er een stuk dunnere (stille!) videokaarten waardoor ik alsnog beide in kan bouwen? (wat natuurlijk de voorkeur heeft..)

Bij voorbaat dank!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je beide functies wilt behouden ligt het antwoord erg voor de hand: vervang de videokaart door een single-slot exemplaar. Op die manier past de TV-kaart er gewoon naast.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:54:
Als je beide functies wilt behouden ligt het antwoord erg voor de hand: vervang de videokaart door een single-slot exemplaar. Op die manier past de TV-kaart er gewoon naast.
ok... even vraagje hoor: single slot exemplaar? dat is die die ik nu heb niet? heb je ook single slot exemplaren welke redelijk mee kunnen (hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, dat is die die ik nu heb volgens mij ook niet) en tv-out hebben?

edit: EN stil zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 21:58 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:58:
[...]
ok... even vraagje hoor: single slot exemplaar? dat is die die ik nu heb niet?
Volgens jou niet. Je zegt namelijk letterlijk:
Nu is de Geforce zo dik dat er in het enige PCI-slot ernaast alleen iets kan wat op geen enkele manier 'uitsteekt' richting Geforce kaart..
Dat zou in principe wel mogelijk moeten zijn met een singleslot exemplaar (een videokaart die qua ruimte maar één slot in beslag neemt).
heb je ook single slot exemplaren welke redelijk mee kunnen (hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, dat is die die ik nu heb volgens mij ook niet) en tv-out hebben?
www.google.nl ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Je had niet die TOP kaart moeten nemen... Die zijn sneller geclocked dus moet er een grotere cooler op. Als je de normale had genomen had je waarschijnlijk geen problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ok... bedankt voor jullie snelle hulp en reacties ! toch wel balen zeg... sorry dat ik het nogmaals vraag, maar moet het even zeker weten:

is mijn versie dan een dual slot exemplaar? zoals je op de foto ziet, zou er nog een (hele) platte pci-kaart naast kunnen :).

en daarnaast: iemand nog een goede tip voor een leuk, geschikt kaartje? heb even gegoogled, maar positieve ervaringen van tweakers zijn een betere leidraad! 8)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:12:
is mijn versie dan een dual slot exemplaar? zoals je op de foto ziet, zou er nog een (hele) platte pci-kaart naast kunnen :).
...maar dat kan niet, dat heb je zelf ondervonden. Trek je conclusie ;)
en daarnaast: iemand nog een goede tip voor een leuk, geschikt kaartje? heb even gegoogled, maar positieve ervaringen van tweakers zijn een betere leidraad! 8)
Dan gebruik je de search.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 28-07-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, duidelijk :) ik ga op zoek naar.

danke voor de hulp! (en als iemand nog een goede tip voor de videokaart heeft, houd ik me aanbevolen ;))

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Misschien is er een mooie alternatieve koeler die op die kaart past (vaak wel met een fan erop) die niet zo dik is, zo heb je de beste oplossing.
Een superstil Papst of Zalman-fannetje koelt de kaart dan goed, en je hoort hem nauwelijks :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:35:
Misschien is er een mooie alternatieve koeler die op die kaart past (vaak wel met een fan erop) die niet zo dik is, zo heb je de beste oplossing.
Een superstil Papst of Zalman-fannetje koelt de kaart dan goed, en je hoort hem nauwelijks :)
bedankt voor je reactie. ik vrees dat ik dan beter een andere kaart kan kopen: mag 'm nog terug brengen en kostte me 75 euro. als ik er dan nog een koeler bij moet kopen, denk ik dat ik met een andere kaart voordeliger uit ben

Verwijderd

Zeop,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Exact dezelfde hardware (gigabyte Nvidia6600 + een tv-tunerkaart).
De videokaart ligt nu te wachten op een nieuw baasje (hij zal in mijn volgende pc hartelijk worden ontvangen).

Heb je al een oplossing gevonden voor je probeem?
Een goede vervangende videokaart? (welke?)

Raymond

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Een vriend van mij heeft een biostar die ik voor hem in elkaar heb gezet. en die heeft een ati radeon 9550 er in zitten(van club3d) en die heeft ook nog een een sound blaster live kaartje er in zitten en dat past ook gewoon(wellis waar precies).(het is wel een agp kaatje)

dus het kan zeker wel passen met 1 of andere kaart
je moet gewoon iets zoeken met een zo dun mogelijk cooler.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
CodeConnected schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:46:
Een vriend van mij heeft een biostar die ik voor hem in elkaar heb gezet. en die heeft een ati radeon 9550 er in zitten(van club3d) en die heeft ook nog een een sound blaster live kaartje er in zitten en dat past ook gewoon(wellis waar precies).(het is wel een agp kaatje)

dus het kan zeker wel passen met 1 of andere kaart
je moet gewoon iets zoeken met een zo dun mogelijk cooler.
Het topic is al 3 maanden oud hoor ;(
Modbreak:Als dat daadwerkelijk zo vervelend is, maak dan even een topicreport ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ) aan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 30-10-2006 12:39 ]

Pagina: 1