Toon posts:

Vraag over betrouwbare en goeie PC assemblage en meer..

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet alle tweakers, mijn eerste post hier..

Ik wist niet precies welke sectie juist was voor mijn vraag maar deze leek me het beste aangezien er meerder topics hier plaatsvonden die ongeveer dezelfde inhoud hebben als mijn post.

Ik zit met het volgende ''probleem''.. Ik ben toe aan een nieuwe pc en omdat ik erg graag van gamen houd ben ik bereid de ultieme (ik weet, ultiem is een groot woord aangezien de pc technology met de dag veranderd) game pc samen te stellen.

Mijn pc configuratie ziet er als volgt uit:

Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+, sAM2,64bit,dual-core,BOX
Moederboord:ASUS M2N32-SLI DELUXE/WIFI-AP AM2,NF590SLI,DDR2,2xPCIe16
Geheugen: Corsair 2048MB,DDR2,64MX8, PC6400PRO,Twin2X,5-5-5-12
Videokaart: ASUS EN7950GX2/2PHT/1G/A 2xDVI-I,PCIe,Retail,HDTV
Harde schijf: WD 320 GB 7200rpm SATA300,16MB WD3200KS, Caviar SE16
Behuizing: Coolermaster Stacker Big Tower,ATX/BTX,Silver
Voeding AOpen PSU ATX, 700W, 20p+4p A070012ALN Silent ,Retail
CD/DVD ASUS DVD 16x48 IDE Retail E616P1, BLACK
CD/DVD WriterASUS DVR 16X Double Layer 8X DL,5x DVDRAM, Retail

Totale prijs: €2.038,61

Ik denk wel dat dit zeer goed is alleen zou wel graag een beetje bevestiging van jullie willen hebben als dat kan..

Nu komt de hamvraag.. de bovenstaande pc heb ik samengesteld op www.maxtron.nl, dit is een web bedrijf en heeft dus geen vestigingen, mijn vraag is, heeft iemand van jullie toevallig misschien ervaring met dit bedrijf? Zo ja, was de service goed? Was de pc goed in elkaar gezet? Ik wou in het begin bij MyCom.nl een pc samenstellen maar na de surveys te hebben gezien hier op tweakers ben ik nogal afgehaakt.. erg verrast erdoor

Nog een vraag.. zouden jullie voor zo'n hoog geld bedrag het risico durven te nemen om via een webshop te kopen? Ik heb me dit talloze keren afgevraagd maar ben benieuwd wat jullie zouden doen, het bedrijf bied wel een 2 jaar garantie, waarvan 1 jaar pick and return, het tweede jaar carry-in
..

En dan als laatst, als het bovenstaande bedrijf volgens jullie geen succes is weten jullie dan misschien een echt goed bedrijf waar alle pc's goed geassembleerd worden alles perfect aangesloten word met een goeie service?

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie reacties en sorry als deze post niet voldoet aan de regels

Valve~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 17:12 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom op GOT :w

Ook webshops dienen zich aan de wet te houden, kijk of de webshop enige status heeft is meestal wel aan te raden, dan heb je IMHO dezelfde zekerheid als bij een normale winkel.

Voor de winkel waar je het wil kopen kun je http://tweakers.net/shopsurvey gebruiken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tukk

Bedankt voor het ontvangst, ik heb al gekeken in de shopsurvey en heb daar niks kunnen vinden helaas, heb ook heel google uitgekamt maar heb alleen wat artikeltjes kunnen vinden uit kranten dat de winkel wel goed is, zie hier

Verwijderd

Lichtelijk offtopic; is de Conroe geen optie? Met een E6600 heb je een 'ultiem' systeem. Ik ken maxtron niet, maar veel mensen bestellen bij Azerty/Salland. Goede prijzen -en assortiment.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
-Daniël- schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:53:
Lichtelijk offtopic; is de Conroe geen optie? Met een E6600 heb je een 'ultiem' systeem. Ik ken maxtron niet, maar veel mensen bestellen bij Azerty/Salland. Goede prijzen -en assortiment.
Ik sluit me daar volledig bij aan! zorg dan wel voor DDR2 geheugen, een moederbord dat conroe ondersteunt(veel socket 775-borden). bijvoorbeeld de Asus P5B.

Ik zou voor de seagate Barracuda 7200.10 320 GB nemen. Die schijnt heel stil en goed te zijn.

CD/DVD ASUS DVD 16x48 IDE Retail E616P1, BLACK
CD/DVD WriterASUS DVR 16X Double Layer 8X DL,5x DVDRAM, Retail

BenQ schijnt beter te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door hello_moto op 28-07-2006 18:18 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
-Daniël- schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:53:
Lees eerst even het artikel op de FP over de beschikbaarheid, bedenk of je je systeem binnen 4 maanden zien wilt, en denk daar nog eens over na.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.. ik heb gelijk even gegoogled op de Conroe E6600 en over het algemeen vind ik de verschillen best wel meevallen, ik blijf wel gewoon bij deze processor..

