opstart probleem Pentium 3 server.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:18
Allereerst goede avond.

Ik heb een severtje gekregen van kennis die bij een bedrijfje werkt. Ik kon deze wel gebruiken en anders deden ze hem weg en ze vroegen of ik der een wou hebben jah dus.
Het is een compaq proliant
Nou heb ik hem hier thuis mar ik krijg hem niet aan de praat.

Het is een pent 3, nog een slot processor. Er zijn 2 sloten vriend van me heeft net zon servertje, ook gekregen daar zitten 2 procs in kan hier ook maar die heeft er niet in gezeten daar ook niet.

1x 128mb geheugen.
1x 256mb geheugen.

2 harde schijven 1 van 9.1gb en 1 van 18.2 gb ultra scsi schijben 9.1+7200rpm 18.2 is 10000rpm

nou krijg ik deze foutmelding iedere keer als ik hem aan zet.
1611-I/Q Slot fan failure detected.
Critical Fan failure detected. System shutting down in 4 3 2

en dan gaat ie dus uit en start ie opnieuw op steeds hetzelfde.
Een grote fan draait gewoon.

wat heb ik geprobeerd.

linux cd derin kijke of ik kon booten geen resultaat.
het bios batterijtje deruit 5 min uit laten pc aanzetten zonder batterij. het zelfde :S
batterijtje derin pc aan nog steeds het zelfde.

de fan op andere aansluiting, Fan nog present als melding dan het zelfde.
Fan niet aansluiting Fan not present dan hetzelfde.

in de bios proberen te komen is ook niet gelukt krijg ook een keybord error.

ik hoop dat iemand nog ideen heeft mij lukt het niet. anders moet ie helaas nog weg. Ik weet niet wanneer de systeembeheerder terug is die ken ik namelijk niet en volgens mij heeft ie vakantie anders ging ik het daar wel vragen maandag. Maar ik kom er liever zelf uit thuis.

alvast bedankt, hoop dat het bericht niet al te onduidelijk is.

Verwijderd

Wellicht kun je HIER iets mee.

Verwijderd

whiplash1990 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:47:
Allereerst goede avond.

Ik heb een severtje gekregen van kennis die bij een bedrijfje werkt. Ik kon deze wel gebruiken en anders deden ze hem weg en ze vroegen of ik der een wou hebben jah dus.
Het is een compaq proliant
Nou heb ik hem hier thuis mar ik krijg hem niet aan de praat.

Het is een pent 3, nog een slot processor. Er zijn 2 sloten vriend van me heeft net zon servertje, ook gekregen daar zitten 2 procs in kan hier ook maar die heeft er niet in gezeten daar ook niet.

1x 128mb geheugen.
1x 256mb geheugen.

2 harde schijven 1 van 9.1gb en 1 van 18.2 gb ultra scsi schijben 9.1+7200rpm 18.2 is 10000rpm

nou krijg ik deze foutmelding iedere keer als ik hem aan zet.
1611-I/Q Slot fan failure detected.
Critical Fan failure detected. System shutting down in 4 3 2

en dan gaat ie dus uit en start ie opnieuw op steeds hetzelfde.
Een grote fan draait gewoon.

wat heb ik geprobeerd.

linux cd derin kijke of ik kon booten geen resultaat.
het bios batterijtje deruit 5 min uit laten pc aanzetten zonder batterij. het zelfde :S
batterijtje derin pc aan nog steeds het zelfde.

de fan op andere aansluiting, Fan nog present als melding dan het zelfde.
Fan niet aansluiting Fan not present dan hetzelfde.

in de bios proberen te komen is ook niet gelukt krijg ook een keybord error.

ik hoop dat iemand nog ideen heeft mij lukt het niet. anders moet ie helaas nog weg. Ik weet niet wanneer de systeembeheerder terug is die ken ik namelijk niet en volgens mij heeft ie vakantie anders ging ik het daar wel vragen maandag. Maar ik kom er liever zelf uit thuis.

alvast bedankt, hoop dat het bericht niet al te onduidelijk is.
Mijn hemel wat een nederlands zeg.. Ongelooflijk..

