XBOX ftp, random transfer errors

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Een probleem wat vaker schijnt voor te komen, maar dit is volgens mij toch net ff wat anders.
Ik heb mijn huidige xbox in het eerste jaar dat ik hem had altijd goed mee kunnen ftp'en, maakt niet uit welke client, of iso-extract tool ik gebruik of welk dashboard, het werkte altijd naar behoren. Nu al zo'n drie jaar lang heb ik problemen dat hij random stopt met een transfer. Om wat voor reden kan ik me niet bedenken, heb verschillende netwerkkaarten geprobeerd, andere clients. Het werkt allemaal goed, connectie is prima, snelheid is prima, maar de xbox verslikt zich er telkens weer in, met heel veel mazzel lukt de transfer na 10 pogingen eindelijk eens een keer. Aangezien de verbinding met de xbox zeer consistent moet zijn om een transfer van een iso goed te laten verlopen dacht ik dat er ergens een connectie probleem was, misschien dat de UTP kabel niet helemaal goed meer was. Nieuwe kabel geknepen, nogsteeds hetzelfde probleem. Via een FTP client (FlashFXP) werkt het overigens wel goed, maar die heeft er dan ook niet zo'n probleem mee als de xbox zich verslikt en de verbinding eventjes verliest. De FTP client resumed dan netjes weer na een automatische reconnect poging. Maar voor 'on the fly iso extraction' is echter een consistente verbinding nodig zoals ik al eerder opmerkte en dan is een minimale hick-up al genoeg om de boel te verkloten.

Ik heb al die tijd (zo'n 4 jaar nu) hetzelfde moederbord gehad met nForce2 chipset, via onboard netwerkkaart ging het altijd goed, nu al lange tijd niet meer, en ook op mijn 3com netwerkkaart exact hetzelfde probleem.

Later begon ik me ook af te vragen of een bios update van mijn moederbord het probleem niet ooit heeft veroorzaakt, of dat er pci latancy settings in de bios er iets mee te maken hebben. Ik word er echt helemaal gek van. Het ligt overigens ook niet aan de xbox, want de xbox van mijn broertje heeft exact hetzelfde probleem aan mijn pc. Het enige wat jammer is, is dat ik het nergens op een andere pc kan uitproberen.

Het zou zo mooi zijn als hier iemand te vinden zou zijn die exact dit probleem kent en wat de oorzaak nou is, ik wordt namelijk doodmoe van de hele dag te moeten transferren om 1 game er op te krijgen.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:00
Heb je toevallig een nVidia software firewall geinstalleerd? Of dit in de BIOS aanstaan? Dit schijnt niet helemaal lekker te werken namelijk. Ik weet alleen niet of de nForce2 het ook ondersteund, dacht alleen de nForce3/4 maar dat weet ik dus niet zeker.

Verder zou je kunnen proberen om een losse NIC in je PC te stoppen, als het maar een simpele Realtek van 7 euro.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 21:49
Ook is er een optie om een andere filetranfser methode te proberen..

[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 28-07-2006 14:35 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
gebruik geen nForce firewall, nForce2 heeft dat overigens ook niet, en het zuigt idd hard, heb voldoende nForce4 systemen in elkaar geklust voor anderen :)
En ik heb al een losse NIC, namelijk een 3com en die geeft exact dezelfde problemen als de onboard netwerkkaart zoals in startpost staat.
Ik ga maar weer verder tweaken in de bios van mijn mobo (Abit NF7-S rev.2), of een oudere bios erop gooien, je weet maar nooit wat het teweeg brengt :)

/edit

overigens werken andere transfer modes ook niet, dat wil zeggen, hij begint prima en er lijkt niets aan de hand te zijn, en ineens stopt ie ermee. Ik moet in die 3 jaar al wel 20x windows opnieuw hebben geinstalleerd, niet vanwege de xbox, maar omdat ik dat altijd vrij vaak doe. En met een clean install is het probleem ook aanwezig. Dit probleem is erg plotseling ontstaan. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat et em in de bios moet zitten, omdat ik daar toen de tijd waarschijnlijk wel mee bezig ben geweest. Zoals nieuwe versie met support voor Sempron cpu's etc. altijd tweaken en oc'en, maar default bios settings halen ook niets uit. Heb er alleen tot nu toe geen zin in gehad om een oudere bios te installeren. Weet ook niet of mijn huidige cpu dan nog wel goed werkt, maar ik kan het allicht proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door BruT@LysT op 28-07-2006 14:46 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:00
Tsja dan word het idd heel erg lastig, als je al een andere nic hebt geprobeerd én Windows opnieuw hebt geinstalleerd..

