Een klein beetje onderdruk, kan het kwaad?

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Yo,

Ik wil wat fannetjes toevoegen aan mijn Lian Li PC-71 kast. Hier zitten 2x fans voor, en 4x fans achter + een voeding.

Nu zat ik wat te kijken op een site welke fans ik moet nemen, dus 2 krachtige voor, en 4 slappere achter.

Al snel kwam ik voor voor uit op:
Papst 8412N/2G Klik Dit dan 2x

Voor achter:
Papst 8412N/2GLE Klik Dit dan 4x.

Gaan we dit uitrekenen:
2x 40,6 CFM = 81.2 CFM intake
4x 19,4 CFM = 77,6 CFM outtake
-------------
3,8 CFM overdruk oid ;p

Maar mijn voeding zit er nog, dit is een tagan 580 watt met 2x 80mm fan erin. Hoeveel CFM heeft dat ding? iig meer dan 3,8 waardoor ik onderdruk creer.

Kan dat kwaad? ong 20 CFM onderdruk gok ik.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een kast is eigenlijk zo lek als een zeef. Je zal er echt geen onderdruk in krijgen.

Verwijderd

Tis niet alsof je hele kast straks vacuüm staat :P

Maar het kan zeker geen kwaad, vaak wordt het zelfs aangeraden omdat er dan frisse lucht door alle kiertjes en gaten naar binnen stroomt, wat goed is voor je temperatuur.
Zelf heb ik liever overdruk, omdat ik stoffilters voor al m'n intake fans heben dus wil dat er alleen lucht door de intake fans naar binnenkomt en niet door alle kieren en gaten (+stof)

• Dedgeh
Ik heb linksonderin aan de achterkant een roostertje zitten. Daar kan dus redelijk wat doorheen. Dus dat moet wel lukken?

http://www.bbsstore.com/images/104328.jpg

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^ met PilatuS :)

Iets anders, waarom neem je vier outtakes (plus voeding) aan de achterkant? Behalve voor een hoop lawaai zullen niet voor heel veel betere prestaties zorgen dan bijvoorbeeld twee fans.

En ja, ook Papst zullen lawaai maken als je er zes van neemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 28-07-2006 19:13 ]

• Dedgeh
dat geloof ik best, maar die 2 gatan boven in mijn kast, zuigen lucht. En mijn tagan kotst warme lucht, gaat beetje omhoog, en gaat via die 2 gaten weer erin.

Ik hield er een keer een papiertje voor, en scheelde 1 graad ong. Toch maf.

Hij mag ook best wat herrie maken, tis niet dat ik 4 outtakes neem om hem stiller te krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door Dedgeh op 28-07-2006 19:17 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja, ik neem aan dat je weet hoe je het best je airflow "inricht"?

Neem anders eens een kijkje in de Airflow faq :)

Heeft ook een computer!

Pagina: 1