[laptop] budget, +15" scherm, +512MB ram

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Mijn vader was van plan een laptop te kopen omdat zijn computer nu zo langzamerhand de geest begint te geven, dit is wat hij ongeveer heeft nu; athlon 850mhz,een kleine 512MB (sd-ram 133mhz)geheugen, en een simpel pci videokaartje van 4MB. Hier bewerkt hij foto's op luistert af en toe een muziekje, brand foto's surft wat rond op internet. Dit allemaal op windows 98 1st edition. Omdat deze computer dus iets weinig is om " snel " te kunnen fotoshoppen internetten etc wil hij een nieuwe pc kopen, dit moet een laptop worden zodat hij foto's ook op vakantie kan back-uppen en foto's aan famillie kan laten zien, maar ook om gewoon te kunnen computeren thuis met een externe monitor etc.

* Snel foto's kunnen bewerken (resolutie is niet zeer hoog, meestal maakt hij een A4 formaat collage met 300dpi in photoshop)
* 15" scherm minimaal, een hoge resolutie is niet nodig, hij ziet niet zo goed en gebruikt daarom zijn tegenwoordige scherm van 19" op 1024x768 oid omdat " hij anders de kleine letters niet kan lezen"
* Hardeschijf hoeft niet extreem groot te zijn, hij gebruikt een 250 GB externe harde schijf om alle foto's op te back-uppen.
* Accu hoeft niet geweldig te zijn, overal waar hij denkt te zitten met zijn laptop is wel een stopcontact.
* DVD-brander om foto's te back uppen of voor famillie/kennisen te branden is belangrijk.
* DVI-uitgang heeft absoluut geen zin omdat zijn monitor dit ook niet heeft.

Waar ik zelf aan zat te denken was ongeveer een zulksoortig systeem;

Cpu; intel celeron mobile/amd sempron mobile
Ram; 512 of 1GB ram
GPU; gewoon shared, hij is niet vna plan games ermee te spelen en foto's amateuristisch bewerken moet makkelijk kunnen met een shared GPU lijkt mij. Dit ook om kosten te dekken.
HDD; 40-80 GB

prijs 500-650 euro.

Nu was er morgen bij de Scheer en Foppen een aanbieding;
tussen 9 en 11 uur is er een packard bell Easynote R1801 in de aanbieding,
Besturingssysteem
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition
Behuizing
Gewicht 2,8 Kg
Processor
Processor Mobile Intel® Celeron® M - 370
2nd level cache geheugen 1 MB
Processor bus snelheid 400 MHz
Geheugen
Groote van het geheugen 512 MB
Harde schijf
Capaciteit 50 GB
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+RW/DVD-RW multidrive dual-layer
Video
Video VIA PN 800
Videogeheugen 64 MB (shared)
Monitor
Resolutie 1280 x 800
Monitor 15,4'' TFT 16,9 WXGA
Batterij
Accu Li-Ion
Geluid
Geluid Soundblaster Compatible
Luidsprekers Geïntegreerd
Communicatie
Modem 56kbps v.92
Netwerkkaart 10/100 LAN Ethernet ( WIFI 802.11 b/g)
Aansluitingen
USB aansluiting (totaal/voor/achter) 3 x USB 2.0
TV-uitgang S-VHS
VGA extern monitor port VGA D-SUB
Microfoon Geïntegreerd
Toetsenbord en muis
Muis Geïntegreerde touchpad
Garantie
Garantie (standaard) 1 jaar Pick Up, Repair en Return

Deze was 600 euro, de goedkoopste prijs die ik (snel via google) kan vinden is minimaal 700 euro. Dit lijkt me wel een goede laptop omdat hij niet teveel geld er aan wil uitgeven maar toch wel foto's (simpel) wil kunnen bewerken en het lijkt mij dat dit wel kan met deze notebook. Wat denken jullie hiervan, zijn er betere aanbiedingen dan dit? kan hij toch beter een echte GPU hebben, is de celeron niet goed genoeg of is er wat anders waarom hij deze laptop moet laten liggen? Bedenk wel goed dus dat deze notebook bedoelt is voor iemand die lage eisen heeft en geen behoefte heeft aan games op de hoogste resolutie spelen. Ook heeft hij het liefst een winkel waar hij de laptop kan kopen, webshops vind hij onhandig ivm garantie etc dus een webshop moet wel een heel goed aanbod hebben om hem over te kunnen halen om er toch een online te bestellen.

edit:

arg titel nog niet fatsoenlijk aangepast, zo een mod dit aub kunnen veranderen in " [budget-laptop] simpel fotobewerken en internetten" ?

