[XP pro] Analyseren start-up processen tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 22:52

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Sinds een paar weken duurt het opsatrten van mijn PC nog langer dan dat ie eerst al deed. Na het Welcome scherm verschijnt de desktop en het is dan tijdens het laden van de processen die er geladen moeten worden, dat er ruim een halve minuut iets gedaan wordt (er is harddisk activiteit) voordat er verder gegaan wordt. Beetje irriatant want er kan intussen ook geen programma gestarat worden.
Nu heb ik de start-up processen bekeken maar kan niet achterhalen wat er nu gebeurt in de lange tijd. De tools die in de FAQ staan hebben, zover ik heb geprobeerd of gelezen in de omschrijving, alleen de mogelijkheid om een opsomming van alle processen die worden gestart weer te geven. Maar wat ik eigenlijk zoek is een tooltje die die processen tijdens het laden anayseert. Bootvis deed dat bijvoorbeeld en kon je in een grafiekje mooi bekijken welk proces wanneer werd gestart en hoe lang dat duurde. Echter, sinds SP2 werkt Bootvis niet meer (bij mij althans). Zoeken in GoT levert wat oude topics op aangaande Bootvis. Googlen levert een woud aan programmaatjes op maar zover ik daar wijs uit wordt, kunnen die allen enkel een lijst van processen produceren.
Iemand een suggestie?

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 22:52

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Ik probeer één bumpje.
Heb ondertussen toch maar weer Bootvis geprobeerd. Uit ervaring wist ik dat ik na de restart handmatig Bootvis moet starten om de analyse af te sluiten. Maar net als vorige keer krijg ik de resulterende .bin file (ca. 8 MB) niet geladen in bootvis. Na een paar minuten ratelen verschijnt er een error en sluit de applicatie af. Kan de file nog wel openen in UltraEdit maar dan verschijnt zo'n 8MB aan hex...
Dus enige ander analyse progje zou fijn zijn.

Verwijderd

Hmm, autostart?

http://www.sysinternals.com/Utilities/Autoruns.html

Uit Topic :

[XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?

Wat overigens ook een beetje over het langzame starten van XP gaat.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:27 ]