Draadloos tv-signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Tweakers,

wie heeft er hier ervaring met draadloze tv signaal ontvangers? Ik wil in mijn keuken een tv plaatsen maar het is lastig om een kabel netjes deze kant op te krijgen dus wil ik een draadloze oplossing.

Het signaal moet door een betonnen vloer 1 verdieping lager. Is dit uberhaupt mogelijk? Zo ja wie kan mij vertellen welk merk goede resultaten geeft!?

Bedankt! :)

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Sluit maar! niet goed gezocht, antwoord gevonden :P

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:17

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik wil het antwoord hierop eigelijk wel weten, aangezien ik ook naar iets dergelijks op zoek ben :D

Beroeps brabander

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het antwoord is dat het niet kan. Je kunt niet het complete kabelsignaal draadloos versturen. De enige oplossing is een tuner (bv een oude video recorder of digitale tuner) bij een aansluiting neer te zetten en hierop vervolgens een draadloze zender op aan te sluiten (via s-video of composiet). Dit signaal is wel naar de tv te sturen. Dit soort apparaatjes hebben daarnaast ook vaak de mogelijkheid om een infrarood signaal op te pakken en draadloos de andere kant op te sturen zodat je bij je ontvanger de afstandsbediening van je video kunt gebruiken om te zappen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'