Ik heb een severtje ?
gekregen van kennis ?
of ik der een wou hebben jah dus ?
hier thuis mar ?
Er zijn 2 sloten vriend van me heeft net zon servertje ?
daar zitten 2 procs in kan hier ook maar die heeft ?
start ie opnieuw op steeds hetzelfde ?
Een grote fan draait gewoon ?
linux cd derin kijke of ik kon booten ?
het bios batterijtje deruit ?
batterijtje derin ?
Fan nog present als melding dan het zelfde ?
anders moet ie helaas nog weg ?
Maar ik kom er liever zelf uit thuis ?

Dit is echt TE erg gewoon.. Zeker je integratietraject niet afgerond |:(

Maar goed, om toch even de het een ontopic te blijven.. De foutmelding die je opgeeft is gewoon te vinden met onze grote vriend google.com. Er staan stap voor stap tutorials online waar ( denk ik ) zelf jij uit komt.. Succes...

• dewil1990
sorrie voor het nederlands.
Moet echt minder op msn gaan zitten :P . iig bedankt voor de links maar ik kom der niet echt uit :S:S Heb er ook niet echt veel verstand van.

• dewil1990
Ik had zelf ook al wel op google gezogd maar dan kwam ik er nog niet echt uit.
Maar ik snap niet dat de server daar gewoon goed heeft gedraaid al die tijd, en nou ik hem aanzet hij het niet meer doet:S:S .

Verwijderd

whiplash1990 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:06:
sorrie voor het nederlands.
Moet echt minder op msn gaan zitten :P . iig bedankt voor de links maar ik kom der niet echt uit :S:S Heb er ook niet echt veel verstand van.
Je geeft aan de FAN ook op een andere aansluiting geprobeerd te hebben. Was dit ook op de CPU FAN2 inplaats van een CASE FAN ? De machine boot niet verder ( godzijdank ) omdat er geen FAN gedetecteerd word.. Je kan dit volgens mijn wel uitzetten in de BIOS ( wat niet slim is ) of kijken of de FAN nog wel goed is ( FAN zelf niet, maar de aansluiting ). De FAN heeft 3 draadjes waarvan 1 de + 1 de - en 1 voor de sensor.. Mischien is het laatste draadje niet goed meer ? Geen contact door oxedatie ?

• dewil1990
ik denk dat dat iid het probleem is kabeltje ziet er niet geweldig uit margoed. Is er een manier om dat ding te laten denken dat ie wel goed zit of moet er een nieuwe fan in.

Verwijderd

whiplash1990 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:28:
ik denk dat dat iid het probleem is kabeltje ziet er niet geweldig uit margoed. Is er een manier om dat ding te laten denken dat ie wel goed zit of moet er een nieuwe fan in.
Ik neem aan dat het in de BIOS kan worden uitgeschakeld..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het lijkt me inderdaad heel waarschijnlijk dat dit in het BIOS uitgeschakeld kan worden. Probeer eens naar een Alarm te zoeken voor de CPU fan. Meestal gaan deze af als de fan onder een bepaald toerental komt. Dat toerental kun je veranderen of gewoon de hele feature uitschakelen. Vaak vind je dit soort geintjes onder Hardware Monitoring.
Alleen als je een keyboard error krijgt is dat iets vervelender, heb je misschien de mogelijkheid een USB keyboard te gebruiken of een stekker wat van een PS/2 toetsenbord een USB maakt? Misschien kom je er dan wel door.

Probeer inderdaad echt even iets aan je Nederlands te doen want wat je hier presteert is echt enorm onder de maat.
Ik zit nu te denken dat iemand die docent(e) Nederlands is en zijn/haar klas een formele brief laat schrijven zit te schateren van het lachen OF in huilen uitbreekt. * Ultraman heeft les gehad van beide versies :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 29-07-2006 00:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb nog geen ML server gezien die het toeliet om deze beveliging in de BIOS uit te schakelen.. Een ML server heeft voor zover ik weet ook 4 pinnen voor de fans (in ieder geval de nieuwe).

Nieuwe fans voor deze servers zijn ook onwijs duur. Voor 4 fans betaal je al snel 180 euro. Daar tegenover zijn ze wel betrouwbaar.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ga niet eens proberen de topicstart te vertalen, maar gezien de reacties weet ik genoeg. De antwoorden zijn danwel logisch danwel via Google te vinden.

Mocht je alsnog vastlopen, probeer dan eens een fatsoenlijke topicstart neer te zetten. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.