[trein]Studentenkorting in Duitsland?

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Binnenkort ben ik, als 16-jarige scholier, van plan om vanuit Freiburg terug naar Nederland te reizen (Utrecht). Nu beweren mijn ouders dat je in Duitsland op vertoon van iets, wat ook maar lijkt op een bewijs van dat je scholier/student bent, je redelijke kortingen kan krijgen op je treinreizen. Op de internetsite van DB kan ik hier echter niets over vinden en ook NS International/ICE vertellen mij hier niets over. Geldt dit uberhaupt wel voor internationale reizen of is het zelfs binnen Duitsland maar een fabeltje? Ik ben benieuwd of mensen hier meer over weten.

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Met een Studenten OV kaart kan je een extra kaart kopen van 15 euro, waarmee je korting krijgt in (bijna) alle Europese treinen, ik dacht iets van 20% ofzo. Maar, mjah, je bent nog geen student, dus helaas geldt dat niet voor jou....

Dan weet ik ook nog dat er wel iets is dat je een goedkope trajectkaart kan kopen voor een deel van Duitsland. Mijn studiegenootje heeft er een, kost iets van 50 euro ofzo, kan hij vaak naar zn duitse vriendinnetje voor een prikkie dus... maar goed, dat is ook niet wat je zoekt...

Dit is wat ik weet van duitse kortingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik waag nog een klein schopje... O-) is er nog iemand die de kortingen voor mijn leeftijd kan bevestigen of anders ontkennen?

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn in Duitsland wel kortingen of aanbiedingen voor studenten, maar die zijn normaliter alleen tijdens vakanties en ik kan me goed indenken dat ze ook alleen voor Duitse studenten gelden.
einsteintina! zal het wel over de RailPlus hebben, ik wist niet dat je die ook bij je OVS jaarkaart kunt kopen, maar als dat zo is heb je 25% korting op het buitenlandse deel van een internationale reis.

Er zijn soms wel kortingen voor <26 jarigen, maar ik geloof niet dat de DB daar hard aan meedoet.

Als je de tijd hebt kun je een Schönes Wochenende Ticket nemen, dat kost € 30 maar je mag alleen in regionaaltreinen rijden.

Signatures zijn voor boomers.