Asus k8n-e Deluxe 5.1 probleem

Pagina: 1
Acties:

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-02 16:03
Ik heb sinds vandaag een creative pg500 5.1 set maar ik krijg geen geluid uit mijn achterste boxen. Ik heb het goed aangesloten maar als ik via de realtec 97 module me boxen op 5.1 zet krijg ik bij de boxen text alleen geluid uit mijn center, link rechts en subwoofer maar niet uit mijn achterste boxen. Ook al via configuratie scherm op 5.1 gezet. Wat kan ik hier aan doen

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:13
misschien omdat je geen dvd kijkt doe er is een dvd in met echt 5.1 geluid en voila :*)

ook kan je het wel ergens instellen weet niet precies waar dat je altijd 5.1 hebt

[ Voor 33% gewijzigd door Xcist op 28-07-2006 18:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de FAQ er ook bijgepakt?
Mijn achterspeakers doen het niet.

Die kan aan drie dingen liggen:
- De achterspeakers staan gewoon niet aan in je instellingen van de geluidskaart
- Je kabeltjes zitten verkeerd aangesloten
- Je achterspeakertjes/geluidskaart is kapot.

Veel mensen denken dat het aan de speakerset ligt, maar dat is bijna nooit het geval. In ongeveer 100% van de gevallen ligt het aan de instellingen, dit kan je zeker weten door de aansluiting van je achter en voorspeakers achterop je geluidskaart om te draaien. Als je achterspeakers het dan wel, en je voorspeakers het dan niet doen, dan weet je dat windows en je geluidskaart alleen de frontspeakers aansturen.

Ga naar je windows geluid control panel en stel daar 4 of 5.1 speakers in en stel ook in de drivers van je geluidskaart in dat je 4 of 5.1 speakers hebt. Zorg ervoor dat je altijd de nieuwste software hebt en controleer zowel de controlpanel van windows zelf als die bij de software van de geluidskaart geleverd wordt. Zowel de terratecs/hercules als de AC97 (op het moederbord geintegreerde) als de creative geluidskaarten leveren hele duidelijke software waarmee je het in kan stellen EN kan testen. Probeer dat eerst. Een topic openen heeft weinig zin, aangezien het echt in je instellingen zit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)