[ Voor 4% gewijzigd door martieadams op 28-07-2006 21:19 . Reden: zie edit ]

Learn to forget...

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Kijk es naar die aanbieding die op dit moment bij Mycom staat, geld alleen dit weekend maar is wel een mooie laptop voor niet zo heelveel geld....

http://www.mycom.nl/MyCom....do?url=folder/folder.htm

Kijk vervolgens op de laatste pagina: 4, de asus laptop

Specificaties zijn dan toch 10x beter als wat je bij scheer en foppen krijgt...

Intel Pentium M 730
1 gb geheugen
nvidia Geforce 7300 GS 256 MB
100 GB schijf
dvd brander
wireless
cardreader enz..

[ Voor 27% gewijzigd door Janus2700 op 28-07-2006 21:28 ]

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
Helaas dat die asus laptop bij alle mycom fillialen uitverkocht is :( heb vanmiddag zitten bellen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Misshien deze

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 12:06
Zelf vind ik dit echt een goede deal:

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=PN9Q01&#tecData

Heb nu nog een goede laptop, maar anders zou ik hem zeker kopen. Prijs is zelfs inclusief 2 jaar garantie (volgens mij zelfs aan huis).

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

mvdklip schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:54:
Zelf vind ik dit echt een goede deal:

Heb nu nog een goede laptop, maar anders zou ik hem zeker kopen. Prijs is zelfs inclusief 2 jaar garantie (volgens mij zelfs aan huis).
Ik zou ook eerder voor deze gaan. De snelheid is iets hoger en de harde schijf wat groter. De prijs gelijk, dus de keuze gemakkelijk.

Maar Scheer en Foppen, das waarschijnlijk Noord-Nederland. Ga dan ook even kijken bij de Mediamarkt ofzo. Daar hebben ze ook vaak scherpe aanbiedingen.

[ Voor 14% gewijzigd door elinsen op 29-07-2006 09:15 ]

E.P.M. Linsen

Verwijderd

martieadams schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:17:
Mijn vader was van plan een laptop te kopen omdat zijn computer nu zo langzamerhand de geest begint te geven, dit is wat hij ongeveer heeft nu; athlon 850mhz,een kleine 512MB (sd-ram 133mhz)geheugen, en een simpel pci videokaartje van 4MB. Hier bewerkt hij foto's op luistert af en toe een muziekje, brand foto's surft wat rond op internet. Dit allemaal op windows 98 1st edition. Omdat deze computer dus iets weinig is om " snel " te kunnen fotoshoppen internetten etc wil hij een nieuwe pc kopen, dit moet een laptop worden zodat hij foto's ook op vakantie kan back-uppen en foto's aan famillie kan laten zien, maar ook om gewoon te kunnen computeren thuis met een externe monitor etc.

* Snel foto's kunnen bewerken (resolutie is niet zeer hoog, meestal maakt hij een A4 formaat collage met 300dpi in photoshop)
* 15" scherm minimaal, een hoge resolutie is niet nodig, hij ziet niet zo goed en gebruikt daarom zijn tegenwoordige scherm van 19" op 1024x768 oid omdat " hij anders de kleine letters niet kan lezen"
* Hardeschijf hoeft niet extreem groot te zijn, hij gebruikt een 250 GB externe harde schijf om alle foto's op te back-uppen.
* Accu hoeft niet geweldig te zijn, overal waar hij denkt te zitten met zijn laptop is wel een stopcontact.
* DVD-brander om foto's te back uppen of voor famillie/kennisen te branden is belangrijk.
* DVI-uitgang heeft absoluut geen zin omdat zijn monitor dit ook niet heeft.

Waar ik zelf aan zat te denken was ongeveer een zulksoortig systeem;

Cpu; intel celeron mobile/amd sempron mobile
Ram; 512 of 1GB ram
GPU; gewoon shared, hij is niet vna plan games ermee te spelen en foto's amateuristisch bewerken moet makkelijk kunnen met een shared GPU lijkt mij. Dit ook om kosten te dekken.
HDD; 40-80 GB

prijs 500-650 euro.

