Toon posts:

A8N-SLI Deluxe Geheugen Configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al anderhalf uur ant zoeken maar kan nergens iets specifieks over geheugen configuraties vinden dus bij deze even een vraag.

heb nu 2GB aan kingston geheugen hier liggen. 2x 512 Ram KVR400x64C3a/512 specificatie en 1 strip van 1 GB KVR400X64C3a/1 Specificatie. Beide komen overeen met de Vendor-list van ASUS maar ik krijg ze met geen mogelijkheid samen aan het werk. alleen de single 1GB OF de 2x512 werken. maar samen als 2GB werkt dus niet.. is dit op te lossen of is de enige optie OF 2x1gb OF 4x 512 GB..

Jullie iddeen hierover?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb het gevoel dat je een plank mis slaat door Dual Channel. Kijk eens hoe dat in elkaar steekt.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ja okay dual channel begrijp ik.. daar heb je gelijksoortige modules voor nodig in je A en je B sockets.. maar is het niet zo dat als je hiervan afwijkt dat je Dual Channel automatisch wordt uitgeschakeld? dat je dus gewoon gebruikt kunt maken van je geheugen sockets als ieder een single socket zijnde?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij wel inderdaad :) Maar ik denk toch dat er daar wat mis gaat.
offtopic:
ik ben geen RAM geheugen deskundige, misschien dat er een paar mensen kunnen reageren die er wel verstand van hebben? :)

Wauw, een sig!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 14:04
bij amd64 zit de geheugen controller op de processor, niet op het moederbord, dus misschien kan je proc het niet aan, enig idee welke je hebt?
dus de rating (3000+?) en het cache (512KB?)

bij de oudere cores kan hij niet meer dan 2 geheugenrepjes op 400 Mhz laten draaien en zal je dus de 3 op 333Mhz moeten laten draaien,

probeer dat eens?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
KVR400X64C3A modules van 512MB hebben 16 chips van 32Mx8, wat betekent dat ze doublesided zijn (doublesided DIMM met per twee chips de datalijnen parallel geschakeld).
De 1GB variant is waarschijnlijk 64Mx8 en om die reden ook doublesided.

Waarschijnlijk ligt je probleem dus in het single-/doublesided gebied; de memorycontroller van je processor kan dat niet aanspreken.

Voor opheldering aangaande Dual Channel met drie modules: Dat kan prima, zolang er op elk kanaal een gelijke geheugengrootte aanwezig is. In het geval van de TS moeten de 512MB modules dus in DIMM-slot A en B zitten en de 1GB module in een willekeurig ander DIMM-slot.

edit:
Welkom op GoT :w

[ Voor 53% gewijzigd door Rone op 28-07-2006 20:28 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Juist.. dan zou het probleem dus bij de cpu kunnen zitten.. tis een 3500+ Venice trouwens.
Want dat van Dual Channel met gelijke grote had ik wel door. zo was mijn DIMM indeling dus ook bepaald.

Nah ja ik zie wel even verder en anders kank dr altijd nog 4x 512 van maken..

(nieuw moederbord en cpu is trouwens ook in aantocht dus moet toch weer anders binnenkort)

Anyway thnx for the feedback. Ga de avonduurtjes even opvullen hehe en thnx for the welcome. zit er al tijdje maar meer lezen dan posten :9

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De memorycontroller van een Venice heeft 8 datarijen en kan derhalve vier doublesided PC3200 geheugenmodules aan, dus is dat het probleem niet. Wel moeten ze dan een Command Rate (ook wel CPC genoemd) van 2T hanteren. Wellicht is dit in je BIOS ingesteld op 1T? Of zijn er andere timings die je handmatig hebt ingesteld?

Over het algemeen gebruikt Kingston op haar ValueRAM verschillende soorten chips, dus dit kan ten opzichte van elkaar afwijken. De 512MB modules gebruiken bijvoorbeeld Samsung TCCC, Hynix D43, Infineon 5B of relabled Kingston chips, welke niet gebruikt kunnen worden op 1GB modules. Die bevatten vaak Nanya chips, dus verschillen sowieso. In dat geval bestaat de kans dat ze onderling niet compatibel zijn en is er weinig aan te doen...

[ Voor 44% gewijzigd door Rone op 30-07-2006 17:41 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1