Dan zou het feitelijk gezien alleen in je BIOS kunnen zitten, omdat je de rest al uitgesloten hebt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Heb er net een oudere bios op gegooit van (4 versies terug), maar nogsteeds hetzelfde probleem. Weet alleen niet hoever ik terug kan gaan voordat ik in de periode van SATA-RAID curruptie beland en ineens al mijn data aan gort is :X

Hoewel ik in de periode van 'werkende' transfers waarschijnlijk wel nog een bios gebruikte uit 2003 of ouder en niet uit 2004 zoals nu. Hmm wordt nog spannend dit

Verwijderd

Weet je zeker dat het je kruisdoos niet is? Ik heb met name de ervaring dat als ermeer dan 1 threads tegelijk open zijn naar het ding dat hij dan wel eens het draadje kwijt raakt en de verkeerde verbinding dichtmikt. Dit heb ik dus w'el met meerdere xboxen aan 'e'en PC gehad maar ook met meerdere PC's aan 'e'en xbox. Zo blijf je testen natuurlijk :)

Wat ook helpen wil is een keer goed ruimte op jeharddisk te maken. Die xbox interfaces dat is niet veel soeps en een volle disk, waar dus veel seek tijd verloren gaat omdat je files gruwelijk fragmenteren, heb ikook al eens voor dit soort rariteiten zien zorgen.

het beste is het overigens gewoon een beetje redelijke FTP client te gebruiken die die verbindingsherstellende werking heeft waar elke FTPer die ooit nog met modem gewerkt heeft destijds zo enthousiast over was, om exact deze reden.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:03:
Weet je zeker dat het je kruisdoos niet is? Ik heb met name de ervaring dat als ermeer dan 1 threads tegelijk open zijn naar het ding dat hij dan wel eens het draadje kwijt raakt en de verkeerde verbinding dichtmikt. Dit heb ik dus w'el met meerdere xboxen aan 'e'en PC gehad maar ook met meerdere PC's aan 'e'en xbox. Zo blijf je testen natuurlijk :)

Wat ook helpen wil is een keer goed ruimte op jeharddisk te maken. Die xbox interfaces dat is niet veel soeps en een volle disk, waar dus veel seek tijd verloren gaat omdat je files gruwelijk fragmenteren, heb ikook al eens voor dit soort rariteiten zien zorgen.

het beste is het overigens gewoon een beetje redelijke FTP client te gebruiken die die verbindingsherstellende werking heeft waar elke FTPer die ooit nog met modem gewerkt heeft destijds zo enthousiast over was, om exact deze reden.
Mjah ik heb zelf maar een enkele verbinding naar de xbox, niet meerdere pc's of xbox'en oid. Ik gebruik overigens een Maxtor 160gig disk in de xbox en een ATA66/133 kabel. Misschien dat die kabel voor vreemde dingen zorgt, maar dat lijkt me niet want mijn broertje heb ik ook een 160gig schijf gegeven met de standaard ide kabel die erin zat en die heeft dezelfde problemen met ftp'en.

Met FTP Clients is het probleem ook inderdaad niet zo groot, hij resumed toch wel, maar met iso extracten is het zwaar balen, die programma's flippen helemaal als de transfer ff stopt. En als je dan 99% van een 4gig gekopieerd hebt en het mislukt, kan je eerst weer je FTP client opstarten om die directory te verwijderen, om vervolgens nogmaals een poging te wagen. 'Xbox iso transfer' en 'ZXBTools' weten allebij niet hoe ze daar mee om moeten gaan en kunnen niet resumen. Misschien weet jij een dergelijke tool die WEL kan resumen? Dan zou het helemaal niet zo'n ramp zijn dat de verbinding er af en toe 1ms uitligt.

[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 29-07-2006 17:27 ]

Pagina: 1