Ik ben bezig om MythTV aan het werk te zetten op mijn systeempje, en dat is geen enorm ingewikkelde opgave volgens mij! Het enige puntje is, dat ik een foutje heb gemaakt.
Ik heb via MyphpAdmin de user root@localhost verwijderd. Dit kwam omdat ik op het verkeerde knopje drukte. (GUI van MyphpAdmin vind ik niet zo sterk...
) Het probleem is dat ik nu niet meer in kan loggen op mijn SQL server! En een user toe voegen kan voor zover ik weet alleen gebeuren door root!
Ik heb nog geen DB in SQL staan, dus het is niet erg als ik iets opnieuw moet installeren ofzo.
Ik heb al geprobeerd om het commando:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zou niet weten hoe ik dit anders op kan lossen!
Als overvloedige informatie zal ik nog melden dat ik Ubuntu 6.06 gebruik, Apache 2.0.55 en PHP 5.1.4
Ik heb via MyphpAdmin de user root@localhost verwijderd. Dit kwam omdat ik op het verkeerde knopje drukte. (GUI van MyphpAdmin vind ik niet zo sterk...
Ik heb nog geen DB in SQL staan, dus het is niet erg als ik iets opnieuw moet installeren ofzo.
Ik heb al geprobeerd om het commando:
te gebruiken, maar na de nieuwe installatie bestaat de root user nog steeds niet! Moet ik meer pakketten opnieuw installeren? Of weet er iemand een slimme work-around om root@localhost opnieuw toe te voegen. Ik heb al een how-to gevonden op internet met "--skip-grant-tables", maar dit kreeg ik niet werkend.sudo apt-get --purge remove mysql
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zou niet weten hoe ik dit anders op kan lossen!
Als overvloedige informatie zal ik nog melden dat ik Ubuntu 6.06 gebruik, Apache 2.0.55 en PHP 5.1.4