Oja, even over die Azerty winkel, zij assembleren helaas geen pc's volgens hun site en zelf de pc in elkaar zetten zit er op 't moment helaas niet in..
quote: hello_moto
Ik zou voor de seagate Barracuda 7200.10 320 GB nemen. Die schijnt heel stil en goed te zijn.
Mja, schijnt schijnt.. heb je misschien echt bewijs dat ie beter is? :)

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:03:
Bedankt voor jullie reacties.. ik heb gelijk even gegoogled op de Conroe E6600 en over het algemeen vind ik de verschillen best wel meevallen, ik blijf wel gewoon bij deze processor..

Oja, even over die Azerty winkel, zij assembleren helaas geen pc's volgens hun site en zelf de pc in elkaar zetten zit er op 't moment helaas niet in..

[...]

waar heb je deze informatie vandaan? ze hebben wel een product assamblage
http://www.azerty.nl/prod...ie-windows-1-jaar-ja.html

dus ze kunnen wel degelijk je hele PC in elkaar zetten en testen en installeren

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hehe beste ymoona ik wou net me post editen, ik had dat net gevonden inderdaad, beetje onduidelijk aangegeven maar ok, bedankt :)

Ziet er wel goed uit allemaal, over deze winkel weet ik ook iets meer, eerst even met maxtron afwachten kan altijd nog azerty proberen als maxtron het allemaal niet in voorraad heeft en het dus te lang gaat duren

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 22:21 ]

Verwijderd

dat is een zwaar overdreven PSU
bij deze review op de frontpage zie je dat zelfs de 7950 nog geen 300 watt gebruikt, een PSU met 400-450 watt zou dus genoeg zijn en scheelt veel in prijs.

maar nu on-topic, je kan allicht even kijken bij een computerzaak in de buurt, die maken dan een offerte en kan je kijken of het in vergelijking enigzins aantrekkelijk is, waarschijnlijk wordt het dan wel iets duurder.
als je toch webshop doet, zou ik toch eerder bij azerty of alternate of zoiets gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:27:
dat is een zwaar overdreven PSU
bij deze review op de frontpage zie je dat zelfs de 7950 nog geen 300 watt gebruikt, een PSU met 400-450 watt zou dus genoeg zijn en scheelt veel in prijs.

maar nu on-topic, je kan allicht even kijken bij een computerzaak in de buurt, die maken dan een offerte en kan je kijken of het in vergelijking enigzins aantrekkelijk is, waarschijnlijk wordt het dan wel iets duurder.
als je toch webshop doet, zou ik toch eerder bij azerty of alternate of zoiets gaan
Mwa.. ik kan het geld missen dus hoe hoger hoe beter.. tis ook beetje op de toekomst gericht he.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:19:
[...]

Mwa.. ik kan het geld missen dus hoe hoger hoe beter.. tis ook beetje op de toekomst gericht he.. :)
de bedoeling is juist dat hardware steeds zuiniger wordt
eerst hadden we p4, die gebruikte veel, vervolgen athlon 64, die had prima verbruik, maar nu doet de conroe nog een stapje lager

daarbij wordt je voeding inefficient door ver onder zijn vermogen te produceren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:17:
[...]

de bedoeling is juist dat hardware steeds zuiniger wordt
eerst hadden we p4, die gebruikte veel, vervolgen athlon 64, die had prima verbruik, maar nu doet de conroe nog een stapje lager

daarbij wordt je voeding inefficient door ver onder zijn vermogen te produceren.
Dat zijn allemaal processors.. ik zat meer te denken aan eventueel nog 2 GX2's, dat vraagt wel wat power ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:01:
[...]

Dat zijn allemaal processors.. ik zat meer te denken aan eventueel nog 2 GX2's, dat vraagt wel wat power ;)
yep maar dat komt ook nooit boven de 400 watt uit, want het test systeem van tweakers heeft met een 7950 250 watt nodig, daarbij zou quad-sli nutteloos zijn, want DX10 komt snel dichterbij.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:03:

[...]

http://tweakers.net/productsurvey/137129

Verwijderd

Topicstarter
quote: twixxie
daarbij zou quad-sli nutteloos zijn, want DX10 komt snel dichterbij.
Gaat dat nou echt ZOVEEL uitmaken? :/

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je hebt in ieder geval meer aan DX10, dan aan 2 7950's (€1000,- bij elkaar). En ja, het gaat verschil maken ja.

Betere vraag: Gaat een 2e 7950 nu echt ZOVEEL uitmaken? Nee.

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2006 16:08 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Over de PC zelf: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Over de webshop: Tweakers.net - Shopsurvey.

Het kan inderdaad zo zijn dat bepaalde shops niet vermeldt staan in de bovengenoemde shopsurvey. Als je dan 'safe' wilt spelen dan kun je het beste op zoek gaan naar een andere shop. Waarom heeft dat onbekende bedrijf jouw voorkeur als er over andere bedrijven meer ervaringen geschreven zijn dan het aantal vogels dat hier ergens op aarde rondvliegt ;)

Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.