Software
Als eerste een rijtje van de software die ik gebruik:
Via Crystal Reports 9 wil ik een verbinding maken met een Sql Server 2005 database. Deze database staat lokaal op mijn Windows XP Pro ontwikkel machine. Ik volg netjes de stappen om tot een verbinding doormiddel van een Microsoft OLE DB Provider for SQL Server. Tot mijn verbazing komt mijn servernaam niet in het rijtje in het lijstje Connection Information in het scherm OLE DB (ADO) voor.
Wat heb ik geprobeerd
We willen binnen het bedrijf waarin ik werkzaam ben graag volledig over op SQL Server 2005 in combinatie met eerder genoemde programma´s dus we zouden graag een oplossing willen zien. Voorlopig maken we gebruik van SQL Server 2000 op een Small Business Server. Waarin ik prima verbinding kan maken via VS.NET en Crystal Reports. We zijn niet in staat om remote naar een SQL Server 2005 te verbinden aangezien we daar geen beschikking over hebben.
Heeft iemand een idee wat er mis is ? Ik vermoed dat dit een bekend probleem is alleen heb ik nog niets over kunnen vinden.
Als eerste een rijtje van de software die ik gebruik:
- Microsoft Windows XP Pro
- Microsoft SQL Server 2005
- Microsoft SQL Server 2000
- Crystal Reports 9
- Visual Studio .NET 2005
Via Crystal Reports 9 wil ik een verbinding maken met een Sql Server 2005 database. Deze database staat lokaal op mijn Windows XP Pro ontwikkel machine. Ik volg netjes de stappen om tot een verbinding doormiddel van een Microsoft OLE DB Provider for SQL Server. Tot mijn verbazing komt mijn servernaam niet in het rijtje in het lijstje Connection Information in het scherm OLE DB (ADO) voor.
Wat heb ik geprobeerd
- Handmatig invoeren van alle gegevens zoals servernaam, userid, password en database. Dit geeft de volgende foutmelding:
- ADO Error Code: 0x80004005 geeft mij via google uiteenlopende resultaten maar wat wel aangeeft dat de de fout in de OLE DB Provider zit wat de afbeelding ook aangeeft.
- Verbinding maken via Visual Studio .NET met het geintregreerde Crystal Reports, zelf de fout.
- Tijdens mijn google zoektocht las ik over MDAC (Microsoft Data Access Components). Ik wilde die opnieuw installeren maar dat werkte niet, ik bleek al de nieuwste versie (MDAC) 2.8 SP1 te hebben bleek uit een check met de MDAC Utility: Component Checker.
- Via het configuratiescherm , systeembeheer, gegevensbronnen een nieuwe bron aanmaken werkt ook niet.
We willen binnen het bedrijf waarin ik werkzaam ben graag volledig over op SQL Server 2005 in combinatie met eerder genoemde programma´s dus we zouden graag een oplossing willen zien. Voorlopig maken we gebruik van SQL Server 2000 op een Small Business Server. Waarin ik prima verbinding kan maken via VS.NET en Crystal Reports. We zijn niet in staat om remote naar een SQL Server 2005 te verbinden aangezien we daar geen beschikking over hebben.
Heeft iemand een idee wat er mis is ? Ik vermoed dat dit een bekend probleem is alleen heb ik nog niets over kunnen vinden.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs