Dual screen gamen

Pagina: 1
Acties:

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:20
Hallo,
Ik heb hier net een dual screen neer gepoot, heb alles geconfigureerd met UltraMon, alles werkt prima
maar als ik wil gamen, dan game ik (in fullscreen) op monitor 1 en zet ik alle andere toepassingen op monitor 2 (zoals msn, irc, winamp enz), maar als nu iemand op msn iets tegen mij zegt en ik wil reageren, dan klik ik op dat venster, waardoor de focus van mij game verloren gaat en uit fullscreen gaat en naar het bureaublad terugkeert

Is er een oplossing zodat mijn game gewoon in fullscreen blijft en ik toch nog op msn kan reageren?

Danke!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat kan niet. Een 3d app moet de focus houden om niet te minimaliseren. Enige dat je hier tegen kunt doen is die dingen windowed draaien.

Verwijderd

Ik speel altijd in "Windowed mode".

Scherm 1 : 1024*768
Scherm 2 : 1280*1024

Op scherm 1 stel ik het spel in op Windowed @ 1024 of 1152
Dan past het spel precies op een scherm
Je moet dan wel alt+tabben
Zet dan eventueel je startmenu op scherm 2

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:21:
Nee, dat kan niet. Een 3d app moet de focus houden om niet te minimaliseren. Enige dat je hier tegen kunt doen is die dingen windowed draaien.
klopt.
Echt Multi-tasken bestaat helaas nog niet. De enige oplossing waarmee het wel werkt is een tweede computer... ik weet dat het niet is wat je zoekt, maar dat is de enige oplossing.

* Cardinal heeft een deja-vu gevoel, deze vraag is al vaker in de zelfde vorm voorbij gekomen, of reageer ik nou op een oud topic....

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:20
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:21:
Windowed goed en wel, maar dan komt men startbalk er weer boven uit, en dan nog iet, bv bij games als tmn kan ik geen windowed spelen in een resolutie van 1280*1024 :( en bij pro cycling manager krijg ik dan geweldige frame drops om de een of andere vage reden :(

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het ligt er ook aan met welke game je speelt. Zo werkt het bij GTA: SA wel bij mij.
Wellicht wanneer je op 'esc' drukt, dat je het dan wel kan gebruiken.
Succes.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

cardinal808 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:25:
[...]

klopt.
Echt Multi-tasken bestaat helaas nog niet. De enige oplossing waarmee het wel werkt is een tweede computer... ik weet dat het niet is wat je zoekt, maar dat is de enige oplossing.

* Rob heeft een deja-vu gevoel, deze vraag is al vaker in de zelfde vorm voorbij gekomen, of reageer ik nou op een oud topic....
Echt multitasken bestaat wel, alleen de software eigent zich het systeem toe op optimaal te kunnen werken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djgeronimo schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:27:
[...]

Windowed goed en wel, maar dan komt men startbalk er weer boven uit, en dan nog iet, bv bij games als tmn kan ik geen windowed spelen in een resolutie van 1280*1024 :( en bij pro cycling manager krijg ik dan geweldige frame drops om de een of andere vage reden :(
Klopt, windowed draaien vreet resources, daar heb ik ok nog geen oplossing voor gevonden (hoewel het met m'n 7800GS toch wat sneller lijkt te werken dan met andere kaartjes).

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:54:
[...]

Klopt, windowed draaien vreet resources, daar heb ik ok nog geen oplossing voor gevonden (hoewel het met m'n 7800GS toch wat sneller lijkt te werken dan met andere kaartjes).
Ik merk niet veel verschil met mijn 7800gs volgens mij ligt dat ook aan CPU als ik lineage2 2x opgestart hebt en ik wil switche duurt dat wel ff

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

arieman007 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:57:
[...]

Ik merk niet veel verschil met mijn 7800gs volgens mij ligt dat ook aan CPU als ik lineage2 2x opgestart hebt en ik wil switche duurt dat wel ff
zou kunnen. Moet zeggen dat ik die 7800GS ook op een Athlon MP 2600+ draaiend heb, mogelijk maakt dat ook nog wat verschil voor de totale performance :P

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV :)
Pagina: 1