Nu was er morgen bij de Scheer en Foppen een aanbieding;
tussen 9 en 11 uur is er een packard bell Easynote R1801 in de aanbieding,
Besturingssysteem
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition
Behuizing
Gewicht 2,8 Kg
Processor
Processor Mobile Intel® Celeron® M - 370
2nd level cache geheugen 1 MB
Processor bus snelheid 400 MHz
Geheugen
Groote van het geheugen 512 MB
Harde schijf
Capaciteit 50 GB
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+RW/DVD-RW multidrive dual-layer
Video
Video VIA PN 800
Videogeheugen 64 MB (shared)
Monitor
Resolutie 1280 x 800
Monitor 15,4'' TFT 16,9 WXGA
Batterij
Accu Li-Ion
Geluid
Geluid Soundblaster Compatible
Luidsprekers Geïntegreerd
Communicatie
Modem 56kbps v.92
Netwerkkaart 10/100 LAN Ethernet ( WIFI 802.11 b/g)
Aansluitingen
USB aansluiting (totaal/voor/achter) 3 x USB 2.0
TV-uitgang S-VHS
VGA extern monitor port VGA D-SUB
Microfoon Geïntegreerd
Toetsenbord en muis
Muis Geïntegreerde touchpad
Garantie
Garantie (standaard) 1 jaar Pick Up, Repair en Return

Deze was 600 euro, de goedkoopste prijs die ik (snel via google) kan vinden is minimaal 700 euro. Dit lijkt me wel een goede laptop omdat hij niet teveel geld er aan wil uitgeven maar toch wel foto's (simpel) wil kunnen bewerken en het lijkt mij dat dit wel kan met deze notebook. Wat denken jullie hiervan, zijn er betere aanbiedingen dan dit? kan hij toch beter een echte GPU hebben, is de celeron niet goed genoeg of is er wat anders waarom hij deze laptop moet laten liggen? Bedenk wel goed dus dat deze notebook bedoelt is voor iemand die lage eisen heeft en geen behoefte heeft aan games op de hoogste resolutie spelen. Ook heeft hij het liefst een winkel waar hij de laptop kan kopen, webshops vind hij onhandig ivm garantie etc dus een webshop moet wel een heel goed aanbod hebben om hem over te kunnen halen om er toch een online te bestellen.

edit:

arg titel nog niet fatsoenlijk aangepast, zo een mod dit aub kunnen veranderen in " [budget-laptop] simpel fotobewerken en internetten" ?
1 tip koop nooit een packard hell })

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:30:
[...]

1 tip koop nooit een packard hell })
Ik heb jaren geleden ook een Packard Bell pc gehad en daar heb ik ook jaren plezier van gehad en nu gebruikt mijn neefje hem nog. De pc heb ik in 2000 gekoch dus hij doet alweer 6 jaar trouwe dienst zonder één defect.

Voor de ts: gisteren bij de Mediamarkt Hengelo zag ik nog een leuke laptop staan voor € 650 meen ik mij te herinneren.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:10:
[...]

Ik heb jaren geleden ook een Packard Bell pc gehad en daar heb ik ook jaren plezier van gehad en nu gebruikt mijn neefje hem nog. De pc heb ik in 2000 gekoch dus hij doet alweer 6 jaar trouwe dienst zonder één defect.

Voor de ts: gisteren bij de Mediamarkt Hengelo zag ik nog een leuke laptop staan voor € 650 meen ik mij te herinneren.
ik wil niet packard "hell'" gaan bashen, maar ik heb nu 2 van deze pc's en heb er alleen maar problemen mee. Allebei zijn de hardeschijven, floppydrives en cd branders al kapot gegaan. Ook vonden ze het leuk om bij 1 van de pc's standaard een virus mee te leveren, die in de herstel sectie zat, inderdaad waar je zelf je herstel schijven van moet maken. Dan bel je de helpdesk, kunnen ze je geen vervangende cd's toesturen }:O .

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Of het wordt deze laptop,
Toshiba Satellite Pro L100-107 (T1300; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Pro)

http://tweakers.net/ext/l....html%3Fartno%3DPN4TB2%26

Deze heeft een Solo Core welke beter is dan de celeron M core.

Maar waarschijnlijk wordt het deze.
BenQ Joybook A33E (80 GB, WLAN, DVD±RW)

Deze is honderd euro goedkoper en heeft een grotere accu. Maar wel een slechtere celeron M processor.

Is deze 2de goed genoeg of moet mijn vader toch kiezen voor de snellere processor, zoals ik al zei hij zit toch bijna altijd bij netstroom dus de accu maakt niet heel veel uit, maar 100 euro maakt wel uit ;) .

Learn to forget...

Pagina: 1