Toon posts:

X1900XT kapot? :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden wilde ik wel eens een kijkje nemen in de wereld van Vista. Omdat ik het allemaal nog niet zo lekker vond gaan zoals het zou moeten besloot ik weer om Windows XP te installeren. Tijdens de install kreeg ik een BSOD en kon de pc mijn harde schijf niet meer zien. Ik besloot dus om een nieuwe te kopen en die heb ik vandaag binnen gekregen en die werkt naar behoren.

Ik was dus Tomb Raider Legend aan het installeren en toen ik het opstartte kwam me hele scherm voor verschillende strepen te staan. Ik dacht: Onee, videokaart naar de pokke! !#@#! Toen besloot ik om even te testen met de Artifactscanner van ATiTool. Toen flipte me hele beeld met allemaal kleuren en strepen en kon Catalyst voorkomen dat me Pc crashte. Dus is mijn videokaart nu kapot? Ik heb al op de kaart gekeken of ik sporen van kortsluiting kan vinden maar ik heb niks kunnen zien. Zolang ik alleen 2d beelden zie doet de kaart het prima.

En hoe kan dit allemaal zo plots? Voor het installeren van Vista deed alles het perfect en nu is me hele Pc naar de filestijnen. Ik wordt er echt gek van en ik hoop dat iemand me kan helpen? Hoe zit het nou? Plz help me.

Groeten van Younes.

Specs:
ASRock 939-Dual Sata II
2x1GB Twinmos PC3200 (CL3)
AMD Athlon X2 3800+ met Zalman CNPS 9500 LED
Sapphire Radeon X1900XT

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:39 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Temperaturen van de kaart? Doet de koeler het nog? Bestaat ook de kans dat het RAM geheugen van je videokaart naar de kloten is. En dan is ie écht stuk.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
heb je dat ook al met andere spellen getest? Tomb Raider is nou eenmaal buggy, maar dit lijkt me geen bug van het spel ^_^

heb je ook artifacts (of wat je ook hebt :P) in 3Dmark06?

zo ja, dan is je kaart gewoon kapot en moet je maar een nieuwe vragen

Verwijderd

Topicstarter
De tempst zijn gewoon oke. Zodra ik ook maar iets opstart met 3d beelden wordt hij gek. Overal artifacts e.d.. Mijn min en max tempratuur is 48 graden. Ik kan hem niet stressen omdat hij dan warm wordt. Maar als hij op deze temps al flipt lijkt het me niet dat dit het probleem is.

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 10:17
Ik heb dit probleem ook ooit eens gehad met mijn Radeon 9200. Ga er maar vanuit dat 'ie kapot is, soms is het makkelijker om gewoon een nieuwe te vragen dan erachter te komen wat er precies aan de hand is.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 16:03

Kortfragje

......

SAme here, met een 440 MX gehad.

MAAR is je PC geaard? Soms hebben ati kaarten de neiging dat gedrag te laten zien door statische lading. (een keer gehad, maar alleen in 1 kast met 1 voeding) Heb je em al in een andere PC getest (ALTIJD DOEN)

http://www.gjpvanwesten.nl

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 15:41
zit het stekkertje van de fan er wel in? en doet de fan het wel? ik had hetzelfde probleem met mijn 9800pro die het niet deed enkel met 3d dingen. Bleek dus dat de ventilator stil stond :(

hallo

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
HD eerst kapot, toen vidkaart? Is je voeding wel lekker?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec Neo-HE 550 watt. Echt een zeer goede voeding. Ik heb verder nog geen symptomen van instabiliteit gezien. Ik ga de kaart misschien morgenavond testen en als dat niet kan wordt het dinsdag. Thx voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Fan draait ook.

Verwijderd

Heb je al met deze vga kaart ooit een game normaal kunnen spelen?
(op je huidige moederbord)

edit:
Ik las dat met vista alles wel werkte, dus games kon je daar ook gewoon op spelen?
Zoja, installeer vista eens weer opnieuw en probeer een game te spelen.
Lukt het nu wel, dan zou het een driver probleem kunnen zijn.

Anders denk ik dat je de videokaart moet rma-en.
Trouwens welke voltages levert de voeding (afgelezen uit het bios)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 07:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt. Ik kan me herinneren dat toen ik Vista erop had staan, de games het even deden en vervolgens me scherm voor artifacts kwam te staan. Heb ik hem dus gesloopt tijdens het gebruiken van Vista? Ik ga even mijn voltages checken, als ik er niet uit kom post ik wel ff wat. Thx voor de reactie _/-\o_ De videokaart heeft het altijd perfect gedaan voor dat ik Vista installeerde.

In de BIOS staat dat hij op de +12V lijn 12.22 V geeft. Of bedoel je dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 08:40 ]

Verwijderd

Sapphire heeft een serie 1900's gehad waarbij de temp sensor brak was en na een tijdje dood ging waardoor de fan niet harder ging draaien op t moment dat de kaart iets moest doen. Dit zou je duidelijk moeten horen bij deze kaart, gaat de fan sneller als er iets in 3D moet gebeuren?

Verwijderd

Topicstarter
Zodra er iets in 3d gebeurd loopt de pc vast en staat me scherm vol artifacts. Ik kan niet echt een verschil horen. Maar ik geloof dat de temp sensor nog werkt. ATi Tray tools geeft aan dat hij nu 45 is. Ik hoop dat ik hem vananond kan testen. Anders wordt het maandag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 09:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:35:
Nu je het zegt. Ik kan me herinneren dat toen ik Vista erop had staan, de games het even deden en vervolgens me scherm voor artifacts kwam te staan. Heb ik hem dus gesloopt tijdens het gebruiken van Vista? Ik ga even mijn voltages checken, als ik er niet uit kom post ik wel ff wat. Thx voor de reactie _/-\o_ De videokaart heeft het altijd perfect gedaan voor dat ik Vista installeerde.

In de BIOS staat dat hij op de +12V lijn 12.22 V geeft. Of bedoel je dat niet.
Een goede vriend van mij heeft zijn 7800GTX naar de kloppen geholpen om hem gewoon op het wachtbeld van Vista te zetten. Zou het aan Vista kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Door hem op het wachtbeeld te zetten? Je bedoelt als Vista boot?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:41:
Ik heb een Antec Neo-HE 550 watt. Echt een zeer goede voeding.
Heh, Antec en zeer goede voeding op dezelfde regel...

Ik krijg er al koude rillingen van.

Als je echt wilt weten hoe je 12 volt lijn stand houd zul je echt je systeem moeten belasten en dan tegelijkertijd moeten meten. (Bijv. 3Dmark06 draaien en dan een vrije molex stekker doormeten met een multimeter).

Maar ws kun je niks in 3Dmode. (Zoals je al zei).

Wat je nog zou kunnen proberen is zoals de anderen hier al zeggen, om je kaart in een andere pc te testen.

Als je dat niet doet dan blijf je bezig naar het zoeken van een oorzaak, want alles door elkaar troubleshooten op forums werkt nooit goed.

Probeer hem maar eens in een andere pc. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 29-07-2006 12:40 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
tja wat heb je liever, at hij wel normaal doet in een andere PC en dat je de fout ergens anders op een onbekende plaats moet zoeken, of dat de videokaart stuk is en dat je via RMA een splinternieuwe krijgt.

trouwens moet je ook nog ff andere drivers testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de videokaart vanavond of maandag in een andere pc testen. In de Hardware.info had deze voeding een Gold-Award gekregen. Hij kan praktisch 38A op de +12V lijn geven. Dat is meer dan genoeg lijkt me. Als de videokaart het in een anders systeem ook niet doet wordt het inderdaad RMA'en. Thx voor de reacties :) .

edit:
Oja, andere drivers heb ik ook al geprobeerd maar heeft geen zin.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend van mij getest. De kaart doet precies hetzelfde bij hem... Ik denk dat het RMA wordt.
Pagina: 1