[Word 2003] Beschadigde tabellen

Pagina: 1
Acties:

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
M'n zus is bezig aan haar thesis en Word haalt het bloed van onder haar nagels.
Soms na het saven en terug openen van het bestand, krijgt ze de melding dat er een aantal tabellen beschadigd zijn.
Hiernet gebeurde het zelfs tijdens het werken dat de foutmelding verscheen en het bestand beschadigd geraakte. (Waarschijnlijk door automatisch opslaan?)
Wanneer je het bestand standaard opent, crasht Word zodra je de tabellen bekijkt.
Het herstellen van de file levert brakke tabellen op dus dat is geen oplossing.
Op dit moment herstellen we het document, verwijderen we de brakke gefixte tabellen en copypasten we de juiste tabellen uit een backup bestand. Hierdoor verliest ze telkens veel tijd.
Het rare is ook dat ze al zes maand aan haar thesis werkt en deze week pas dit probleem begonnen is. Ze is geen hardcore Office user en gebruikt dus geen geavanceerde zaken in Word.

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Word schijnt een ramp te zijn met grote en complexe documenten. Het kan dus maar zo zijn dat het probleem daardoor ontstaat. Een workaround is geen gebruik meer te maken van Word, maar van OpenOffice.org, of om haar thesis op te delen in verschillende documenten en die dan apart te bewerken.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje, hoe groot is het bestand ( in pagina's /secties dus ) Want copy-pasten levert ook over het algemeen niet de netste code op.

Maar inderdaad zoals Harm al zegt, laat haar eens kijken naar 1 word-bestand per hoofdstuk. Gewoon opsplitsen die boel, word kan slecht overweg met gecompliceerde documenten ( en tabellen zijn gecompliceerd ) of je pakt een heel ander pakket...

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
Het is een bestand van 60 pagina's met ongeveer 20 tabellen. (Deel van thesis)
Heb haar nu gezegd om zoveel mogelijk te splitsen, hopelijk blijven de problemen uit.
Bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Ik heb dat ook ooit eens gehad met een groot document, viel me op dat het vaak voorkwam als tabellen over meerdere pagina's verspreid werden (in mijn geval dan).

Verwijderd

Harm schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:01:
Word schijnt een ramp te zijn met grote en complexe documenten. Het kan dus maar zo zijn dat het probleem daardoor ontstaat. Een workaround is geen gebruik meer te maken van Word, maar van OpenOffice.org, of om haar thesis op te delen in verschillende documenten en die dan apart te bewerken.
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik schrijf een eigen cursus en Word kan hem al niet meer aan. OpenOffice behandeld het 375 MB grote document alsof het niets is (wel met 2 gig intern :P )
Pagina: 1