Volgende week krijg ik een nieuwe Dual Core AMD CPU die op mijn bestaande moederbord geprikt gaat worden. De PC draait nu op een single core CPU. Ziet Windows XP Pro automatisch de dual core of moet ik hiervoor eerst een herinstallatie uitvoeren? (dan weet ik of ik van te voren ff alles moet backuppen)
Ja, je moet een herinstallatie uitvoeren, heeft namelijk te maken met de HAL drivers. Is van de week een topic over geweest, zal het even zoeken.
Verandering van cpu
deze dus
Verandering van cpu
deze dus
[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 28-07-2006 17:07 ]
Verwijderd
Windows XP ziet de dual core automatisch en zal de driver automatisch updaten, zodat je beide cores kunt gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 17:07 ]
Ik vermoed dat je eerst met je single core de dualcore HAL zal moeten installeren. (Processor driver in hardware config.)
Vervolgens de Dualcore proc erin stoppen en dan zou het moeten werken.
Dit alles volgens Microsoft XPress leerboeken.
Garantie tot aan Redmond dus.
Vervolgens de Dualcore proc erin stoppen en dan zou het moeten werken.
Dit alles volgens Microsoft XPress leerboeken.
Garantie tot aan Redmond dus.
Verwijderd
Van mijn mastering Windows XP cursus
Use Device Manager to update the HAL from one that uses a single processor to one that uses multiple processors. It is important that you upgrade to the correct computer model type. Standard PC and MPS Uniprocessor PC should be upgraded only to MPS Multiprocessor PC. Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC and ACPI Uniprocessor PC should be upgraded only to ACPI Multiprocessor PC.
Dit bijwerken gebeurt automatisch.
Mocht dit niet het geval zijn dan moet je bovenstaande uitvoeren.
Use Device Manager to update the HAL from one that uses a single processor to one that uses multiple processors. It is important that you upgrade to the correct computer model type. Standard PC and MPS Uniprocessor PC should be upgraded only to MPS Multiprocessor PC. Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC and ACPI Uniprocessor PC should be upgraded only to ACPI Multiprocessor PC.
Dit bijwerken gebeurt automatisch.
Mocht dit niet het geval zijn dan moet je bovenstaande uitvoeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 17:37 ]
Dankudanku, Zou dus moeten werken... Maar maak toch eerst wel ff een backupje denk ik... Geen zin om de CPU weer om te bouwen om Windows te kunnen starten..
Je windows start sowieso wel, alleen ziet hij mogelijk maar 1 cpu. Mijn ervaring is iig dat je van single naar dual maar 1 cpu hebt, maar booten doet het zeker wel.2xdehelft schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:38:
Dankudanku, Zou dus moeten werken... Maar maak toch eerst wel ff een backupje denk ik... Geen zin om de CPU weer om te bouwen om Windows te kunnen starten..
Jah maar dat valt wel weer te fixen.. Zolang ik maar geen BSOD bij het starten krijg... maar das dus niet het geval.Terw_Dan schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:50:
[...]
Je windows start sowieso wel, alleen ziet hij mogelijk maar 1 cpu. Mijn ervaring is iig dat je van single naar dual maar 1 cpu hebt, maar booten doet het zeker wel.
Nee hoor, gezien de chipset hetzelfde blijft gaat het wat dat betreft niet raar doen. en het blijft een K8 wat op je bordje zit2xdehelft schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:51:
[...]
Jah maar dat valt wel weer te fixen.. Zolang ik maar geen BSOD bij het starten krijg... maar das dus niet het geval.
Hier op S775 had ik van single naar dual core geen nieuwe windows herinstallatie nodig
Is mijn ervaring nietTerw_Dan schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:50:
[...]
Je windows start sowieso wel, alleen ziet hij mogelijk maar 1 cpu. Mijn ervaring is iig dat je van single naar dual maar 1 cpu hebt, maar booten doet het zeker wel.
/edit: @rene43 : Dat bedoelde ik dus ook
[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 29-07-2006 14:39 ]
Verwijderd
Wel dus, gaat gewoon, tot je in windows bent en zecht dat i een nieuwe driver heeft gevonden, en moet restarten en dan werkt alles zo als het moet. Ben van een amd 3500 naar een amd x2 3800 gegaan maar das een verschil, geen hapering meer te vinden, kan eindelijk alles wat ik wilde, wat dus niet met die 3500 lukte. Een zwaare film draaien h252 hdvd (dat ging dus net niet op een 3500), en de virus scanner aan, en nog interneten ook. Ik ben met deze cpu wel blij hoor, en zijn 144 euro dik waard.
Pagina: 1