Uitlezen op welke switchpoort pc is aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 15:33
In de patchruimte van ons bedrijf wordt er gebruik gemaakt van tussenpanelen. Helaas is het in de loop der jaren een spagheti zooi van kabels is geworden, en dus vroeg ik mij het volgende af:

Bestaat er een tool die vanaf je pc kan uitlezen op welke switch en switchpoort je bent aangesloten?

Mogelijk helpt het als ik vermeld dat we gebruik maken van Cisco apparatuur. Ik heb al even een zoek poging gedaan op Google, maar ik zou niet weten hoe je dit precies moet omschrijven.

(oei, per ongeluk in de verkeerde groep gezet, sorrie. Kan iemand dit wijzigen aub?)

[ Voor 9% gewijzigd door Garcia op 28-07-2006 15:17 . Reden: Staat in de verkeerde groep ]

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hangt er vanaf welke apparatuur je precies hebt, maar de meeste Cisco switchen kunnen dit inderdaad adhv het MAC-adres, soms zelfs via het IP.

Kijk eens in de documentatie of zoek eens welke commando's je moet gebruiken (als je IOS hebt) of misschien kun je het uitlezen via SNMP.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Als je de mac adressen hebt van de pc, moet het mogelijk zijn

SHOW ARP ofzo ?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

uite de dns pcnaam vs ip
op de routers show arp
op de switches show mac-address-table of show cam
dit alles creatief aan elkaar klussen

• Garcia
Wat ik bedoel is vanaf de pc kant, niet vanaf de switch.

Even heel simpel gezegd: Ik ben een domme gebruiker die helemaal niet kan inloggen op de switches, maar gewoon via het starten van een tooltje op de desktop de switch en poort info krijgt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als het cisco is kan je mischien wat cdp onzin binnenkrijgen. Maar jij als simpele gebruiker zal het toch een rotzorg zijn hoe je aangesloten bent. Als het maar werkt.

• Garcia
Als ik idd een simpele gebruiker zou zijn, zou het mij zeker niets kunnen schelen. Maar (helaas) ben ik een beheerder die het "zooitje" in de schoot geworpen heeft gekregen.

Overigens heb ik iets gevonden genaamd: Cisco CDP Monitor 2.6
Het werkt hier nog niet, maar als volgens mij moet dit wel kunnen wat ik graag zou willen...

Andere mensen misschien nog alternatieven?

Verwijderd

kan je al remote inloggen op de switches? dus de webinterface? dat is natuurlijk belangrijk. Je moet weten op welk IP die staat voordat je vanaf je werkplek kan gaan uitlezen.
Pagina: 1