X800XT geeft geen overlay-beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn Windows XP (x64) maar es opnieuw geinstalleerd, en nu moet ik tot de conclusie dat - met de officiele Catalyst 6.6 drivers - ik geen overlay beeld meer krijg. Ik gebruik Zoomplayer, en die geeft alléén beeld als ik de VMR9 renderer gebruik. De standaard Overlay mode geeft alleen zwart beeld. Op zich niet erg, maar Zoomplayer is niet de enige app die overlays maakt, maar wel de (op mijn systeem) enige app waarop die instelling te maken is.

Neem bijvoorbeeld WMP of VLC. WMP geeft in deze situatie nooit beeld, en VLC soms ook niet. Ik heb al in het catalyst control center zitten kijken, maar het enige dat ik kon vinden was WMV acceleration. Die heb ik uitgezet om van dat rare tekstbestandje af te komen, maar het lost verder niets op. Bovendien heb ik het met ALLE filmpjes, dus ook avi's, quicktime, en weet ik wat nog meer.

Iemand een idee? Let wel dat ik een standaard installatie heb van de drivers. Ik had CCC niet eens geinstalleerd (nu wel, duhh), dus dan viel er niet eens iets te tweaken...

Relevante specs:
Gigabyte K8 Pro-SLI (nForce4 SLI chipset)
Athlon64 X2 4400+
Asus AX800XT-2DHTV gestoken in het 2e PCIe slot, omdat de chipsetkoeler in de weg zit.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De overlay functie zit toch ook gewoon in WMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Snap alsjeblieft dat dat niet uitmaakt. Ik wil het probleem oplossen, niet in iedere app een instelling gaan veranderen, terwijl de standaard hoort te werken.

Neem bijvoorbeeld Graphedit, daarin zie je niets meer. Of VirtualDub in overlay-mode. En er zin nog wel meer tools die overlay gebruiken, zoals video-editing tools maar ook de player van Steam. Dus het probleem wil ik oplossen, niet het gevolg omzeilen.

/edit
Catalyst 6.7 geinstalleerd, geen verschil.
Iemand nog een idee?

[ Voor 54% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-07-2006 14:41 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe mijn overlay weer aan te zengelen is? Hij lijkt me vrij triviaal om een overlay te maken, maar ATI krijgt het weer voor elkaar om het niet te doen... toch wil ik het wel oplossen.

日本!🎌